Η Ιαπωνία κάνει μια τολμηρή κίνηση στον αγώνα για καθαρή ενέργεια.

Τον Μάιο του 2025, η χώρα παρουσίασε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα επιδότησης καυσίμου υδρογόνου για να ενισχύσει τη χρήση επαγγελματικών οχημάτων κυψελών καυσίμου (FCVs). Το πρόγραμμα, που υλοποιείται από το Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας (METI), καλύπτει το εντυπωσιακό 75% της διαφοράς κόστους μεταξύ πετρελαίου και υδρογόνου σε 90 σταθμούς υδρογόνου σε βασικές βιομηχανικές περιοχές όπως το Αΐτσι και η Φουκουσίμα.

Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: από τα μόλις 160 φορτηγά υδρογόνου που κυκλοφορούν σήμερα, η χώρα επιδιώκει να φτάσει τα 17.000 μέχρι το 2030.

Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ιαπωνικού βιομηχανικού τομέα σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία.

Μεγάλες εταιρείες όπως η Toyota, η Yamato Transport και η Hino Motors ήδη δοκιμάζουν την τεχνολογία κυψελών καυσίμου στα φορτηγά τους.

Παράλληλα, η τράπεζα SMBC προβλέπει ότι το κόστος του «πράσινου» υδρογόνου μπορεί να μειωθεί έως και κατά 60% μέχρι το τέλος της δεκαετίας — κάτι που θα αλλάξει τα δεδομένα για όσους σκέφτονται τη μετάβαση.

Προηγούμενο άρθροΥδρογόνο: Πρόβλεψη εκτόξευσης της αγοράς δεξαμενών – Τριπλασιασμός έως το 2030
Επόμενο άρθροHyundai: Ρομπότ φόρτισης στο Ιντσεόν