The 2019 Deloitte City Mobility Index

To κλειδί για τη μετακίνηση του μέλλοντος, σύμφωνα με την Deloitte είναι η εξειδικευμένη ανάλυση δεδομένων και νέων τάσεων. Έτσι ο Deloitte City Mobility Index (DCMI) αξιολογεί το δίκτυο κινητικότητας 57 πόλεων και μετρά την παγκόσμια ετοιμότητα για το μέλλον της κινητικότητας.

Μια έξυπνη πόλη είναι μια πόλη που βασίζεται σε δεδομένα, στην οποία οι δημοτικοί ηγέτες και οι πολίτες έχουν μια όλο και πιο εξελιγμένη κατανόηση των συνθηκών των περιοχών που ζουν, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος αστικών μεταφορών.

Έχοντας μελετήσει διεξοδικά δεδομένα και τάσεις από πόλεις σε όλο τον κόσμο, τις αλλαγές που διαδραματίζονται στις αστικές συγκοινωνίες και τον τρόπο που κινούνται άνθρωποι και αγαθά, η Deloitte μέσω της έκθεσης «City Mobility Index», παρουσιάζει μια σε βάθος ανάλυση για τον τρόπο με τον οποίο η ηγεσία των πόλεων μπορεί να προετοιμάσει το έδαφος για το μέλλον της βιώσιμης κινητικότητας.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι βασικοί πυλώνες στους οποίους οι αρμόδιοι θα πρέπει να εστιάσουν είναι τρεις και πάνω σε αυτούς θα μπορέσουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ένα δομημένο σχέδιο που θα αντιλαμβάνεται και θα αναλύει αποτελεσματικά τις συνθήκες, τα δεδομένα της κάθε πόλης, καθώς και τις τάσεις που θα ορίσουν το μέλλον των μετακινήσεων.

  1. Απόδοση και ανθεκτικότητα: Ανεξαρτήτως του δεδομένου ότι τα μέσα μαζικής μεταφοράς θα πρέπει να είναι γρήγορα και συνεπή στις ανάγκες του κοινού, η έρευνα υπογραμμίζει ως εξίσου σημαντικό, οι πόλεις να συνδυάζουν ένα καλό οδικό δίκτυο με εναλλακτικούς, ασφαλείς και ολοκληρωμένους τρόπους μεταφοράς, εξασφαλίζοντας έτσι την ελαχιστοποίηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης – και συνεπώς των αέριων ρύπων – καθώς και τη μείωση στη διάρκεια των μεταφορών.
  2. Όραμα και ηγεσία: Στην ενότητα αυτή δίνεται έμφαση στην ανάγκη ύπαρξης οράματος και προοδευτικής σκέψης. Η αστική μετακίνηση απαιτεί καινοτομία, επενδύσεις και συνεργασία και συντονισμό όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών. Επιπλέον, οι επιλογές που θα γίνουν θα πρέπει να ελαχιστοποιηούν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
  3. Υπηρεσίες και προσαρμογή στις ανάγκες: Η αστική μετακίνηση θα πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους, με πληθώρα οικονομικά προσιτών επιλογών σε όλες τις περιοχές και φιλικούς προς το χρήστη τρόπους πρόσβασης σε μια εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς.

Για να καταλήξει στα παραπάνω συμπεράσματα, η Deloitte ανέλυσε κάθε έναν από τους βασικούς πυλώνες ξεχωριστά, εξετάζοντας συγκεκριμένα στοιχεία και μετρήσεις. Σχετικά με την απόδοση και την ανθεκτικότητα, εξετάστηκαν στοιχεία όπως κυκλοφοριακή συμφόρηση, αξιοπιστία των μέσων μαζικής μεταφοράς, ασφάλεια, πληρότητα και πρόσβαση στην μετακίνηση, καθώς και η ποιότητα του αέρα.

Σε ότι αφορά το όραμα και την ηγεσία, η έκθεση αναλύει στοιχεία όπως η καινοτομία, το ρυθμιστικό περιβάλλον, η στρατηγική στόχευση και οι πρωτοβουλίες αναφορικά με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Τέλος, όσον αφορά στην  ποιότητα των υπηρεσιών και την προσαρμογή στις ανάγκες του κοινού, η έκθεση εξετάζει ευρήματα σε σχέση με την άρτια παροχή υπηρεσιών μαζικής μεταφοράς, πρόσβαση στις υπηρεσίες, ικανοποίηση των επιβατών, καθώς και το κατά πόσο είναι προσιτές οικονομικά οι υπηρεσίες μεταφοράς.

Ενσωμάτωση του συνόλου των πολιτών

Η ενσωμάτωση του συνόλου των πολιτών σε ένα νέο μοντέρνο σύστημα μεταφοράς είναι ένα στοίχημα που όλες οι σύγχρονες πόλεις θα πρέπει να κερδίσουν. Σύμφωνα με την έκθεση, αυτό είναι ευκολότερο να επιτευχθεί σε πόλεις όπου το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού μένει σε μία μεγάλη πυκνοκατοικημένη περιοχή και συνεπώς οι αποστάσεις που θα πρέπει να καλύψει το σύστημα μεταφοράς είναι μικρότερες. Σχετικά παραδείγματα αποτελούν πόλεις όπως το Βερολίνο, το Λονδίνο και η Σιγκαπούρη, η οποίες έχουν και το μεγαλύτερο σκορ απόδοσης στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Καινοτομία, αφού πρώτα έχουν διασφαλιστεί τα βασικά

Σύμφωνα με την έρευνα, οι αρχές θα πρέπει ασφαλώς να υιοθετήσουν νέους καινοτόμους τρόπους μεταφοράς όπως η ηλεκτροκίνηση, ωστόσο θα πρέπει να μην ξεχνούν  να διατηρήσουν τις βασικές υποδομές, όπως τους δρόμους και τις γέφυρες, σε πολύ καλή κατάσταση, για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια των μεταφορών. Παράλληλα, η ασφάλεια των πολιτών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος στο οποίο τηρούνται οι νόμοι, ελαχιστοποιώντας έτσι τον κίνδυνο ατυχημάτων στον δρόμο.

Βιώσιμη μετακίνηση σημαίνει οικονομική ευημερία

Σύμφωνα με την έρευνα, η βιώσιμη μετακίνηση αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα για την οικονομική ευημερία μιας πόλης. Αναζητώντας καινοτόμες λύσεις για την επίλυση των προβλημάτων τους, οι πόλεις που δείχνουν το δρόμο για το μέλλον τις μετακίνησης, αποδεικνύουν ότι η εύρεση οικονομικών πόρων από τη καινοτόμα μετακίνηση συνήθως αποτελεί μια άμεσα αποτελεσματική επιλογή, με την επιτυχία τους να αποτελεί έργο της άρτιας εφαρμογής έξυπνων λύσεων.

Οι πόλεις που αναλύει ο δείκτης της Deloitte, στον οποίο δεν περιλαμβάνεται, δυστυχώς, η Αθήνα, είναι:

Άμστερνταμ (Ολλανδία), Ατλάντα (ΗΠΑ), Ώκλαντ (Νέα Ζηλανδία) Μπανγκαλόρ (Ινδία), Βαρκελώνη (Ισπανία), Πεκίνο (Κίνα), Μπέλφαστ (Ηνωμένο Βασίλειο), Βερολίνο (Γερμανία) Μπέρμινχαμ (Ηνωμένο Βασίλειο), Μπογκοτά (Κολομβία) Βοστώνη (ΗΠΑ) Μπρίσμπεϊν (Αυστραλία), Βρυξέλλες (Βέλγιο), Μπουένος Άιρες (Αργεντινή), Κέιπ Τάουν (Νότια Αφρική), Σικάγο (ΗΠΑ), Κολόμπους (ΗΠΑ), Κοπεγχάγη (Δανία), Δελχί (Ινδία), Ντουμπάι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα), Δουβλίνο (Ιρλανδία), Ελσίνκι (Φινλανδία), Χονγκ Κονγκ (Κίνα), Κωνσταντινούπολη (Τουρκία), Γιοχάνεσμπουργκ (Νότια Αφρική) Λισαβόνα (Πορτογαλία) Λονδίνο (Ηνωμένο Βασίλειο) Λος Άντζελες (ΗΠΑ), Μάντσεστερ (Ηνωμένο Βασίλειο), Μελβούρνη (Αυστραλία), Πόλη του Μεξικού (Μεξικό), Μόσχα (Ρωσία), Βομβάη (Ινδία), Ναϊρόμπι (Κένυα), Νέα Υόρκη (ΗΠΑ), Όσλο (Νορβηγία), Παρίσι (Γαλλία), Ριάντ (Σαουδική Αραβία), Ρώμη (Ιταλία), Ρότερνταμ – Χάγη (Ολλανδία), Σαν Ντιέγκο (ΗΠΑ), Σαντιάγκο (Χιλή), Σεούλ (Νότια Κορέα), Σαγκάη (Κίνα), Σενζέν (Κίνα), Σιγκαπούρη (Σιγκαπούρη), Στοκχόλμη (Σουηδία), Σίδνεϊ (Αυστραλία), Σάο Πάολο (Βραζιλία), Τελ Αβίβ (Ισραήλ), Τόκιο (Ιαπωνία), Τορόντο (Καναδάς), Βανκούβερ (Καναδάς), Βαρσοβία (Πολωνία) και Ουάσιγκτον (ΗΠΑ).

Περισσότερα εδώ

Φωτογραφία: Deloitte

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here