Η ευρωπαϊκή ζήτηση για οχήματα χαμηλών εκπομπών τον Μάρτιο του 2022 ξεπερνά αυτή των ντίζελ, σύμφωνα με την ανάλυση της JATO Dynamics για τον μήνα αυτό.

Όπως δείχνουν στοιχεία της JATO Dynamics για 27 ευρωπαϊκές αγορές, ο συνολικός όγκος πωλήσεων τον Μάρτιο του 2022 μειώθηκε κατά 19% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, με ταξινομήσεις 1.116.419 νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Παρ’ όλο που οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 33% έναντι του Μαρτίου 2020, η αγορά δεν έχει ακόμα επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα, υπολειπόμενη του Μαρτίου 2019 κατά 37%.

 

Πηγή: JATO Dynamics

Λόγω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας σχετικά με τη διαθεσιμότητα νέων αυτοκινήτων και των επιπτώσεων της εισβολής στην Ουκρανία, οι ευρωπαίοι καταναλωτές δεν αγοράζουν αυτοκίνητα όπως προηγουμένως. Ο Felipe Munoz, Παγκόσμιος Αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Αν και η Ουκρανία δεν αποτελεί μεγάλη αγορά για τις ευρωπαϊκές εξαγωγές αυτοκινήτων ανάλογα με τον πληθυσμό της, παραμένει σημαντική πηγή ανταλλακτικών οχημάτων για τους μεγάλους ευρωπαίους κατασκευαστές». Πέρυσι, η αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ουκρανία έφτασε στις 103.300 μονάδες, καθιστώντας την 20ή στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας.

Ως αποτέλεσμα, τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου 2022 ήταν χειρότερα από αυτά που σημειώθηκαν προ δύο ετών, όταν η Ευρώπη επλήγη από την πανδημία, καθώς ο όγκος μειώθηκε κατά 10% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, στα 2,73 εκατομμύρια μονάδες – τις λιγότερες από το 1985.

Τα οχήματα χαμηλών εκπομπών ξεπερνούν τα ντίζελ

Τον Μάρτιο, η δημοτικότητα των οχημάτων χαμηλών εκπομπών συνέχισε να αυξάνεται. Τα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (PHEV και BEV) ξεπέρασαν τα ντίζελ, με 244.801 νέες ταξινομήσεις έναντι 202.113 μονάδων ντίζελ. Για τα BEV και τα PHEV, αυτό ισοδυναμεί με αύξηση όγκου 10%, ενώ για τα ντίζελ μείωση κατά 39%.

Ο κ. Munoz πρόσθεσε: «Όλο και περισσότερα νέα ηλεκτρικά οχήματα εισέρχονται στην αγορά. Και με την υποστήριξη καλών προσφορών, κινήτρων και μικρότερων χρόνων αναμονής σε σύγκριση με τα οχήματα ICE, είναι ευκολότερο για τους καταναλωτές να αποδεχθούν τα EV». Η στροφή υπέρ των οχημάτων χαμηλών εκπομπών είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε χώρες όπως η Ελβετία (με 28% μερίδιο αγοράς EV έναντι 14% μεριδίου αγοράς ντίζελ), το Ηνωμένο Βασίλειο (23% έναντι 10%), η Γαλλία (21% έναντι 16% ) και το Βέλγιο (24% έναντι 19%), πέραν των καθιερωμένων τάσεων που παρατηρούνται στη Νορβηγία, τη Σουηδία, την Ολλανδία και τη Δανία.

Τα BEV κάλυψαν σχεδόν το 62% των ταξινομήσεων οχημάτων χαμηλών εκπομπών τον Μάρτιο, με αύξηση όγκου 46%. Αντιθέτως, τα plug-in υβριδικά σημείωσαν πτώση 22% κατά τη διάρκεια του μηνός, με ταξινομήσεις 93.100 μονάδων. Ο κ. Munoz συνέχισε: «Επειδή τα PHEV διαθέτουν σύστημα κίνησης ICE, δεν επωφελούνται των κυβερνητικών κινήτρων που παρέχονται στα BEV. Παράλληλα, η ανάπτυξη και κατασκευή μπαταριών αποτελεί δαπανηρή διαδικασία, επομένως χωρίς κίνητρα, αυτά τα ήδη ακριβά οχήματα είναι λογικά λιγότερο ελκυστικά για τους καταναλωτές».

