Με πρόβλεψη κατασκευής μισού εκατομμυρίου μονάδων ετησίως, το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη είναι πλέον επισήμως υπό κατασκευή. Τα πρώτα Model 3 EV πρόκειται να βγουν από τις γραμμές παραγωγής έως τα τέλη του 2018.
Η Tesla θα παράγει προσιτές εκδόσεις του Model 3, καθώς και το μελλοντικό Model Y, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ειδικά για την κινεζική αγορά. Οι πολυτελείς εκδόσεις θα συνεχίσουν να παράγονται στις ΗΠΑ. Ο Elon Musk έγραψε στο tweeter: “Τα προσιτά αυτοκίνητα πρέπει να κατασκευάζονται στην ίδια ήπειρο με τους πελάτες”.
Τιμολόγηση Tesla
Παράγοντας τοπικά, η Tesla θα είναι σύντομα σε θέση να αποφύγει τις μεγάλες διακυμάνσεις τιμολόγησης που υπέστη η μάρκα το 2018. Ως αποτέλεσμα του εμπορικού πολέμου του αμερικανού προέδρου D. Trump, η εταιρεία έπρεπε να απορροφήσει σημαντικές αυξήσεις τιμών προς όφελος των κινέζων πελατών.
Η Tesla είχε απώλειες περίπου 10.000 δολαρίων ΗΠΑ για κάθε Model S που πουλήθηκε στην κινεζική αγορά (782.900 γιουάν ή 113.000 δολάρια, από 849.900 γιουάν ή 122.525 δολάρια) έως πάνω από 50.000 δολάρια στο πολυτελές Model Χ (από 1,57 εκατομμύρια γιουάν ή 227.000 δολάρια σε περίπου 1,2 εκατομμύρια γιουάν ή 171.000 δολάρια).
Το εισαγόμενο Model 3 της Tesla θα πωλείται 540.000 γιουάν (78.000 δολάρια). Η τιμή του τοπικά παραγόμενου Model 3 ή του μελλοντικού Model Y δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.
Σαγκάη
Η απόφαση παραγωγής στην Κίνα έχει νόημα, ανεξάρτητα από το κόστος των 2 δισ. δολαρίων για το Megafactory. Ακόμα κι αν η κινεζική οικονομία επιβραδύνεται, η ανάπτυξη εξακολουθεί να είναι σημαντική και η νέα μεσαία τάξη θέλει να αγοράσει αυτοκίνητα. Η κινεζική κυβέρνηση κατέστησε σαφές ότι οι κινητήρες καύσης δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτοι στην Κίνα, καθιστώντας ήδη τη δεύτερη οικονομία του κόσμου τη μεγαλύτερη αγορά EV (ηλεκτρικών οχημάτων) στον κόσμο.
Αυτό ταιριάζει με τη στρατηγική της Tesla. Ειδικά οι λειτουργίες car sharing που έχουν φορτωθεί στα οχήματά της σε μια αναβάθμιση του λογισμικού το 2018, περιέχουν συστατικά επιτυχίας. Η Κίνα εργάζεται σκληρά για να καταστήσει πιο βιώσιμες τις μεγαλουπόλεις της, περιορίζοντας τον αριθμό των ταξινομήσεων. Έτσι, το car sharing της Tesla έχει σοβαρές δυνατότητες επιτυχίας.
Ωστόσο, οι ντόπιοι εξεπλάγησαν από το γεγονός ότι η Tesla επέλεξε τη Σαγκάη και όχι κάποια άλλα φθηνότερα μέρη, όπου οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν δημιουργήσει τις μονάδες παραγωγής τους.