Η Ford ανακοίνωσε τα βήματα που θα ακολουθήσει για την κλιματική ουδετερότητα και έθεσε σημαντικούς στόχους εκπομπών ρύπων για το 2035.

  • Στο δρόμο προς την κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050, η Ford ανακοίνωσε δύο νέους ενδιάμεσους στόχους εκπομπών CO2 που υπολογίζονται σε επιστημονική βάση
  • Η πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi) προσυπογράφει τους παγκόσμιους στόχους της Ford για το 2035 για τη μείωση των απόλυτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 76% από τις δραστηριότητές της και κατά 50% ανά χιλιόμετρο από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται
  • Όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη αναμένεται να είναι αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι το 2030, καθώς η Ford επενδύει 1 δισ. δολάρια σε νέο κέντρο παραγωγής στην Κολωνία και ξεκινά τις παραδόσεις της Mustang Mach-E

Με στόχο να συμβάλλει στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου για τις μελλοντικές γενιές, η Ford ανακοίνωσε σημαντικούς στόχους στην περίληψη της ενιαίας έκθεσης βιωσιμότητας / οικονομικής αναφοράς 2021 (Integrated Sustainability & Financial Report), καθώς και ορόσημα που θα βοηθήσουν την εταιρεία να πετύχει το στόχο για κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050.

Συμπλέοντας με την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi), η Ford έθεσε ενδιάμεσους στόχους εκπομπών ρύπων που ευθυγραμμίζονται με εκείνους τους οποίους οι επιστήμονες του κλίματος θεωρούν απαραίτητους για την επίτευξη των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού. [1] Οι στόχοι του 2035 περιλαμβάνουν τη μείωση των απόλυτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις παγκόσμιες δραστηριότητες της εταιρείας κατά 76% και από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται κατά 50% ανά χιλιόμετρο.

Κλειδί για τη μείωση των ρύπων είναι η ανάπτυξη των εξηλεκτρισμένων οχημάτων. Η στρατηγική της Ford για την Ευρώπη είναι η πλήρης μετάβαση στον εξηλεκτρισμό, με τα επιβατικά οχήματά της να είναι πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030. Για τα επαγγελματικά οχήματα, η προϊοντική γκάμα της Ford στην Ευρώπη θα μπορεί να εκπέμπει μηδενικούς ρύπους με αμιγώς ηλεκτρικές ή plug-in υβριδικές εκδόσεις, ήδη από το 2024.

Στο πλαίσιο της μετάβασης στην ηλεκτρική εποχή, η εταιρεία επενδύει 1 δισ. δολάρια για το μετασχηματισμό του κέντρου συναρμολόγησης οχημάτων στην Κολωνία σε κέντρο για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων – πρόκειται για την πρώτη εγκατάσταση του είδους για τη Ford στην Ευρώπη. Επίσης, η επόμενη γενιά τις οικογένειας Ford Transit Custom θα περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που κατασκευάζονται από την Ford Otosan στην Τουρκία, προάγοντας περαιτέρω τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της μάρκας και τον ηλεκτρικό ρόλο της στην Ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικών οχημάτων.

«Θα είμαστε από τους πρωτεργάτες στην επίτευξη της ουδετερότητας του άνθρακα επειδή αυτό είναι το σωστό για τους πελάτες, το πλανήτη και για τη Ford» δήλωσε ο Bob Holycross, chief environment & sustainability & safety officer, Ford Motor Company. «Το 95% των εκπομπών του άνθρακα σήμερα προέρχεται από τα οχήματα, τις δραστηριότητες και τους προμηθευτές μας, και αντιμετωπίζουμε και τους τρεις τομείς με τη δέουσα σοβαρότητα αλλά και με αισιοδοξία.»

Ο στόχος της εταιρείας για την κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050 είναι ευθυγραμμισμένος με τη Συμφωνία του Παρισιού για την Κλιματική Αλλαγή, στην οποία η ΗΠΑ δεσμεύτηκε εκ νέου και την οποία η Ford υποστηρίζει πλήρως από την πλευρά της.

Η μετάβαση σε μία ενιαία έκθεση (Integrated Report) για πρώτη φορά αυξάνει τη διαφάνεια και προσφέρει μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα για την επιτυχία της εταιρείας.

