Η Stellantis αναθεώρησε την οικονομική στρατηγική της για το 2024, με αποφάσεις για σημαντική διεύρυνση των ενεργειών αποκατάστασης σε θέματα απόδοσης της Βόρειας Αμερικής, και απέναντι στην επιβράδυνση της παγκόσμιας δυναμικής του κλάδου.
Η Stellantis μείωσε την πρόβλεψη για το περιθώριο κέρδους της για το 2024, επικαλούμενη υψηλότερα κόστη για την αναζωογόνηση των θυγατρικών Jeep και Dodge στην αγορά των ΗΠΑ, τον ανταγωνισμό από την Κίνα και την παγκόσμια επιβράδυνση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το προσαρμοσμένο περιθώριο κέρδους αναμένεται τώρα να κυμανθεί μεταξύ 5,5% και 7%, έναντι του προηγούμενου στόχου για διψήφιο ποσοστό.
Ο Όμιλος ανακοίνωσε επίσης ότι θα καταναλώσει περισσότερα μετρητά από το αναμενόμενο, με τις προβλέψεις για cash flow να μειώνονται στα 5 έως 10 δισεκατομμύρια ευρώ από την προηγούμενη θετική πρόβλεψη. Το περιθώριο κέρδους θα επηρεαστεί επίσης από τις χαμηλότερες των αναμενόμενων πωλήσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους σε πολλές χώρες.
Στόχο της Stellantis αποτελεί η ευθυγράμμιση της προσφοράς οχημάτων με τη ζήτηση, στοχεύοντας να μειώσει τα αποθέματα των αντιπροσωπειών σε 330.000 μονάδες έως το τέλος του έτους. Προκειμένου να το πετύχει αυτό, σχεδιάζει να μειώσει την παραγωγή κατά 200.000 οχήματα στο δεύτερο εξάμηνο και παράλληλα να αυξήσει τα κίνητρα για παλαιότερα μοντέλα.
Η ανακοίνωση της προστίθεται στο πλαίσιο εναρμόνισης πολλών Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, οι οποίοι έχουν πληγεί από την πτώση των πωλήσεων και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό της Κίνας, απέναντι στην ρευστή κατάσταση της παγκόσμιας αγοράς. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να αντιμετωπίσουν τη μειωμένη ζήτηση, κατά την μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, και την αυστηριοποίηση των κανόνων για τις εκπομπές CO2, η οποία μπορεί να επιφέρει πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δέχεται έντονη πίεση το τελευταίο διάστημα από επενδυτές, αντιπροσώπους και συνδικάτα, λόγω των μειωμένων πωλήσεων, μιάς όχι και τόσο ανταγωνιστικής γκάμας μοντέλων στις ΗΠΑ και κρύβοντας τον αυξανόμενο αριθμό απούλητων οχημάτων αποθεμάτων. Νωρίτερα, Αμερικανοί μέτοχοι μήνυσαν τη Stellantis, κατηγορώντας την ότι τους εξαπάτησε κρύβοντας τα αυξανόμενα αποθέματα και άλλες αδυναμίες, πριν από τη δημοσιοποίηση απογοητευτικών αποτελεσμάτων που οδήγησαν σε πτώση της τιμής της μετοχής.