Η Mercedes-Benz παρουσίασε τέσσερα νέα μοντέλα EV στο Μόναχο, στην εκδήλωση της για τον Τύπο, στην IAA Mobility την Κυριακή, υποσχόμενη “πιο βιώσιμη κινητικότητα”. Το νέο EQE διαθέτει πολλά στοιχεία για να προσελκύσει τους εταιρικούς στόλους.

Το EQE μπορεί να θεωρηθεί προηγμένη έκδοση του EQS. Δεν είναι απλώς όμορφο, αλλά και πολλά υποσχόμενο EV, που διαθέτει πλήθος συστημάτων συνδεσιμότητας και εντυπωσιακή αυτονομία EV. Εξοπλισμένο με τη φιλική προς το χρήστη υπερ-οθόνη MBUX (οθόνη OLED 12,3 ιντσών), το EQE παρέχει βελτιωμένη υποστήριξη οδηγού. Εκτός από το σύστημα ενημέρωσης-ψυχαγωγίας, το EQE περιλαμβάνει και ένα πρωτοποριακό για τον κλάδο σύστημα ψυχαγωγίας, με οθόνη προς χρήση από τους επιβάτες των εμπρόσθιων καθισμάτων κατά τη μετακίνησή τους.

Βασισμένο στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική κατηγορίας premium (EVA2), το EQE διαθέτει μεγαλύτερο εσωτερικό από τα μοντέλα της E-Class, με όγκο 430 λίτρων και μεγαλύτερο εσωτερικό μήκος κατά 80 χιλ. Το μεταξόνιο του EQE είναι κατά 90 χιλιοστά μικρότερο από του EQS, στα 3120 χιλιοστά.

Το σύστημα πλοήγησής του σχεδιάστηκε για να προγραμματίζει την ταχύτερη βολικότερη διαδρομή, αποφεύγοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση και αλλάζοντας τρόπο οδήγησης σε ορισμένες περιπτώσεις. Το σύστημα υπολογίζει επίσης τη φόρτιση, ανάλογα με τους διαθέσιμους σταθμούς και η απεικόνιση στο σύστημα ενημέρωσης-ψυχαγωγίας MBUX πληροφορεί τον οδηγό εάν η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι αρκετή για να επιστρέψει στο σημείο εκκίνησης.

Αυτονομία 660 χλμ

Με 530.000 σταθμούς φόρτισης παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 200.000 στην Ευρώπη, το νέο EQE υπόσχεται μια πιο βολική εμπειρία φόρτισης μέσω της λειτουργίας Charge Plug & Charge. Αυτή η λειτουργία δεν απαιτεί ταυτοποίηση του χρήστη και επιτρέπει φόρτιση με απλή σύνδεση καλωδίου φόρτισης.

Η γκάμα των μοντέλων EQE θα περιλαμβάνει δύο εκδόσεις, με πρώτη την EQE 350, με κινητήρα 215 kw/h (288 hp). Οι λεπτομέρειες του δεύτερου μοντέλου δεν έχουν γνωστοποιηθεί.

Εξοπλισμένο με μπαταρία ιόντων λιθίου 90 kw/h, το νέο EQE μπορεί να διανύσει έως και 660 χιλιόμετρα με μία φόρτιση και μπορεί να φορτίσει έως και 250 χιλιόμετρα σε μόλις 15 λεπτά. Η διαδικασία ταχυφόρτισης DC θα πληρώσει το EQ από 10 % σε 80 % σε μόλις 32 λεπτά. Η αυτονομία του αποτελεί σημείο αναφοράς μεταξύ των ανταγωνιστών του, σύμφωνα με τον CEO, Ola Kallenius.

Η Mercedes θα καταστεί αμιγώς ηλεκτρική το 2030

Το EQE είναι το τέταρτο νέο μοντέλο EV της Mercedes για το 2021 και θα ακολουθήσουν τα μοντέλα SUV του EQE και του EQS, σύμφωνα με τον Ola Källenius. Προσδιόρισε τον οδικό χάρτη ως «ανανέωση της υπόσχεσή μας για πιο βιώσιμη κινητικότητα».

Ο Ola Källenius εξέφρασε επίσης τη φιλοδοξία να καταστεί η εταιρεία αμιγώς ηλεκτρική στην κατηγορία πολυτελών αυτοκινήτων, καθώς η Mercedes σχεδιάζει να προσφέρει επιλογές ηλεκτρικές μπαταρίας σε όλες τις κατηγορίες της έως το 2022. Μέχρι το 2025, η Mercedes σχεδιάζει να διαθέτει αμιγώς ηλεκτρικές εναλλακτικές για κάθε μοντέλο που παράγει, λανσάροντας ταυτοχρόνως τρεις αρχιτεκτονικές αποκλειστικά για EV. Την ίδια χρονιά, η Mercedes σκοπεύει να αυξήσει το μερίδιο των xEV στο 50% των συνολικών πωλήσεων. Τελικά, η Mercedes στοχεύει να καταστεί αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Το Smart Concept #1 ευελπιστεί να κατακτήσει την κατηγορία μικρών SUV

Η Daimler AG αποκάλυψε τα σχέδιά της να δαπανήσει περισσότερα από 40 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση. Εκτός από τη Mercedes, η Smart επιχειρεί επίσης με ένα νέο πρότυπο SUV, από κοινού με τον κινέζο συνεργάτη Zheijang Geely Holding Group. Το Smart Concept #1 θα εισέλθει στην αγορά των μικρών SUV με εξελιγμένο σχεδιασμό και κορυφαίο εξοπλισμό, χρησιμοποιώντας την Sustainable Experience Architecture (SEA) της Geely. Η αρχιτεκτονική αυτή θα επιτρέψει στο Smart Concept #1 αυτονομία έως και 700 χιλιομέτρων και θα μειώσει το χρόνο φόρτισης μέσω τεχνολογίας 800V. Το Concept #1 θα είναι εξοπλισμένο με κεντρικό υπολογιστή που θα ελέγχει τα συστήματα ενημέρωσης-ψυχαγωγίας, υποστήριξης οδηγού και αρχιτεκτονικής E/R. Το Concept #1 θα διαθέτει οθόνη αφής 12,8 ιντσών με προβολή 3D.

Τα αυτοκίνητα της Smart θα κατασκευάζονται στο Xian, στην Κίνα και τα νέα μοντέλα αναμένεται να κυκλοφορήσουν το 2022.

Φωτογραφίες: Mercedes-Benz

Προηγούμενο άρθροVolvo Cars: ελλείψεις υλικών μειώνουν την παραγωγή
Επόμενο άρθροΗ Μ-Sport World Rally Team στο EKO Ράλλυ Ακρόπολις