Το αμιγώς ηλεκτρικό, μικρό SUV Volvo EX30 έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του την Τετάρτη στο Μιλάνο και είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελία σε επιλεγμένες αγορές, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Ως ένα μικρό SUV που ενσωματώνει μεγάλες καινοτομίες της Volvo, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό EX30 σχεδιάστηκε για να είναι ασφαλές, να έχει το μικρότερο αποτύπωμα CO2 από κάθε άλλο Volvo έως σήμερα και να κάνει τις ζωές των ανθρώπων πιο ασφαλείς, πιο εύκολες και πιο απολαυστικές, μέσω εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας και σκανδιναβικού design, σύμφωνα με την περιγραφή της εταιρείας.

Είναι το πρώτο μικρό premium SUV της μάρκας και επεκτείνει τη συνεχώς αναπτυσσόμενη σειρά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της σε τέσσερα μοντέλα. Καθώς η αγορά κινείται με ραγδαίους ρυθμούς προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, το EX30 θα βοηθήσει τη Volvo να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μία ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία.

Επιπλέον, όπως επισημαίνει η εταιρεία, “η ελκυστική τιμολογιακή πολιτική του EX30 – που ξεκινά από 37.572 ευρώ στην Ελλάδα – σημαίνει ότι οι πελάτες μας αποκτούν ένα premium αμιγώς ηλεκτρικό SUV σε παρόμοια τιμή με αυτή ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης”.

“Μπορεί το αμιγώς ηλεκτρικό EX30 να είναι το μικρότερο SUV που είχαμε ποτέ, αλλά είναι μεγάλη υπόθεση για τους πελάτες μας και για εμάς ως εταιρεία”, δήλωσε ο CEO, Jim Rowan. “Μας αρέσει να λέμε ότι το EX30 είναι μικρό αλλά μεγαλειώδες, γιατί προσφέρει όλα όσα θα θέλατε από ένα Volvo, αλλά σε μικρότερη συσκευασία. Όπως κάθε Volvo, το EX30 είναι ένα εξαιρετικό προϊόν, το οποίο είναι ασφαλές και σχεδιασμένο γύρω από τους ανθρώπους και τις ανάγκες τους”.

Το EX30 ενσωματώνει όλες τις σχεδιαστικές αξίες της μάρκας σε μικρότερο μέγεθος. Το μακρύ μεταξόνιο, οι μεγάλοι τροχοί και οι ισομήκεις πρόβολοι προσδίδουν κομψότητα και ισορροπία στην εξωτερική εμφάνιση. Είναι ξεκάθαρα ηλεκτρικό, με πρόσοψη που αποπνέει αυτοπεποίθηση, κλειστή μάσκα και προβολείς με ψηφιακή απεικόνιση του χαρακτηριστικού Σφυριού του Θορ. Πέντε ζωηρά εξωτερικά χρώματα, από το σύγχρονο Cloud Blue έως το λαμπερό και εκφραστικό Moss Yellow – το οποίο αντλεί έμπνευση από τις λειχήνες που αναπτύσσονται πάνω στους βράχους της σουηδικής δυτικής ακτής – προσδίδουν στο αυτοκίνητο χαρακτήρα και προσωπικότητα.

Τεχνολογία μπαταρίας για κάθε ανάγκη

Καταρχάς δεν υφίσταται απλώς «μία μπαταρία» αφού ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει την τεχνολογία μπαταρίας που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες του. Το EX30 προσφέρεται με τρεις επιλογές στα συστήματα κίνησης και δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών.

Για κάποιον που περνά το μεγαλύτερο μέρος τον περισσότερο χρόνο του στην πόλη ή διανύει κυρίως σύντομες αποστάσεις ανάμεσα σε δύο φορτίσεις, υπάρχει η επιλογή με έναν ηλεκτροκινητήρα με μπαταρία LFP. Η μπαταρία LFP για την έκδοση με στάνταρ αυτονομία χρησιμοποιεί τεχνολογία φωσφορικού σιδήρου λιθίου, είναι περισσότερο αποδοτική από πλευράς κόστους και απαιτεί λιγότερους πόρους για την παραγωγή της, κάτι το οποίο σημαίνει ότι αποτελεί καλύτερη επιλογή για όποιον δεν χρειάζεται τη μέγιστη αυτονομία.