Εξηλεκτρίζοντας το μέλλον

Η Ford εστιάζει στην επένδυση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στα αυτόνομα οχήματα και στις διασυνδεμένες λύσεις. Πρόσφατα μάλιστα, η εταιρεία διπλασίασε την επένδυση στα ηλεκτρικά οχήματα στα 22 δισ. δολάρια μέχρι το 2026 καθώς συνεχίζει τον εξηλεκτρισμό μερικών από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της – μεταξύ των οποίων η πολυαναμενόμενη Mustang Mach-E, η οποία κυκλοφόρησε στη Β. Αμερική στα τέλη του 2020, με την Ευρώπη να ακολουθεί στις αρχές του 2021, ενώ στην Κίνα θα φτάσει αργότερα μέσα στη χρονιά.

Πλέον της επένδυσης ύψους 1 δις δολαρίων στο μετασχηματισμό του εργοστασίου συναρμολόγησης της εταιρείας στην Κολωνία σε κέντρο για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, έχει ήδη ξεκινήσει η ανέγερση του νέου Rouge Electric Vehicle Center στο Dearborn (ΗΠΑ), όπου θα κατασκευάζεται το πλήρως ηλεκτρικό F-150 pick-up. Οι επενδύσεις αυτές – μαζί με μία ακόμα ύψους 1 δισ. δολαρίων που ανακοινώθηκε το Φεβρουάριο για το μετασχηματισμό των δραστηριοτήτων στην Πραιτόρια, Ν. Αφρική – θα βοηθήσουν περαιτέρω στη μείωση του συνολικού ανθρακικού αποτυπώματος της Ford.

Οι προηγούμενες επιτυχίες εφαλτήριο για νέους στόχους

Η Ford έχει ήδη μία επιτυχημένη ιστορία στον τομέα της βιωσιμότητας των δραστηριοτήτων της. Την περασμένη δεκαετία, η Ford κατάφερε να μειώσει κατά 40% το ανθρακικό της αποτύπωμα μέσω της βελτιωμένης ενεργειακής απόδοσης και της κατάλληλης διαχείρισης πόρων στις εγκαταστάσεις της εταιρείας καθώς και στις διαδικασίες παραγωγής. Ο στόχος της Ford για χρήση 100% τοπικά παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλα τα εργοστάσια παραγωγής της μέχρι το 2035 βρίσκεται σε καλό δρόμο και συνδέεται στενά με τη δέσμευση στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Μαζί με τη δέσμευση για μηδενικά απόβλητα στους χώρους υγειονομικής ταφής μέσω του μοντέλου “reduce, reuse, recycle” και περιορίζοντας τα πλαστικά μιας χρήσης, η στρατηγική χρήσης νερού στις εγκαταστάσεις παραγωγής της εταιρείας ανά τον κόσμο στοχεύει σε μία μείωση κατά 15% στο απόλυτα φρέσκο νερό μέχρι το 2025 με επίπεδο αναφοράς το 2019, που βασίζεται σε μία μείωση της τάξης του 75% από το 2000.

Έχοντας την προσυπογραφή της SBTi, οι δύο στόχοι για το 2035 αναπτύχθηκαν με σκοπό τη μείωση των εκπομπών ρύπων σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής κατά προτεραιότητα, και συγχρόνως για να βοηθήσουν τη Ford στο φιλόδοξο, μακροπρόθεσμο στόχο της ουδετερότητας του άνθρακα μέχρι το 2050:

  • Μείωση απόλυτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου Πεδίου 1 & 2 (Scope 1 & 2) από τις παγκόσμιες δραστηριότητες κατά 76% με βάση αναφοράς το έτος 2017. Το Πεδίο 1 καλύπτει άμεσες εκπομπές από πηγές που αποτελούν ιδιοκτησία της εταιρείας ή ελέγχονται από αυτή, ενώ το Πεδίο 2 αφορά έμμεσες εκπομπές από την κατανάλωση ενέργειας από το δίκτυο για δραστηριότητές της.
  • Μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου Πεδίου 3 από τη χρήση νέων οχημάτων που πωλούνται σε όλο τον κόσμο κατά 50% ανά χιλιόμετρο με βάση αναφοράς το έτος 2017. Ο Πεδίο 3 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εκπομπές ρύπων από οχήματα που εμπορεύεται η Ford καθώς και από τη βάση των προμηθευτών

