Τον Δεκέμβριο του 2019, η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα (CV) αυξήθηκε κατά 5,7% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, τερματίζοντας την πτωτική πορεία που κατέγραψαν οι ταξινομήσεις τους τρεις προηγούμενους μήνες.

Η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα προήλθε σε μεγάλο βαθμό από το τμήμα van, το οποίο αντιπροσώπευε το 86% του συνόλου των ταξινομήσεων επαγγελματικών οχημάτων τον περασμένο μήνα. Όσον αφορά τις μεγαλύτερες αγορές, τα αποτελέσματα ήταν μικτά. Τόσο η Γαλλία (+ 7,4%) όσο και το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 7,1%) σημείωσαν αύξηση τον Δεκέμβριο, αλλά οι ταξινομήσεις μειώθηκαν στην Ισπανία (-8,3%), την Ιταλία (-4,0%) και τη Γερμανία (-1,7%).

Συνολικά το 2019, η ζήτηση για νέα επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ αυξήθηκε κατά + 2,5%, σημειώνοντας το έβδομο συνεχές έτος ανάπτυξης. Κάθε μία από τις μεγαλύτερες αγορές ολοκλήρωσε το έτος θετικά: η Γερμανία (+ 6,1%), η Γαλλία (+ 4,3%), το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 3,0%), η Ιταλία (+ 1,9%) και η Ισπανία (+ 0,3%). Η Ελλάδα παρουσίασε επίσης αύξηση κατά +16,6%, που ξεπερνά εκείνη των επιβατικών.

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 8,2% αντιστρέφοντας την πτωτική τάση των προηγούμενων μηνών. Τρεις από τις πέντε βασικές αγορές της ΕΕ σημείωσαν αύξηση τον περασμένο μήνα: η Γαλλία (+ 8,7%), το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 7,8%) και η Γερμανία (+ 1,6%). Αντίθετα, η ζήτηση συρρικνώθηκε στην Ισπανία (-8,2%) και την Ιταλία (-3,1%). Η εξαιρετική απόδοση της σουηδικής αγοράς φορτηγών (+ 180,3%) μπορεί να εξηγηθεί από την αύξηση των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που ανακοινώθηκε για το 2020.

Πέρυσι, οι νέες ταξινομήσεις οχημάτων ανήλθαν σε 2,1 εκατομμύρια μονάδες σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8% σε σύγκριση με το 2018. Η εισαγωγή του WLTP για φορτηγά τον Σεπτέμβριο σημείωσε προκαταβολικές ταξινομήσεις κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, οι οποίες στη συνέχεια επιβραδύνθηκαν από τον Σεπτέμβριο έως τον Νοέμβριο. Ωστόσο, το αποτέλεσμα αυτό αμβλύνθηκε τον Δεκέμβριο, με τη ζήτηση για βαν να αυξάνεται πάλι. Οι πέντε μεγάλες αγορές σημείωσαν αύξηση πέρυσι, με τη Γερμανία (+ 6,9%) και τη Γαλλία (+ 4,5%) να συνεισφέρουν ιδιαίτερα σε αυτό. Η Ελλάδα παρουσίασε διψήφια αύξηση κατά +15,5%.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω

Τον τελευταίο μήνα του 2019, τα αποτελέσματα του τμήματος βαρέων φορτηγών ήταν κατά 13,6% χαμηλότερα από τον αντίστοιχο του 2018, καθιστώντας τον ως τον έκτο συνεχή μήνα μειούμενης ζήτησης το 2019. Ο κύριος λόγος για την ύφεση αυτή είναι η εισαγωγή νέων υποχρεωτικών ταχογράφων σε βαρέα φορτηγά από 15 Ιουνίου 2019. Ως εκ τούτου, οι σημαντικότερες αγορές της ΕΕ παρουσίασαν πτώση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Γερμανία (-20,4%), το Ηνωμένο Βασίλειο (-15,4%) και η Γαλλία (-11,9%) σημείωσαν διψήφια πτώση τον τελευταίο μήνα του έτους.

Το 2019, οι ταξινομήσεις για τα βαρέα φορτηγά στην ΕΕ παρέμειναν σχεδόν σταθερές σε σύγκριση με το 2018 λόγω της αύξησης που σημειώθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους. Εκτός από την Ιταλία (-7,7%), όλες οι βασικές αγορές σημείωσαν αύξηση πέρυσι: Το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 9,2%), η Ισπανία (+ 2,8%), η Γαλλία (+ 2,1%) και η Γερμανία (+ 1,9%). Αντίθετα, η χώρα μας κατέγραψε μεγάλη αύξηση (+64,3%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον Δεκέμβριο, η ζήτηση νέων φορτηγών από την ΕΕ μειώθηκε (-9,4%) για έκτο διαδοχικό μήνα. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μείωση των ταξινομήσεων για τα βαρέα φορτηγά, τα οποία αποτελούσαν το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής ζήτησης φορτηγών. Οι κυριότερες αγορές της περιοχής ακολούθησαν αυτή την αρνητική τάση, με τη Γερμανία (-12,2%), την Ιταλία (-11,7%) και τη Γαλλία (-10,5%) να καταγράφουν διψήφια πτώση.

Το 2019 έληξε θετικά για την αγορά φορτηγών στην ΕΕ (+ 0,9%), παρά την επιβράδυνση που παρατηρήθηκε το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 9,5%), η Γερμανία (+ 4,2%), η Γαλλία (+ 1,5%) και η Ισπανία (+ 1,1%) ήταν καλύτερα από το 2018. Η Ιταλία ήταν η μόνη κύρια αγορά που παρουσίασε πτώση. Η Ελλάδα κατέγραψε διψήφια άνοδο (+21,9%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση για λεωφορεία και πούλμαν στην ΕΕ σημείωσε μικρή αύξηση (+ 1,2%), τερματίζοντας την αρνητική τάση που ξεκίνησε τον Ιούλιο. Ωστόσο, οι πέντε μεγάλες αγορές εξακολούθησαν να παρουσιάζουν ποικίλα αποτελέσματα τον Δεκέμβριο. Η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασαν εξαιρετική αύξηση τον τελευταίο μήνα του έτους (+ 69,6% και + 41,8% αντίστοιχα), ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν έντονα στην Ισπανία (-31,8%) και τη Γερμανία (-15,7%) και λιγότερο στην Ιταλία (-7,1%).

Συνολικά το 2019, οι νέες ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν αυξήθηκαν κατά + 1,8% σε ολόκληρη την ΕΕ, παρά τις αρνητικές επιδόσεις του τομέα κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χώρες της Κεντρικής Ευρώπης έδωσαν ισχυρή ώθηση (+ 5,1%) στο συνολικό έτος. Μεταξύ των μεγάλων δυτικοευρωπαϊκών αγορών, μόνο η Γαλλία (+ 8,8%) συνέβαλε θετικά στην ανάπτυξη της περιοχής. Η χώρα μας, παρά τη μείωση του Δεκεμβρίου (-61,7%) κατέγραψε συνολικά +38,4% αύξηση.

Προηγούμενο άρθροΝέα εταιρική υπογραφή Citroën, Inspirëd by you all
Επόμενο άρθροΝέα Mercedes-Benz E-Class: Ευφυής και συναρπαστική