Η έκδοση Single Motor Extended Range του EX30, με μπαταρία NMC προσφέρεται για όποιον χρειάζεται εκτεταμένη αυτονομία. Η μπαταρία NMC χρησιμοποιεί λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και παράγει την ενέργειά της πιο αποδοτικά σε σχέση με την μπαταρία LFP. Η έκδοση του EX30 με έναν κινητήρα παρέχει αυτονομία έως και 480 χλμ. ανάμεσα σε δύο φορτίσεις.

Τέλος, για εκείνους που ενδιαφέρουν οι επιδόσεις, υπάρχει η έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία συνδυάζεται η μπαταρία NMC με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 αποδίδει 315 kW (428 ίππους) και προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Με όρους επιτάχυνσης, είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο που παρουσίασε ποτέ η μάρκα.

Η φόρτιση είναι ακόμη ένα πράγμα στο οποίο το EX30 είναι γρήγορο. Η έκδοση Twin Motor με εκτεταμένη αυτονομία έχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW. Η αντίστοιχη τιμή για την έκδοση με τη στάνταρ αυτονομία είναι 134 kW. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να φορτιστεί η μπαταρία από το 10% έως το 80% σε κάτι περισσότερο από 25 λεπτά. Μέσω της κεντρικής οθόνης του αυτοκινήτου και της σχετικής εφαρμογής, ορίζεται η ένταση του ρεύματος, το μέγιστο επίπεδο φόρτισης και η ώρα που θέλει ο οδηγός να ξεκινήσει η φόρτιση.

Για την καλύτερη δυνατή οδηγική εμπειρία, το πλαίσιο του EX30 ρυθμίστηκε έτσι ώστε να αξιοποιούνται στο μέγιστο οι compact διαστάσεις του αυτοκινήτου. Το χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς και το σχετικά χαμηλό και ισομερώς κατανεμημένο βάρος συνεπάγονται ευκολία οδήγησης και ευελιξία στην πόλη και πέρα από αυτή.

Μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα, μεγάλο επίτευγμα στην ασφάλεια

Όπως έχι γίνει ήδη γνωστό, το EX30 είναι σχεδιασμένο για να έχει το πιο χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα από κάθε άλλο Volvo μέχρι σήμερα και αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για την εκπλήρωση των στόχων που έχει θέσει βιωσιμότητας της εταιρείας. Μέσω μείωσης των εκπομπών σε όλο το εύρος της παραγωγής και του κύκλου ζωής, αλλά και της μελετημένης χρήσης υλικών μέσα και έξω, ελαττώθηκε το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα για 200.000 χλμ. οδήγησης σε κάτω από 30 τόνους*.

Το EX30 είναι επίσης σχεδιασμένο για να είναι τόσο ασφαλές όσο θα περίμενε κάποιος από ένα Volvo και συμβάλλει στην προστασία όλων σε πολυσύχναστο αστικό περιβάλλον. Για παράδειγμα, ο στάνταρ εξοπλισμός του περιλαμβάνει μία ειδική λειτουργία ασφαλείας για δίκυκλα, η οποία βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας» (dooring accidents), προειδοποιώντας όταν πρόκειται να ανοίξει μια πόρτα μπροστά από έναν ποδηλάτη, οδηγό σκούτερ ή δρομέα.

Η τεχνολογία ασφαλείας περιλαμβάνει συστήματα συγκράτησης εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας, καθώς και κορυφαία δομική σχεδίαση που πληροί τα φιλόδοξα εσωτερικά προαπαιτούμενα της μάρκας για την ασφάλεια, τα οποία σχεδιάστηκαν για να προετοιμάζουν τα αυτοκίνητα για διάφορα σενάρια σε πραγματικές συνθήκες.

