Σχεδόν ένα μήνα πριν το Ηνωμένο Βασίλειο εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως αναμένεται, σύσσωμη η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κάνει έκκληση προς τη χώρα αυτή αλλά και την ΕΕ ώστε να αποφευχθεί το Brexit χωρίς συμφωνία.

  • Οι κορυφαίοι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας προειδοποιούν για τις καταστροφικές συνέπειες ενός Brexit χωρίς συμφωνία.
  • Το εμπόριο χωρίς εμπόδια είναι ζωτικής σημασίας για τη συνέχιση της επιτυχίας ενός βαθιά ολοκληρωμένου πανευρωπαϊκού τομέα αυτοκινήτων.
  • Οι δασμοί του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά θα μπορούσαν να αντιστοιχούν σε 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ για τη βιομηχανία και τους καταναλωτές των ΕΕ/ΗΒ
  • Ο τομέας ζητεί να αποκλειστεί η αποχώρηση χωρίς συμφωνία για να διασφαλιστεί το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι κύριες οργανώσεις που εκπροσωπούν τους κατασκευαστές οχημάτων και εξαρτημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η Ένωση Ευρωπαίων Προμηθευτών Αυτοκινήτων (CLEPA), καθώς και 21 εθνικές ενώσεις, συμπεριλαμβανομένης της Επιτροπής Γάλλων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (CCFA) της Γερμανικής Ένωσης Βιομηχανιών Αυτοκινήτων (VDA) και η Εταιρεία Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Εμπόρων (SMMT) ένωσαν τις δυνάμεις τους για να τονίσουν τον αντίκτυπο που θα είχε το Brexit σε έναν από τους πιο πολύτιμους οικονομικά τομείς της Ευρώπης.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της ΕΕ και συνεισφέρει στην ανάπτυξη και τον πλούτο. Παράγει 19,1 εκατομμύρια οχήματα ετησίως απασχολώντας 13,8 εκατομμύρια άτομα σε όλο τον ευρύτερο τομέα – έναν στους 16 εργαζόμενους της ΕΕ. Θεμελιώδους σημασίας είναι η βαθιά ολοκληρωμένη φύση της βιομηχανίας, η οποία έχει επιδιώξει να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της ενιαίας αγοράς και της τελωνειακής ένωσης προς όφελος των επιχειρήσεων σε ολόκληρη την ΕΕ.

Οι επικεφαλής της ευρωπαϊκής βιομηχανίας προειδοποίησαν ότι οι συνέπειες της έλλειψης συμφωνίας σε αυτόν τον ζωτικό τομέα θα είναι σοβαρές. Η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ χωρίς συμφωνία θα προκαλούσε σεισμική μεταστροφή στις συνθήκες των συναλλαγών, με δισ. ευρώ δασμών που απειλούν να επηρεάσουν την επιλογή και τις δυνατότητες των καταναλωτών και από τις δύο πλευρές της Μάγχης. Ο τερματισμός του ελεύθερου εμπορίου θα μπορούσε να προκαλέσει επιβλαβείς διαταραχές στο λειτουργικό μοντέλο λειτουργίας του κλάδου, με το κόστος μόνο ενός λεπτού διακοπής της παραγωγής στο Ηνωμένο Βασίλειο να ανέρχεται σε 54.700 ευρώ (50.000 λίρες).

Εν τω μεταξύ, οι δασμοί του ΠΟΕ για τα αυτοκίνητα και τα βαν θα μπορούσαν να προσθέσουν 5,7 δισ. ευρώ στη συλλογική χρέωση αυτοκινήτων ΕΕ-Ηνωμένου Βασιλείου, αυξάνοντας τις τιμές για τους πελάτες εάν οι κατασκευαστές δεν μπορούν να απορροφήσουν το πρόσθετο κόστος. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πιστεύουν ότι πρέπει να αποφευχθούν τέτοιες διαταραχές και κόστος και ότι πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την τακτική απόσυρση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ.

Ο Christian Peugeot, Πρόεδρος της CCFA, δήλωσε: “Το Brexit δεν είναι μόνο ένα βρετανικό πρόβλημα, όλοι μας ανησυχούμε για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και ακόμη περισσότερο. Είτε πρόκειται για εξαγωγείς στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου είτε για παραγωγούς σε τοπικό επίπεδο -μας αφορούν και τα δύο- αναπόφευκτα θα μας επηρεάσει αρνητικά”.

