Η κυκλοφοριακή συμφόρηση αυξάνεται παγκοσμίως και αλλάζει μετά την πανδημία, όπως καταδεικνύει το INRIX Global Traffic Scorecard 2023

Η Νέα Υόρκη παραμένει η πόλη με τη μεγαλύτερη συμφόρηση στον κόσμο, με δεύτερο το Λονδίνο, σύμφωνα με το Global Traffic Scorecard 2023. Ωστόσο, η ετήσια έκθεση της INRIX αποκαλύπτει περισσότερα και, κυρίως, πως η πανδημία εξακολουθεί να επηρεάζει τον όγκο κυκλοφορίας και άλλαξε τις κυκλοφοριακές συνήθειες.

Αναλύοντας δεδομένα και τάσεις 947 αστικών περιοχών 37 χωρών, το INRIX Global Traffic Scorecard 2023 διαπίστωσε ότι η οδική κυκλοφορία ήταν αυξημένη στο 78% αυτών των πόλεων σε σύγκριση με το 2022 και στο 54% των πόλεων σε σύγκριση με το 2019.

Με άλλα λόγια, η οδική κυκλοφορία αυξάνεται παγκοσμίως και έχει ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα σε περισσότερες από τις μισές πόλεις που εξετάστηκαν. Όπως επισημαίνει η μελέτη, αυτό είναι καλό γιατίαποτελεί ένδειξη υγιούς οικονομίας. Καθίσταται προβληματικό, ωστόσο, όταν η ζήτηση οδικών προσβάσεων υπερβαίνει την προσφορά. Οι 98 στις 100 μεγαλουπόλεις παγκοσμίως παρουσίασαν μεγαλύτερες  καθυστερήσεις στην κυκλοφορία σε ετήσια βάση και 71 από αυτές πάνω από 10%. Λίγο λιγότερες από τις μισές έχουν φτάσει στο επίπεδο του 2019 (προ Covid).

Το Global Traffic Scorecard υπολόγισε το κόστος κυκλοφοριακής συμφόρησης του 2023 σε τρεις βασικές αγορές:

  • Ο μέσος οδηγός στις ΗΠΑ έχασε 42 ώρες στην κίνηση το 2023, αύξηση 11% έναντι του 2022. Η καθυστέρηση του κόστισε 684 €, σχεδόν 100 € σε ετήσια βάση. Συνολικά για τη χώρα ανέρχεται σε περισσότερα από 65 δισεκατομμύρια ευρώ.
  • Στο ΗΒ, το ετήσιο κόστος συμφόρησης είναι €657 για κάθε οδηγό και €8,8 δισεκατομμύρια συνολικά για τη χώρα.
  • Στη Γερμανία, ο μέσος οδηγός έχασε 427 ευρώ λόγω συμφόρησης και η χώρα στο σύνολό της 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Μειωμένο επιβατικό κοινό

Ένα από τα μακροχρόνια αποτελέσματα της πανδημίας είναι ότι η επιβατική κίνηση των δημόσιων συγκοινωνιών, αν και αυξήθηκε σε σύγκριση με το 2022, ήταν ακόμα σημαντικά μειωμένη πέρυσι σε σύγκριση με την προ-Covid περίοδο.

  • Στις ΗΠΑ, η επιβατική κίνηση των δημόσιων συγκοινωνιών αυξήθηκε στο 90% στις 295 μεγάλες αστικές περιοχές που ελέγχει η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Συγκοινωνιών (FTA) και αυξήθηκε συνολικά κατά 15% σε σύγκριση με το 2022. Ωστόσο, εξακολουθούσε να είναι μειωμένη κατά 28% σε σχέση με το 2019 και αυξήθηκε μεταξύ 2019 και 2023 μόνο στο 9% των πόλεων που ελέγχονται από την FTA.
  • Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η επιβατική κίνηση σημείωσε άνοδο 21% σε ετήσια βάση το 2023, αλλά παρέμεινε μειωμένη κατά 12% έναντι του 2019. Το London Underground σημείωσε ετήσια αύξηση 18% το 2023, ενώ τα λεωφορεία εκτός Λονδίνου σημείωσαν αύξηση 12%.
  • Στη Γερμανία, οι τοπικοί σιδηρόδρομοι αυξήθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση, τα τοπικά λεωφορεία 5% και τα υπεραστικά κατά 39% χάρη στο φθηνό εισιτήριο Deutschland. Ωστόσο, η επιβατική κίνηση στη Γερμανία εξακολουθεί να κυμαίνεται στο μισό περίπου των επιπέδων προ Covid.