Το EX30 στοχεύει επίσης να κάνει τη ζωή μέσα στο αυτοκίνητο πιο εύκολη, πιο ήρεμη και πιο απολαυστική, μέσω τεχνολογίας αιχμής και μελετημένου σκανδιναβικού εσωτερικού design. Υπάρχει η δυαντότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων ξεχωριστών εσωτερικών «δωματίων», κάθε ένα εκ των οποίων διαθέτει τη δική του έκφραση, ενώ υπάρχουν έξυπνες επιλογές αποθήκευσης σε όλη την καμπίνα.

Αυτά τα χαρακτηριστικά, μαζί με την προσαρμοστική εμπειρία χρήστη με μία και μόνο οθόνη, τις ενσωματωμένες εφαρμογές και υπηρεσίες Google και την πιο πρόσφατη έκδοση του συστήματος infotainment, αποτελούν στο σύνολό τους σήμα κατατεθέν του αυθεντικού design της Volvo.

Ακόμα, το EX30 είναι το πρώτο Volvo που περιλαμβάνει μια νέα γενιά του δημοφιλούς Park Pilot Assist. Μπορεί να χειριστεί χώρους στάθμευσης κάθε τύπου, σε παράλληλη, καμπυλωτή, κάθετη και διαγώνια («ψαροκόκαλο») διάταξη, καθιστώντας πανεύκολη τη στάθμευση σε περιορισμένους χώρους.

Το νέο Park Pilot Assist θα αναγνωρίσει κάθε διαθέσιμο σημείο στάθμευσης στον περιβάλλοντα χώρο. Στη συνέχεια, μόλις επιλεγεί το επιθυμητό μέσω του τρισδιάστατου περιβάλλοντος χρήστη, η λειτουργία θα αναλάβει τον έλεγχο του δεξιού πεντάλ, του φρένου και του τιμονιού. Ενώ ο οδηγός επιτηρεί τη διαδικασία στάθμευσης, η οθόνη δείχνει την απόσταση από αντικείμενα όπως αυτοκίνητα, τοίχους και στύλους, στο μετρικό ή το αγγλικό σύστημα.

Όπως σε όλα τα Volvo, στο EX30 η εταιρεία συνεργάστηκε στενά με τεχνολογικούς εταίρους όπως η Google, η Apple και η Qualcomm, προκειμένου να παρέχει την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Επίσης με το ECARX, μέσω της κοινοπραξίας της HaleyTek που εξελίσσει λογισμικό, προκειμένου να παρέχει την καλύτερη δυνατή πλατφόρμα infotainment, όπως ενημερώνει η Volvo.

Αίσθηση ηρεμίας

To EX30 θα διατίθεται επίσης με τεχνολογία ψηφιακού κλειδιού, ώστε να είναι πρακτικό για τον οδηγό αλλά και εύκολο να το μοιραστεί με άλλους. Βασισμένη στα προηγμένα πρότυπα του κλάδου, UWB και CCC, η τεχνολογία θα είναι συμβατή με μία ευρεία σειρά από τηλέφωνα, διαφόρων εταιρειών και μοντέλων.

Η ειδική εφαρμογή του αυτοκινήτου περιλαμβάνει όλες τις υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτό, από τη φόρτιση έως την εύρεση του αυτοκινήτου σε ένα μεγάλο χώρο στάθμευσης, το κλείδωμα και τη θέρμανσή του σε μια κρύα χειμωνιάτικη μέρα. Το EX30 είναι επίσης έτοιμο για τη λήψη ασύρματων (over the air) ενημερώσεων λογισμικού που θα το κάνουν καλύτερο με την πάροδο του χρόνου.

Τέλος, το Volvo EX30 προσφέρει επίσης επιλογή ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά θέματα ατμοσφαιρικού φωτισμού. Κάθε ένα αντλεί έμπνευση από ένα διαφορετικό σκανδιναβικό τοπίο και μεταβάλλει απαλά το χρώμα, προσδίδοντας μία αίσθηση ηρεμίας στο εσωτερικό.

