Toyota bZ4X

Η Toyota φέρεται να περιορίζει τις φιλοδοξίες της παραγωγής BEV για το 2026 κατά ένα τρίτο. Σε αυτήν την περίπτωση, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εντάσσεται στους κατασκευαστές που περιορίζουν τις φιλοδοξίες τους για την ηλεκτροκίνηση λόγω μείωσης της παγκόσμιας ζήτησης BEV – συμπεριλαμβανομένης της Volvo.

Πρόσφατα, η Nikkei Shimbun ανέφερε ότι η Toyota σχεδίαζε να μειώσει τις προβλέψεις της παραγωγής BEV για το 2026 από 1,5 εκατομμύριο σε 1 εκατομμύριο μονάδες, κάτι που η ιαπωνική οικονομική εφημερίδα απέδωσε στην επιβράδυνση της παγκόσμιας αγοράς BEV.

Στρατηγική συστημάτων κίνησης

Σε δήλωσή της στο Reuters, η Toyota ανέφερε πως δεν υπήρξε καμία αλλαγή στα σχέδιά της: 1,5 εκατομμύρια BEV έως το 2026, 3,5 εκατομμύρια έως το 2030. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι αυτά τα στοιχεία δεν αποτελούν στόχους, αλλά «αναφορά προς τους μετόχους». Υπάρχουν επίσης αναφορές ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ειδοποίησε τους προμηθευτές της ότι θα χρειαστεί λιγότερα εξαρτήματα.

Η (ανεπίσημη) μείωση εντάσσεται στο πλαίσιο συνετής στρατηγικής της Toyota για τα συστήματα κίνησης, που συνδυάζει διαφοροποίηση με πραγματική ζήτηση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον η εταιρεία κατέβαλε τόση προσπάθεια στην προώθηση υβριδικών, τόσο plug-in (PHEV), όσο και ήπιων (HEV), καθώς και στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων κυψελών υδρογόνου (FCEV).

Αντιθέτως, η Toyota κατέβαλε λίγη προσπάθεια για την αμιγώς ηλεκτρική (BEV) γκάμα της. Προς το παρόν, η μάρκα διαθέτει μόνον ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή αγορά, το Toyota bZ4X και μια έκδοση BEV του ProAce LCV.

Τα BEV αντιπροσωπεύουν περίπου το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων της Toyota. Το 2023, πούλησε λίγο περισσότερα από 100.000 BEV παγκοσμίως και θα τα καταφέρει λίγο καλύτερα φέτος, έχοντας ήδη πουλήσει 80.000 μονάδες τους πρώτους επτά μήνες του 2024. Βάσει αυτών των στοιχείων, ακόμα και ο μειωμένος στόχος κατασκευής 1 εκατομμυρίου BEV έως το 2026 μοιάζει ιδιαιτέρως φιλόδοξος.

Πολλαπλά συστήματα κίνησης

Η αναφορά στα πιθανά σχέδια της Toyota για μείωση της παραγωγής BEV προστίθεται στην σταθερή ροή παρόμοιων ειδήσεων για άλλους κατασκευαστές.

  • Η Volvo ανέβαλε τον στόχο της να καταστεί αμιγώς ηλεκτρική έως το 2030, προβλέποντας πως 10% των πωλήσεών της θα εξακολουθήσει να είναι υβριδικά μέχρι τότε.
  • Η GM περιόρισε τον στόχο της πωλήσεων EV για το 2024 και η Ford ανέβαλε τον στόχο της για αμιγώς ηλεκτρικά στην Ευρώπη έως το 2030. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ περιόρισαν επίσης ή ακύρωσαν προγραμματισμένα μοντέλα BEV.
  • Η Mercedes-Benz ανέβαλε τον στόχο της για 50% πωλήσεις EV (BEV και PHEV) από το 2025 στο 2030.
  • Οι Volkswagen, Nissan και Hyundai μετατόπισαν την εστίασή τους από τα BEV στα PHEV, λόγω μειωμένης ζήτησης αμιγώς ηλεκτρικών στις κύριες αγορές τους.

Και άλλοι κατασκευαστές υιοθετούν πλέον την στρατηγική πολλαπλών συστημάτων κίνησης της Toyota. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, οι BMW και Toyota ανακοίνωσαν την από κοινού ανάπτυξη επιβατικών FCEV επόμενης γενιάς. Η BMW σχεδιάζει να λανσάρει την πρώτη της σειρά οχημάτων κυψελών καυσίμου το 2028. Θα δούμε τι θα πει η αγορά τότε…

Περιορισμός παραγωγής

Εν τω μεταξύ, η μονάδα μπαταριών της Volkswagen, PowerCo, πρόκειται να κατασκευάσει μόνο μία από τις δύο προγραμματισμένες γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Salzgitter στη Γερμανία λόγω χαμηλής ζήτησης, ενώ η Northvolt θα αναστείλει την παραγωγή καθόδων στο εργοστάσιό της στη Σουηδία καθώς περιορίζει την επέκτασή της και προσπαθεί να μειώσει το κόστος.

Τέλος, η Stellantis ανακοίνωσε την αναστολή παραγωγής του αμιγώς ηλεκτρικού Fiat 500 για τέσσερις εβδομάδες, αρχής γενομένης από την 13η Σεπτεμβρίου, λόγω της υποτονικής ζήτησης

Προηγούμενο άρθροΟι ταξινομήσεις τον Αύγουστο 2024 στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροPatrik A. Mayer και David Powels ανταλλάσσουν θέσεις στην Volkswagen