Το 2020 ξεκίνησε μαζικά η εργασία εξ αποστάσεως. Αν και η τάση υποχώρησε κάπως, εξακολουθούν κάποιες επιπτώσεις, π.χ. στην κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης. Υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ των ΗΠΑ, όπου αυξάνεται πάλι και της Ευρώπης, όπου συνεχίζει να μειώνεται.

  • Στις ΗΠΑ, οι μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης αυξήθηκαν σημαντικά από το 2022. Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται η Νέα Υόρκη (+13%), η Ατλάντα, η Φιλαδέλφεια και η Ουάσιγκτον (+7%) και το Λος Άντζελες (+5%).
  • Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι μετακινήσεις στα κέντρα των μεγάλων πόλεων είναι σαφώς μειωμένες, στο Λιντς (-13%) και στο Σέφιλντ (-11%), στο Μπέρμιγχαμ και στο Λονδίνο (-8%) και στο Μάντσεστερ (-7%).
  • Επίσης στη Γερμανία οι μετακινήσεις προς το κέντρο είναι σημαντικά μειωμένες στο Βερολίνο (-17%), στο Μόναχο (-16%), στο Αμβούργο (-11%), στην Κολωνία (-9%) και στη Φρανκφούρτη (-6%).

Μεσημβρινή ώρα αιχμής

Αυτές οι μειώσεις μπορούν να αποδοθούν κυρίως στα υβριδικά, πιο ευέλικτα προγράμματα εργασίας, που δεν επηρέασαν μόνο τον όγκο της κίνησης, αλλά και τον χρόνο.

  • Σε καθημερινή βάση, οι οδικές μετακινήσεις στις πόλεις των ΗΠΑ κορυφώνονται την Παρασκευή και στο Ηνωμένο Βασίλειο στα μέσα της εβδομάδας. Οι Πέμπτες παρουσιάζουν την μικρότερη κίνηση στα κέντρα των γερμανικώνπόλεων.
  • Σε ωριαία βάση, οι μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης στις ΗΠΑ είναι περισσότερες μεταξύ 10 π.μ. και 4 μ.μ., όπως δείχνει το INRIX. Οι μετακινήσεις κορυφώνονται γύρω στις 8 π.μ. στο Ηνωμένο Βασίλειο και γύρω στις 6 μ.μ. στη Γερμανία.

Σε γενικές γραμμές, οι ευρωπαϊκές αστικές περιοχές γνώρισαν την ταχύτερη «ανάκαμψη» στην κυκλοφορία από τον COVID-19 και εξακολουθούν να ξεπερνούν τις ΗΠΑ όσον αφορά την επιστροφή στα πρότυπα του 2019. Τα δύο τρίτα των ευρωπαϊκών πόλεων έχουν ήδη καλύψει ή υπερβεί τα προ-COVID επίπεδα καθυστέρησης, ενώ μόλις το 40% των αστικών περιοχών των ΗΠΑ έχουν την ίδια διάκριση. Το νούμερο ένα του περασμένου έτους, το Λονδίνο, και το νούμερο δύο, το Παρίσι, κατέλαβαν και φέτος τις πρώτες θέσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη, με τους οδηγούς να χάνουν 99 και 97 ώρες σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, αντίστοιχα.

Υπήρξε μια αξιοσημείωτη άνοδος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Ολλανδία, ωθώντας τις αστικές περιοχές της Ουτρέχτης (10η στην Ευρώπη), του Λέιντεν (13η), του Άμστερνταμ (16η) και της Χάγης (17η) στις 25 πρώτες θέσεις του 2023. Επιπλέον, οι αστικές περιοχές στην Ιρλανδία, την Πορτογαλία, την Τσεχία και τη Φινλανδία σημείωσαν επίσης σημαντική αύξηση στην καθυστέρηση κυκλοφορίας το 2023, ενώ η Δανία, η Ουγγαρία, το Βέλγιο, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασαν μονοψήφια αύξηση. Σε επίπεδο χώρας, καμία από τις χώρες που αναλύθηκαν στην Ευρώπη δεν μείωσε την κυκλοφοριακή συμφόρηση το 2023.

Προηγούμενο άρθροΕπετειακή έκδοση Volkswagen Golf 50 Years
Επόμενο άρθροΗ DS Automobiles στην Formula E