Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, η Uber έχασε την άδεια λειτουργίας της στο Λονδίνο. Η Transport for London (TfL) αναφέρει “ένα μοτίβο αποτυχιών στην ασφάλεια (safety and security)”, θεωρώντας ότι η εφαρμογή της εταιρείας δεν είναι κατάλληλη και σωστή.
Επέκταση αδείας
Αυτό ακολούθησε την άρνηση της TfL να ανανεώσει την άδεια της Uber το 2017. Η Uber άσκησε έφεση κατά της απόφασης αυτής και ένας δικαστής της χορήγησε 15μηνη άδεια, η οποία έληξε τον Σεπτέμβριο.
Η επιχείρηση ταξί κατά παραγγελία πραγματοποίησε ορισμένες θετικές αλλαγές και βελτιώσεις στην κουλτούρα, την ηγεσία και τα συστήματά της κατά την περίοδο που ο δικαστής της χορήγησε άδεια τον Ιούνιο του 2018.
Ωστόσο, καθώς η άδεια έληξε τον Σεπτέμβριο, η TfL δήλωσε ότι ήθελε περισσότερο χρόνο για να ελέγξει τις πληροφορίες που χρειαζόταν από την Uber και παρείχε στην εταιρεία δύο ακόμη μήνες λειτουργίας στην βρετανική πρωτεύουσα.
Αυτή η επέκταση διάρκειας δύο μηνών έχει πλέον λήξει και η Uber φαίνεται πως δεν θα λάβει άλλη παράταση ούτε πλήρη 5ετή άδεια μεταφορέα ιδιωτικής μίσθωσης.
Μοτίβο αδυναμιών
“Η TfL έχει εντοπίσει ένα μοτίβο αδυναμιών της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων αρκετών παραβιάσεων που έθεσαν τους επιβάτες και την ασφάλειά τους σε κίνδυνο”, δήλωσε εκπρόσωπος της TfL.
“Παρά την αντιμετώπιση ορισμένων από αυτά τα θέματα, η TfL δεν έχει εμπιστοσύνη ότι παρόμοια ζητήματα δεν θα επαναληφθούν στο μέλλον, γεγονός που την οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η εταιρεία δεν λειτουργεί σωστά και κατάλληλα αυτή τη στιγμή, ενώσο παράλληλα διαχειρίζεται αλλαγές στην εφαρμογή της”.
Μη εξουσιοδοτημένοι οδηγοί
Η TfL ανέφερε για παράδειγμα μια αλλαγή στα συστήματα της Uber που επέτρεπε σε μη εξουσιοδοτημένους οδηγούς να φορτώσουν τις φωτογραφίες τους σε άλλους λογαριασμούς οδηγών και να παραλαμβάνουν επιβάτες σαν να ήταν ο οδηγός στον οποίο έγινε η κράτηση, κάτι που συνέβη σε τουλάχιστον 14.000 διαδρομές!
Ο Jamie Heywood, ανώτατος διευθυντής της Uber για τη Βόρεια και Ανατολική Ευρώπη, διαφωνεί με την κρίση της TfL. “Έχουμε ισχυρά συστήματα και ελέγχους για να επιβεβαιώσουμε την ταυτότητα των οδηγών και σύντομα θα εισαγάγουμε μια νέα διαδικασία αντιστοίχισης προσώπου, η οποία πιστεύουμε ότι είναι η πρώτη σε ταξί και ιδιωτική μίσθωση στο Λονδίνο”.
Η Uber έχει στη διάθεσή της προθεσμία 21 ημερών για να ασκήσει έφεση, κατά τη διάρκεια της οποίας μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί μέχρι να εκδικαστεί η προσφυγή. Παράλληλα, μπορεί να επιδιώξει να εφαρμόσει αλλαγές προκειμένου να αποδείξει σε έναν δικαστή ότι είναι πλέον κατάλληλη από τη στιγμή της προσφυγής.
Η Uber έχει περίπου 45.000 οδηγούς στο Λονδίνο και η εφαρμογή της χρησιμοποιείται από περίπου 3.6 εκατομμύρια άτομα στην πόλη κάθε μήνα, καθιστώντας τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά της εταιρείας.
Στη φωτογραφία επιβάτης βγαίνει από ένα όχημα Uber στο Λονδίνο