Σεβασμός στα Ανθρώπινα Δικαιώματα

Η Ford έχει δεσμευτεί στο σεβασμό των ανθρώπινων δικαιωμάτων σε όλη την αξιακή αλυσίδα. Νωρίτερα μέσα στο χρονιά, η εταιρία δημιούργησε έναν Κώδικα Δεοντολογίας Προμηθευτών, όπου αναφέρονται οι προσδοκίες και τα στάνταρντ που απαιτούνται από τους εταίρους της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ έγινε ο πρώτος Αμερικανός κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσχώρησε στην πρωτοβουλία  Initiative for Responsible Mining Assurance (IRMA) για την υπεύθυνη προμήθεια πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή αυτοκινήτων.

Επιπρόσθετα, οι δραστηριότητες της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ford ελέγχονται από  την Responsible Business Alliance για την επίτευξη των προτύπων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Στην Ευρώπη, η Ford είναι τώρα βασικός εταίρος του “DRIVE Sustainability”, μιας πρωτοβουλίας των κατασκευαστών αυτοκινήτων που επιλαμβάνεται ηθικών και περιβαλλοντικών θεμάτων καθώς και ζητημάτων που αφορούν τα εργασιακά δικαιώματα σε όλα τα επίπεδα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ανταποκρινόμενη στην πρόκληση

Κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, η Ford διαδραμάτισε ζωτικό ρόλο χρησιμοποιώντας την εμπειρία της από τη σχεδίαση και παραγωγή, καθώς και τα υπάρχοντα εξαρτήματα οχημάτων, για να βοηθήσει στη παραγωγή χιλιάδων προϊόντων ιατρικού εξοπλισμού όπως  αναπνευστήρες και συστήματα καθαρισμού του αέρα, για τις ανάγκες της πανδημίας COVID-19.

Μέχρι σήμερα, οι εταιρεία έχει κατασκευάσει σχεδόν 160 εκατομμύρια μάσκες προστασίας προσώπου, πάνω από 20 εκατομμύρια ασπίδες προστασίας προσώπου, 50.000 αναπνευστήρες ασθενών με GE Healthcare και πάνω από 32.000 ηλεκτρικούς αναπνευστήρες καθαρισμού αέρα σε συνεργασία με την 3M. Επιπλέον, ποσά ύψους 1,13 εκατομμυρίων δολαρίων διατέθηκαν σε προγράμματα ανακούφισης από την πανδημία σε όλο τον κόσμο από τον φιλανθρωπικού βραχίονα της εταιρείας (Ford Fund).

Στην Ευρώπη, το Ford Fund έχει προσφέρει σχεδόν 500.000 δολάρια σε μη φιλανθρωπικούς οργανισμούς για την υποστήριξη προσπαθειών ανακούφισης σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, που συνδέονται μεταξύ άλλων με τη παροχή τροφίμων, ιατρικού εξοπλισμού, προστατευτικού ρουχισμού, IT και διαδικτυακών πόρων, καθώς και συμβουλευτικών υπηρεσιών. Η Ford UK μετέτρεψε μία άδεια αποθήκη σε γραμμή παραγωγής βασικών εξαρτημάτων για τους 11.700 Penlon αναπνευστήρες που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια του VentilatorChallengeUK.

«Η Ford παραμένει δεσμευμένη στην επιτάχυνση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και στην επίτευξη της ανθρακικής ουδετερότητας» δήλωσε ο Stuart Southgate, director, Sustainability, Environmental & Safety Engineering, Ford Ευρώπης. «Οι τελευταίοι δώδεκα μήνες έχουν αναδείξει περαιτέρω πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τον κόσμο μας και ο ένας τον άλλον. Δεν είναι εποχή για να χαλαρώσουμε. Είναι εποχή για δράση. Χτίζουμε το μέλλον τώρα, δημιουργώντας έναν καλύτερο κόσμο για όλους».

Διαβάστε την έκθεση εδώ.

 

Προηγούμενο άρθροΗ ACEA για την προστασία των δεδομένων οχημάτων
Επόμενο άρθροΑναβαθμισμένο MINI App με νέες λειτουργίες