Ο Bernhard Mattes, Πρόεδρος της VDA, δήλωσε: “Λυπούμαστε για το Brexit. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένας πλήρως ολοκληρωμένος παίκτης στην αλυσίδα αξίας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Περισσότερες από 100 εγκαταστάσεις παραγωγής καθώς και έρευνας και ανάπτυξης που βρίσκονται στο Ηνωμένο Βασίλειο αποδεικνύουν τη δέσμευσή μας στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου ως την πρώτη αγορά στην ΕΕ. Κατά την άποψη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, λοιπόν, πρέπει να γίνουν τα πάντα για να διατηρηθεί η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων, των υπηρεσιών, η ελευθερία των κεφαλαίων και η ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ. Ταυτόχρονα, αναγνωρίζουμε ότι η εσωτερική αγορά και η συνοχή της ΕΕ των 27 αποτελούν προτεραιότητα και προϋπόθεση.

“Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου χρειάζεται εμπόριο χωρίς τριβές και θα πλήξει σημαντικά τα πρόσθετα καθήκοντα και το διοικητικό φόρτο για τα εξαρτήματα και τα οχήματα. Ως εκ τούτου, το Ηνωμένο Βασίλειο και η ΕΕ θα πρέπει να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφύγουν το Brexit χωρίς συμφωνία”.

Ο Mike Hawes, Chief Executive της SMMT, δήλωσε: “Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι βαθιά ολοκληρωμένη και τα οφέλη από το ελεύθερο και χωρίς τριβές εμπόριο βοήθησαν τον τομέα μας να γίνει ένας από τους πιο πολύτιμους για την οικονομία της Ευρώπης, προσφέροντας δισεκατομμύρια και υποστηρίζοντας εκατομμύρια τρόπους διαβίωσης σε ολόκληρη την ΕΕ. Το Brexit χωρίς συμφωνία θα έχει άμεσο και καταστροφικό αντίκτυπο στη βιομηχανία, υπονομεύοντας την ανταγωνιστικότητα και προκαλώντας μη αναστρέψιμες και σοβαρές ζημιές. Οι διαπραγματευτές του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ έχουν την ευθύνη να συνεργαστούν για μια συμφωνία ή διακινδυνεύουν να καταστρέψουν αυτόν τον ζωτικό πυλώνα των οικονομιών μας”.

Ο Erik Jonnaert, Γενικός Γραμματέας της ACEA, δήλωσε: “Το εμπόριο χωρίς εμπόδια είναι ζωτικής σημασίας για τη συνεχιζόμενη επιτυχία της βαθιά ολοκληρωμένης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία διαθέτει περίπου 230 μονάδες συναρμολόγησης και παραγωγής σε ολόκληρη την ΕΕ. Το Brexit θα έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και μια ‘μη συμφωνία’ θα οξύνει σημαντικά αυτές τις συνέπειες, προκαλώντας τεράστιες διαταραχές σε μια βιομηχανία που είναι τόσο σημαντική για την οικονομία της Ευρώπης. Ακόμη και η επανειλημμένη ανάγκη να σχεδιάσουμε και να εφαρμόσουμε μέτρα έκτακτης ανάγκης για να αντιμετωπίσουμε ένα άτακτο Brexit είναι εξαιρετικά αποδιοργανωτική για τα μέλη μας. Ως εκ τούτου, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ζητά από όλες τις πλευρές να αποκλείσουν το συντομότερο δυνατόν ένα σενάριο χωρίς συμφωνία”.

Η Sigrid de Vries, Γενική Γραμματέας της CLEPA, δήλωσε: “Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία λειτουργεί σε παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού υψηλής ολοκλήρωσης. Ένα μόνο όχημα αποτελείται από περίπου 30.000 μέρη πολλά από τα οποία διασχίζουν σύνορα πολλές φορές. Το εμπόριο χωρίς τριβές και χωρίς δασμούς, καθώς και η κανονιστική βεβαιότητα, είναι ζωτικής σημασίας. Το Brexit έχει αρνητικές επιπτώσεις σε όλες αυτές τις πτυχές. Το Brexit, και συγκεκριμένα το Brexit χωρίς συμφωνία, θα προκαλέσει σοβαρή ζημιά στον κλάδο των προμηθευτών στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο και πρέπει να αποφευχθεί”.

“Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι ιδιαίτερα ενοποιημένη, με αλυσίδες εφοδιασμού που διασχίζουν πολλές χώρες. Το Brexit χωρίς συμφωνία θα είχε ως αποτέλεσμα το Ηνωμένο Βασίλειο να μην είναι πλέον συμβαλλόμενο μέρος σε εμπορικές συμφωνίες και προτιμησιακές ρυθμίσεις της ΕΕ με περίπου 30 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, της Νότιας Αφρικής, του Καναδά, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας και το περιεχόμενο από προμηθευτές του Ηνωμένου Βασιλείου δεν θα συνεισέφερε πλέον σε περιεχόμενο της ΕΕ λόγω των κανόνων προέλευσης. Κάτι τέτοιο ενδέχεται να δυσχεράνει τους ευρωπαίους κατασκευαστές να έχουν πρόσβαση στους προτιμησιακούς όρους συμφωνημένων εμπορικών συμφωνιών της ΕΕ. Επιπλέον, το Brexit χωρίς συμφωνία, θα σμικρύνει αμέσως την αγορά της ΕΕ και ενδεχομένως θα την κάνει λιγότερο ελκυστική για τους διεθνείς εμπορικούς εταίρους”.