Μπορεί να προτιμάτε το ζεστό φως του ηλίου φιλτραρισμένο από τα φύλλα ενός σκανδιναβικού δάσους, ένα ηλιοβασίλεμα στη δυτική ακτή της Σουηδίας, το διάσημο Βόρειο Σέλας, τους χρυσαφένιους ουρανούς του σουηδικού καλοκαιριού ή τη λαμπερή ατμόσφαιρα της πόλης στη δύση του ηλίου. Σε κάθε περίπτωση, το εσωτερικό του EX30 θα πλημμυρίσει με τα χρώματα της επιλογής σας. Για ακόμη μεγαλύτερη ταύτιση με τη διάθεσή σας, μπορείτε να συνδυάσετε κάθε θέμα φωτισμού με μία ηχητική ατμόσφαιρα.

Εξερευνώντας τη φύση

Από τον επόμενο χρόνο, το EX30 θα είναι επίσης διαθέσιμο σε έκδοση Cross Country. Οι παραγγελίες για αυτή την ειδική έκδοση του μικρού ηλεκτρικού SUV θα ανοίξουν το 2024, ενώ η παραγωγή αναμένεται να αρχίσει αργότερα μέσα στο επόμενο έτος.

Το Volvo EX30 Cross Country θα βασίζεται στη μακρά παράδοση της μάρκας στις εκδόσεις Cross Country. Θα διατίθεται με μία σειρά αποκλειστικών χαρακτηριστικών, όπως η μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, οι μαύροι τροχοί 19 ιντσών και, προαιρετικά, οι τροχοί 18 ιντσών με ειδικά λάστιχα.

ΤοEX30 Cross Country εκτός δρόμου, θα ξεχωρίζει με τις ποδιές προστασίας εμπρός, πίσω και στις πλευρές του, τα ειδικά μαύρα τμήματα στον εμπρός προφυλακτήρα και την πόρτα του χώρου αποσκευών, καθώς και το λογότυπο Cross Country – με τη μικρή σουηδική σημαία στο καπό, όπως ανέφερε η Volvo.

Στο video o CEO της Volvo Jim Rowan στην πρεμιέρα του νέου EX30.


  • Ο υπολογισμός του αποτυπώματος άνθρακα σε λιγότερο από 30 τόνους για 200.000 χλμ οδήγησης βασίζεται στη φόρτιση με ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη από μίγμα ηλεκτρικής ενέργειας EE. Η δήλωση για το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα μεταξύ όλων των αυτοκινήτων Volvo έως σήμερα σχετίζεται με προϊόντα που διατίθενται παγκοσμίως για οδήγηση άνω των 200.000 χλμ.
  • Οι χρόνοι φόρτισης εξαρτώνται από παράγοντες όπως η εξωτερική θερμοκρασία, η τρέχουσα θερμοκρασία της μπαταρίας, ο εξοπλισμός φόρτισης, η κατάσταση της μπαταρίας και η κατάσταση του αυτοκινήτου.
  • Η αυτονομία παρατίθεται σύμφωνα με τον ρεαλιστικό οδηγικό κύκλο WLTP, για οδήγηση ενός νέου αυτοκινήτου υπό ελεγχόμενες συνθήκες. Η πραγματική αυτονομία μπορεί να διαφέρει. Τα στοιχεία βασίζονται σε προκαταρκτικό στόχο.
  • Η λειτουργία του ψηφιακού κλειδιού υπόκειται στη συμβατότητα του τηλεφώνου. Η τεχνολογία που βασίζεται στο πρότυπο UWB προγραμματίζεται να διατεθεί το επόμενο έτος μέσω μίας ασύρματης ενημέρωσης.
  • Τα χαρακτηριστικά και οι υπηρεσίες μπορεί να μη διατίθενται σε όλες τις αγορές και να μην είναι στάνταρ σε όλες τις αγορές και για όλα τα μοντέλα.
Προηγούμενο άρθροΈναρξη παραγγελιών Mercedes-Benz eCitan
Επόμενο άρθροΠρόγραμμα εκπαίδευσης Toyota Ελλάς και StAr