Η ολοκλήρωση της Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal) απαιτεί μια στρατηγική επαναφόρτισης για τα ηλεκτρικά φορτηγά στην Ευρώπη, που θα διασφαλίζει πως οι βασικές αστικές περιοχές και οι δρόμοι της διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή.

Δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε στη συμφωνία του Παρισιού χωρίς να περιορίσουμε τον άνθρακα στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Τα πρότυπα CO2 για τα φορτηγά που εγκρίθηκαν πέρυσι είναι ένα πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Πρέπει όμως να προχωρήσουμε και να μεταβούμε σε φορτηγά με μηδενικές εκπομπές όσο το δυνατόν συντομότερα, σύμφωνα με την Transport & Environment (T&E), η οποία διοργάνωσε σχετική εκδήλωση στις 19 Φεβρουαρίου, στο Autoworld Brussels.

Με θέμα “Getting zero-emission trucks on the road” στην εκδήλωση συζητήθηκε κατά τη διάρκεια της πρωινής συνεδρίασης η ηλεκτροκίνηση για τις παραδόσεις στις πόλεις και τις περιφερειακές μεταφορές. Στην απογευματινή συνεδρίαση συζητήθηκαν οι επιλογές που υπάρχουν για την κίνηση των φορτηγών μακρινών αποστάσεων.

Στρατηγική επαναφόρτισης - ηλεκτρικά φορτηγά

Εάν θέλουμε να επιτύχει η Πράσινη Συμφωνία (Green Deal), η ΕΕ πρέπει να παράσχει τους φορτιστές που χρειάζονται για τα ηλεκτρικά φορτηγά που ήδη κυκλοφορούν, όπως τονίσθηκε στην εκδήλωση για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Με εμβέλεια έως και 300 χιλιομέτρων, το ήμισυ της συνολικής απόστασης που διανύουν τα φορτηγά στην ΕΕ θα μπορούσε να καλυφθεί από αυτά τα μοντέλα μηδενικών εκπομπών, δηλώνει η T&E στον νέο της οδικό χάρτη φόρτισης φορτηγών. Η T&E διοργάνωσε την εκδήλωση εν όψει της αναθεώρησης του χρόνου της Οδηγίας Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων της ΕΕ, η οποία θα αποφασίσει για την υποδομή που θα χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία φορτηγών στο μέλλον.

Για να εξαλείψει τις εκπομπές των φορτηγών, η ΕΕ θα πρέπει να θέσει – στο πλαίσιο της επικείμενης αναθεώρησης της νομοθεσίας – εθνικούς στόχους για τη δημόσια φόρτιση φορτηγών σε βασικά αστικά κέντρα και κέντρα διανομής το 2025, σύμφωνα με τον οδικό χάρτη της T&E. Οι εθνικοί στόχοι για φορτιστές φορτηγών σε άλλα κέντρα και σε βασικούς αυτοκινητόδρομους απαιτούνται για το 2030. Τα φορτηγά ευθύνονται για το 22% των εκπομπών CO2 των οδικών μεταφορών και το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί καθώς ο στόλος των αυτοκινήτων γίνεται ηλεκτρικός – εκτός εάν τα ηλεκτρικά φορτηγά υποστηρίζονται επαρκώς.

Ο Lucien Mathieu, αναλυτής μεταφορών και ηλεκτροκίνησης της T&E, δήλωσε: “Η νομοθεσία περί υποδομής εναλλακτικών καυσίμων θα αποφασίσει πώς θα τροφοδοτούνται τα φορτηγά του μέλλοντος και αυτά τα φορτηγά θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών. Η ΕΕ πρέπει να παρουσιάσει στους οδηγούς και τους κατασκευαστές φορτηγών τον οδικό της χάρτη για την εγκατάσταση του ευρωπαϊκού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών φορτηγών. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να επιβεβαιωθεί ότι η επαναφόρτιση φορτηγών θα γίνεται  σε αποθήκες, κέντρα διανομής και δημόσιους σταθμούς”.

Η ΕΕ πρέπει να καταστήσει τη νομοθεσία περί υποδομής εναλλακτικών καυσίμων κανονισμό για την καλύτερη εφαρμογή των στόχων φόρτισης φορτηγών, αναφέρει ο οδικός χάρτης της T&E. Η νομοθεσία θα πρέπει επίσης να καταργήσει ταυτόχρονα τους στόχους υποδομών φυσικού αερίου και να απαιτήσει την παράλληλη δυνατότητα παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στους κυριότερους ευρωπαϊκούς δρόμους για την εξυπηρέτηση φορτηγών μεγάλων αποστάσεων. Η T&E ζητά επίσης την εγκατάσταση υποδομής ανεφοδιασμού υδρογόνου στα κυριότερα λιμάνια της ΕΕ για την υποστήριξη πλοίων υδρογόνου – αλλά και τον ενδεχόμενο ανεφοδιασμό φορτηγών υδρογόνου που χρησιμοποιούνται εντός των λιμένων.

Ο Lucien Mathieu δήλωσε: “Η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής απαιτεί δράση για τις εκπομπές CO2 των φορτηγών. Η Ευρώπη πρέπει να ξεκινήσει εξασφαλίζοντας πως οι βασικές αστικές περιοχές και οι δρόμοι της είναι κατάλληλοι για οδικές εμπορευματικές μεταφορές μηδενικών εκπομπών. Με αυτόν τον τρόπο, κανένα τμήμα της ΕΕ δεν θα μείνει πίσω στο Green Deal”.

Προηγούμενο άρθροNέο Hyundai i30, οι πρώτες εικόνες του μοντέλου
Επόμενο άρθροΗ Nissan παραδίδει 300 ηλεκτρικά e-NV200 στην DPD