“Σε αυτή την περίοδο έντονου παγκόσμιου ανταγωνισμού και τεχνολογικού μετασχηματισμού, οι κατασκευαστέςτης αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου χρειάζονται ένα Brexit που να διατηρεί το ελεύθερο και χωρίς τριβές εμπόριο και να τους επιτρέπει να συνεχίσουν να επενδύουν, να παράγουν και να πωλούν ανταγωνιστικά και να ενθαρρύνουν τη διασυνοριακή τεχνολογική συνεργασία. Αυτό θα οδηγήσει στη μελλοντική καινοτομία, προς όφελος των καταναλωτών, των κοινωνιών και των οικονομιών σε όλη την Ευρώπη. Με τόσο πολλά διακυβεύματα, είναι προς το συμφέρον όλων των μερών να αποφευχθεί το Brexit χωρίς συμφωνία και να εξασφαλιστεί μια διαχειριζόμενη απόσυρση του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ”.

Ο Mario Armero, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της ANFAC, δήλωσε: “Η Ισπανία είναι κατά κύριο λόγο καθαρός εξαγωγέας οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία πωλεί τα δύο τρίτα της παραγωγής της εκτός των συνόρων μας. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μία από τις κύριες αγορές για αυτές τις πωλήσεις και, από τη στιγμή που ψηφίστηκε το Brexit, οι εξαγωγές μειώθηκαν εκθετικά. Η καθιέρωση των δασμών και των εμπορικών φραγμών μας ενοχλεί και βλάπτει την ανταγωνιστικότητα των εργοστασίων μας και την ανάπτυξη των άκρως ολοκληρωμένων αλυσίδων εφοδιασμού μας. Ένα Brexit χωρίς συμφωνία θα επιδεινώσει περαιτέρω το εμπόριο και θα βλάψει ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής στην Ισπανία και στην Ευρώπη.

Ο Gianmarco Giorda, Διευθυντής της ANFIA, δήλωσε: “Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι η τρίτη αγορά προορισμού για ανταλλακτικά και εξαρτήματα για μηχανοκίνητα οχήματα και η τέταρτη για αυτοκίνητα, επομένως είναι σημαντική για την ιταλική βιομηχανία, ειδικά για προμηθευτές εξαρτημάτων που αντιπροσωπεύουν σημαντικούς συναλλασσόμενους τοπικών κατασκευαστών. Η εισαγωγή νέων τελωνειακών δασμών, οι μακρόχρονες διαδικασίες και οι υψηλότερες τιμές θα είχαν μόνο καταστροφικές συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο την ιταλική όσο και τη βρετανική”.

Ο Mattias Bergman, Chief Executive της BIL Σουηδίας, δήλωσε ότι «η Σουηδία και η αυτοκινητοβιομηχανία μας είναι ένθερμος υποστηρικτής του ελεύθερου εμπορίου, όπου μια αγορά χωρίς φραγμούς είναι ζωτικής σημασίας για την αυτοκινητοβιομηχανία ώστε να συνεχίσει να συμβάλλει στην κοινωνία και την οικονομική ανάπτυξη στην Ευρώπη. Το Brexit από μόνο του είναι αρνητικό για τη βιομηχανία και η έλλειψη συμφωνίας θα προσθέσει σημαντικό κίνδυνο και θα έχει μεγάλες αρνητικές επιπτώσεις όχι μόνο στη βιομηχανία αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη”.

Ο Claude Cham, Πρόεδρος της FIEV, δήλωσε: “Σε μια εποχή όπου η παγκόσμια οικονομία επιβραδύνεται με μείωση του όγκου στη βιομηχανία μας, και ολόκληρο το οικοσύστημα επικεντρώνεται στη μεγάλη πρόκληση της νέας κινητικότητας, το Brexit χωρίς συμφωνία θα επιφέρει σημαντικό φόρτο χωρίς αξία, ούτε για τα κράτη ούτε για τους πολίτες ούτε για τις βιομηχανίες. Η κοινή λογική λέει ότι η παγκόσμια ανταγωνιστικότητα συνδέεται άμεσα με το μέγεθος μιας αγοράς για την οποία το Ηνωμένο Βασίλειο στην ΕΕ έχει πρωταρχική σημασία. Αυτό είναι ακόμη σημαντικότερο για το ίδιο το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο θα υποχωρούσε εκ των πραγμάτων από μία από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου. Το Brexit χωρίς συμφωνία θα επηρεάσει επίσης άμεσα την ικανότητα της Ευρώπης να ανταποκρίνεται στις δικές της περιβαλλοντικές προκλήσεις και την παγκόσμια ηγετική της θέση στο θέμα, αποδυναμώνοντας την εγχώρια αγορά της, που βασίζεται στην ισχυρή εσωτερική της αγορά.”