Το Tesla Model 3 ηγείται της αγοράς

Για άλλη μια φορά, το Model 3 της Tesla υπήρξε το νέο αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, με 23.013 νέες ταξινομήσεις, μείωση 3% σε σύγκριση με τις 23.758 μονάδες που ταξινομήθηκαν τον Μάρτιο 2021. Αυτή η πτώση ήταν σχετικά ασήμαντη σε σύγκριση με εκείνη των μοντέλων άλλων μεγάλων εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των Peugeot 208 (-17%), Volkswagen Golf (-36%), Toyota Yaris (-31%) και Opel Corsa (-36%).

Η αρνητική ανάπτυξη του Model 3 εξηγείται εν μέρει από την αυξανόμενη δημοτικότητα του δίδυμου SUV, Model Y. Αυτό το μεσαίου μεγέθους SUV εξασφάλισε την τρίτη θέση στη συνολική κατάταξη. Χάρη στα δύο αυτά μοντέλα, τον Μάρτιο η Tesla ξεπέρασε γνωστές μάρκες όπως Dacia, Citroen, Fiat και Nissan. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η Tesla κατετάγη 18η μάρκα, μειώνοντας την διαφορά με τη Seat και μπροστά από τη Nissan. Η αμερικανική εταιρεία ήταν επίσης μεταξύ των κορυφαίων 10 με τις περισσότερες ταξινομήσεις σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες.

Οι πρωταγωνιστές

To τελευταίο μοντέλο Dacia Sandero συνέχισε να είναι το αγαπημένο των Ευρωπαίων καταναλωτών, ενώ η Kia σημείωσε καλά αποτελέσματα μετά την παρουσίαση του νέου Sportage. Η Toyota ταξινόμησε σχεδόν 11.400 μονάδες Yaris Cross, που έγινε το 6ο B-SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Το Opel Mokka ακολούθησε, διπλασιάζοντας τις πωλήσεις του έναντι του Μαρτίου 2021.

Το Cupra συνέχισε να κερδίζει μερίδιο αγοράς χάρη στο Formentor, το 4ο πιο δημοφιλές PHEV του μηνός στην Ευρώπη. Το Renault Arkana ήταν το τρίτο σε ταξινομήσεις μοντέλο της γκάμας Renault, πίσω από τα Captur και Clio, ενώ το Kia Xceed σημείωσε αύξηση πωλήσεων 56%. Η Volkswagen ταξινόμησε περισσότερες από 5.500 μονάδες του Taigo και η MG διπλασίασε σχεδόν τις ταξινομήσεις του ZS, στις 5.400 μονάδες. Το MG HS σημείωσε αύξηση 188%, στις 4.229 μονάδες. Χάρη στην τελευταία γενιά της, η BMW 4-Series αύξησε τις ταξινομήσεις κατά 72%, στις 5.181 μονάδες.

Στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το Fiat 500 κατέλαβε την τρίτη θέση στην κατάταξη BEV, με 41% των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου. Η Dacia ταξινόμησε σχεδόν 4.000 μονάδες του Spring, εκ των οποίων 53% στη Γαλλία. Η Hyundai και η Kia ταξινόμησαν 3.243 και 2.941 μονάδες των IONIQ 5 και EV6, αντιστοίχως. Οι πωλήσεις του Polestar 2 εκτινάχθηκαν, από 1.343 μονάδες τον Μάρτιο του 2021, σε 3.003 μονάδες τον Μάρτιο του 2022.

Προηγούμενο άρθροHyundai Motor: επεκτείνει τις αρμοδιότητες του José Muñoz
Επόμενο άρθροNέο Opel Astra: διαθέσιμο για παραγγελίες στην Ελλάδα