Σε απότομη μείωση των επιδοτήσεων για αγορές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προχωρεί η Γαλλία, με νέα κλίμακα που θα κυμαίνεται από 2.000 έως 4.000 ευρώ βάσει εισοδήματος, από το προηγούμενο εύρος των 4.000 έως 7.000 ευρώ, δήλωσε κυβερνητική πηγή.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στις ευρύτερες προσπάθειες για τη μείωση των δημοσίων δαπανών και την κάλυψη μιας τεράστιας τρύπας στον κρατικό προϋπολογισμό. Φέρνει νέο πονοκέφαλο, ωστόσο, στους κατασκευαστές που, ήδη, παλεύουν με την υποτονική ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων.
«Η κυβέρνηση παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην ηλεκτροκίνηση των ελαφρών οχημάτων, αλλά το δημοσιονομικό πλαίσιο είναι εξαιρετικά περιορισμένο», δήλωσε κυβερνητικός αξιωματούχος. Το Παρίσι στοχεύει στη συνολική δημόσια βοήθεια για την ηλεκτροκίνηση περίπου 1 δισεκατομμυρίου ευρώ το 2025, από ελαφρώς πάνω από 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος.
Περίπου το 70% του νέου ποσού θα διατεθεί για μπόνους αγοράς, με το υπόλοιπο να υποστηρίζει επαγγελματικά οχήματα και να χρηματοδοτεί το λεγόμενο σχέδιο κοινωνικής μίσθωσης για νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος.