Picture credit: Wikimedia commons, 2020/

Ο αείμνηστος πρώην CEO της FCA, Sergio Marchionne, αναζητούσε εναγωνίως έναν συνεταίρο για να μοιραστούν το κόστος Ε & Α, αλλά δεν τα κατάφερε. Η μόνη λύση που απέμενε για συμμόρφωση με τον στόχο των 95 g / χλμ CO2 (σταθμισμένος μέσος όρος στόλου όλων των αυτοκινήτων που θα πωληθούν από το 2020) ήταν μια ρυθμιστική συμφωνία πίστωσης με την Tesla. Πράγματι, η καλιφορνέζικη κατασκευάστρια EV θα ομαδοποιήσει μέρος των οχημάτων της με εκείνα της FCA, για να μειωθεί ο μέσος όρος της τελευταίας.

Η συμφωνία αυτή, μεταξύ FCA και Tesla, επιτρέπει στην ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία να αντισταθμίσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων της, μειώνοντας τις μέσες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου σε επιτρεπτό επίπεδο, μέχρις ότου εξηλεκτρίσει τη δική της σειρά οχημάτων.

Η FCA συμφώνησε να πληρώσει ένα εκτιμώμενο ποσόν 1,8 δισ. ευρώ για αυτές τις πιστώσεις CO2 έως το 2023. Περίπου 150 εκατ. ευρώ ανά τρίμηνο – χρήμα που η Tesla χρειάζεται απαραιτήτως για να συνεχίσει τη δραστηριότητά της. Ωστόσο, ο Ben Kallo, αναλυτής της Robert W. Baird & Co, διαπίστωσε πως οι πιστώσεις αυτές χρηματοδοτούν στην ουσία το ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Tesla, όπως γράφει το Automotive News.

Αυτό το ευρωπαϊκό εργοστάσιο – το τέταρτο Gigafactory της Tesla – θα κατασκευαστεί κοντά στο Βερολίνο, όπου η Tesla αναμένεται να κατασκευάζει το Model 3 και το μελλοντικό Model Y. Η Tesla έχει ήδη εγκαταστάσεις στο Tilburg της Ολλανδίας, αλλά δεν πρόκειται για πραγματικό εργοστάσιο . Είναι ένας χώρος όπου συναρμολογεί αμαξώματα με συστοιχίες μπαταριών – τα οποία αποστέλλονται ξεχωριστά από τις ΗΠΑ προς αποφυγή φόρων εισαγωγής.

Προηγούμενο άρθροΟι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2019
Επόμενο άρθροMercedes-Benz, για 6η χρονιά πρώτη στα premium στην Ελλάδα