Ο Fredrik Sidahl, Chief Executive της FKG, δήλωσε: “Η ΕΕ με το βασικό θεμέλιο της ειρήνης έχει με την πάροδο των ετών γίνει μια πραγματική περιοχή για την αυτοκινητοβιομηχανία. Για τη Σουηδία ως μέρος της ΕΕ και εξαιρετικά εξαρτημένη από τις εξαγωγές, η ΕΕ είναι η κύρια αγορά. Μεταξύ όλων των κρατών της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο είναι μία από τις βασικές μας μεμονωμένες αγορές οχημάτων και εξαρτημάτων και πρέπει με κάθε μέσο να αποφύγουμε ένα δύσκολο πρόβλημα τόσο για τη Σουηδία, όσο και για την Ευρώπη. Η αυτοκινητοβιομηχανία και η ροή εξαρτημάτων και ερευνητικών προγραμμάτων συνδέονται μεταξύ τους και ένα διαζύγιο μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ θα το αλλάξει δραματικά αυτό προς το χειρότερο”.

Ο Luc Chatel, Πρόεδρος της PFA, δήλωσε: “Το Brexit θα έχει τεράστιο αντίκτυπο σε ολόκληρο τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γαλλία, στους κατασκευαστές καθώς και στους προμηθευτές. Ο αντίκτυπος θα είναι άμεσος από την άποψη των δασμών, των τελωνειακών διαδικασιών, της εφοδιαστικής, των αποφάσεων βιομηχανικής παραγωγής κλπ. Και θα υπάρξει επίσης έμμεσος αντίκτυπος, όπως για όλους τους οικονομικούς τομείς, λόγω της προβλεπόμενης κάμψης της ευρωπαϊκής ανάπτυξης”.

Ο Alfred Franke, πρόεδρος της SDCM, δήλωσε ότι “Το Brexit χωρίς συμφωνία και τα ενοχλητικά συμπτώματα της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας, οι παγκόσμιες εμπορικές εντάσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας καθώς και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σοβαρή κάμψη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας – μιας από τις σημαντικότερες βιομηχανίες στην ΕΕ. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για να διασφαλιστεί ότι της εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα προηγηθεί μια κατάλληλη συμφωνία που θα μας προστατεύσει από πιθανή καταστροφή”.

Οι 23 υπογράφουσες Ενώσεις Αυτοκινήτων είναι οι ακόλουθες:

  • ACAROM – Ρουμανική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων
  • ACEA – Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων
  • AFIA – Πορτογαλική Ένωση Κατασκευαστών για την Αυτοκινητοβιομηχανία
  • AIA – Τσεχική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας
  • ANFAC – Ισπανική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Και Φορτηγών
  • ANFIA – Ιταλική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας
  • AUTIG – Ομοσπονδία Αυτοκινήτου Εμπορίου και Βιομηχανίας της Δανίας
  • BIL ΣΟΥΗΔΙΑ – Σουηδική Ένωση Κατασκευαστών και Εισαγωγέων Αυτοκινήτων
  • CCFA – Επιτροπή Γάλλων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων
  • CLEPA – Ένωση Ευρωπαίων Προμηθευτών Αυτοκινήτων
  • FEBIAC – Βελγική Ομοσπονδία Βιομηχανιών Αυτοκινήτων και Μοτοσικλετών
  • FIEV – Γαλλική Ομοσπονδία Βιομηχανιών Εξοπλισμού Οχημάτων
  • FKG – Σκανδιναβικός Σύνδεσμος Προμηθευτών Αυτοκινήτων
  • FFOE – Αυστριακή Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας
  • ILEA – Σύνδεσμος Προμηθευτών Αυτοκινήτων Λουξεμβούργου
  • OSD – Τουρκική Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων
  • PFA – Γαλλική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας
  • SDCM – Πολωνική Ένωση Διανομέων και Παραγωγών Ανταλλακτικών Αυτοκινήτων
  • RAI – Ολλανδική Ένωση για τη Βιομηχανία Κινητικότητας
  • SMMT – Εταιρεία Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Εμπόρων
  • SERNAUTO – Ισπανική Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινήτων
  • TAYSAD – Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινήτων της Τουρκίας
  • VDA – Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας
Προηγούμενο άρθροΞεκίνησαν οι αιτήσεις στο 20ο Michelin Challenge Design
Επόμενο άρθροΗ Hyundai Motorsport αποκάλυψε το Veloster N ETCR