Οι προβλέψεις για τις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων δείχνουν περαιτέρω πτώση μετά και την αναβάθμιση του κορωνοϊού COVID-19 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ως πανδημία. Ο ιός έχει δημιουργήσει προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και στην παραγωγή.

Οι μεγάλοι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων και εξαρτημάτων είχαν ήδη σπεύσει στις 11 Μαρτίου να κλείσουν εργοστάσια και να μειώσουν την παραγωγή στην Ιταλία και εξέτασαν την πιθανότητα να στείλουν τους εργαζόμενους αλλού, με τα πρώτα σημάδια αναστάτωσης της ήδη δυσχερούς θέσης της αυτοκινητοβιομηχανίας στην περιοχή από τον κορωνοϊό COVID-19.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Reuters η Fiat Chrysler Automobilles ανακοίνωσε πως σταμάτησε προσωρινά τις δραστηριότητές της σε ορισμένα από τα ιταλικά εργοστάσιά της και θα μειώσει την παραγωγή λόγω της μεγαλύτερης εξάπλωσης του κορωνοϊού στην Ευρώπη.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία ενέτεινε τα μέτρα στις εγκαταστάσεις της, συμπεριλαμβανομένης της εντατικής απολύμανσης όλων των χώρων εργασίας και ανάπαυλας, προς υποστήριξη των κυβερνητικών οδηγιών για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της μολυσματικής νόσου.

Ακόμα, η ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών Pirelli ανέφερε πως σταματά την παραγωγή για κάποιες ημέρες στο εργοστάσιο Settimo Torinese στη βόρεια Ιταλία, αφού ένας εργαζόμενος βγήκε θετικός στον ιό.

Η Ιταλία είναι η χώρα που πλήττεται χειρότερα παγκοσμίως μετά την Κίνα και η άνευ προηγουμένου απομόνωσή της έχει επιτείνει την πίεση στον παραπαίοντα αυτοκινητιστικό τομέα της περιοχής.

Άλλες εταιρείες, όπως η Jaguar Land Rover στο Ηνωμένο Βασίλειο και ο όμιλος PSA, αγωνίζονται για να αντιμετωπίσουν τη μετάδοση του ιού μεταξύ των μελών του προσωπικού τους, υπογραμμίζοντας τους κινδύνους για τις επιχειρήσεις πέραν των αλυσίδων εφοδιασμού και των συνόρων της Ιταλίας.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία αναβάθμισε τους κανόνες ασφαλείας στις 11 Μαρτίου στο εργοστάσιό της στη Mulhouse στη Γαλλία, που απασχολεί 5.000 εργαζομένους, αφού ένας εργαζόμενος βγήκε θετικός και βρίσκεται σε αναρρωτική άδεια από τις 29 Φεβρουαρίου, όπως δήλωσε εκπρόσωπός της.

Η Seat, η ισπανική μονάδα του γερμανικού ομίλου Volkswagen, εξέταζε την πιθανότητα να στείλει προσωρινά το προσωπικό του εργοστασίου της Βαρκελώνης στα σπίτια τους λόγω προβλημάτων στις προμήθειες.

“Το εργοστάσιο Martorell λειτουργεί κανονικά προς το παρόν. Ωστόσο, οι κίνδυνοι από τον COVID-19 επηρεάζουν την αλυσίδα εφοδιασμού”, δήλωσε στο Reuters εκπρόσωπος της Seat.

Η ιταλική εταιρεία κατασκευής φρένων Brembo ανακοίνωσε στις 10 Μαρτίου πως η παραγωγή της στον ιταλικό βορρά θα μπορούσε να αντέξει εάν η κυβέρνηση εισήγαγε ακόμα πιο αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Δυσοίωνες προβλέψεις

Οι προβλέψεις της LMC Automotive στις 11 Μαρτίου αναθεώρησαν την εκτίμηση για πωλήσεις ελαφρών οχημάτων κατά 4% φέτος, ή 3,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σε 86,4 εκατομμύρια μονάδες, το χαμηλότερο επίπεδο από το 2013. Η αναθεώρηση προέκυψε μετά την αναβάθμιση του κορωνοϊού COVID-19 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ως πανδημίας.

Μια μέτριας έκτασης πανδημία θα μπορούσε να επιδεινώσει τις προοπτικές κατά 2-3 εκατομμύρια μονάδες, ανέφερε η LMC προσθέτοντας ότι οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν προκαλέσει υψηλότερο κόστος και ότι τα πράγματα θα επιδεινωθούν προτού ξαναρχίσουν να βελτιώνονται.

“Ο αντίκτυπος του COVID-19 στην αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασε το αρχικό σημείο εστίασης της Κίνας, με αποτέλεσμα την πτωτική πρόβλεψη στις περισσότερες μεγάλες αγορές”, δήλωσε ο Jonathon Poskitt, Επικεφαλής Global Sales Forecasts στην LMC.

 

 

Προηγούμενο άρθροFCA What’s Behind: Στα παρασκήνια της ηλεκτροκίνησης
Επόμενο άρθροΕΛΙΝΟΙΛ, Υποστηρικτής Λαμπαδηδρομίας της ΕΟΕ