Η Calsonic Kansei της Ιαπωνίας, που ανήκει στην αμερικανική επενδυτική εταιρεία KKR, συμφώνησε να εξαγοράσει τη θυγατρική της Fiat Chrysler, Magneti Marelli για 6,2 δισ. ευρώ, δημιουργώντας τον έβδομο μεγαλύτερο ανεξάρτητο προμηθευτή ανταλλακτικών αυτοκινήτων.

Η Calsonic διαπραγματευόταν με την FCA εδώ και μήνες και έκανε μια αρχική προσφορά 5,8 δισ. ευρώ, σύμφωνα με κάποιες πηγές. H Magneti Marelli απασχολεί περισσότερους από 40.000 εργαζόμενους.

Η πρώτη μεγάλη συμφωνία του νεοδιορισμένου διευθυντή της FCA, Mike Manley, ο οποίος ανέλαβε τον Ιούλιο μετά τον ξαφνικό θάνατο του για πολλά χρόνια προκατόχου του, Sergio Marchionne, δημιουργεί μια εταιρεία με έσοδα 15,2 δισ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το Reuters.

Αντί να την εισάγει στο χρηματιστήριο του Μιλάνου, η FCA αποφάσισε να πουλήσει την Magneti Marelli, κίνηση που φαίνεται σοφή, δεδομένων των συνθηκών της αγοράς και των παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων.

Η νεοσυσταθείσα εταιρεία Magneti Marelli CK Holdings αναμένεται να εξοικονομήσει πόρους μέσω συνεργειών και να επεκτείνει την πελατειακή της βάση, καθώς οι κατασκευαστές εξαρτημάτων προσπαθούν να συμβαδίσουν με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στις αλλαγές που επιφέρει η αυτόνομη οδήγηση, τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα και τα ηλεκτρικά οχήματα. Επικεφαλής της εταιρείας θα είναι ο Beda Bolzenius, που διευθύνει σήμερα την Calsonic Kansei.

“Έχοντας εξετάσει προσεκτικά μια σειρά επιλογών που θα επιτρέψουν στην Magneti Marelli να εκφράσει πλήρως τις δυνατότητές της στην επόμενη φάση της ανάπτυξής της, η συγχώνευσή της με την Calsonic Kansei αποτελεί την ιδανική ευκαιρία για την επιτάχυνση της μελλοντικής της ανάπτυξης προς όφελος των πελατών της και των εξαιρετικών ανθρώπων της “, δήλωσε ο επικεφαλής της FCA, Mike Manley. «Η συγχωνευμένη επιχείρηση θα συνεχίσει να είναι μεταξύ των σημαντικότερων επιχειρηματικών εταίρων της FCA και θα θέλαμε να δούμε τη σχέση αυτή να ενδυναμώνεται ακόμη περισσότερο στο μέλλον».

Οι μετοχές της FCA αυξήθηκαν κατά 3,6%, καθώς οι επενδυτές θεώρησαν ότι θα ενισχυθεί η καθαρή ταμειακή θέση της FCA, αυξάνοντας τις προσδοκίες για αγορά ιδίων μετοχών και ανοίγοντας το δρόμο για τις πληρωμές μερισμάτων που υποσχέθηκε ο κατασκευαστής αυτοκινήτων στο πλαίσιο του νέου πενταετούς στρατηγικού του σχεδίου τον Ιούνιο.

Επίσης, θα βοηθήσει την FCA να ολοκληρώσει τις απαιτούμενες επενδύσεις σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα προκειμένου να εναρμονιστεί με τους αυστηρότερους μελλοντικούς κανονισμούς για τις εκπομπές στην ΕΕ και αλλού.

“Η ολοκλήρωση αυτής της συναλλαγής με την τιμή που συμφωνήθηκε είναι ένα σημαντικό επίτευγμα και ορόσημο”, ανέφερε ο George Galliers, αναλυτής της Evercore ISI, για την ικανότητα του Manley και της ομάδας του να προχωρήσει σε αυτή τη συμφωνία.

Παρά το γεγονός ότι ούτε η FCA ούτε ο μεγαλομέτοχος (και ιδρυτής) της εταιρείας, η οικογένεια Agnelli, θα συμμετάσχουν πλέον στην συγχωνευμένη επιχείρηση, η FCA δήλωσε ότι θα συνάψει πολυετή συμφωνία με την πρώην μονάδα της, η οποία θα παραμείνει ενεργή στην Ιταλία για την εξασφάλιση του εφοδιασμού των εγκαταστάσεών της και τη διατήρηση των δραστηριοτήτων και του προσωπικού της.

Η Calsonic Kansei ανήκει στην KKR, μια αμερικανική επιχείρηση επενδύσεων που διαχειρίζεται πολλαπλές εναλλακτικές κατηγορίες περιουσιακών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών μετοχών, της ενέργειας, των υποδομών, των ακινήτων, των πιστώσεων και των αμοιβαίων κεφαλαίων κινδύνου. Η KKR αγόρασε το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών της (41,7%) από τη Nissan το 2017.

Με την ολοκλήρωση της πώλησης της Magneti Marelli, η εστίαση πιθανότατα θα μετατοπιστεί στις εταιρείες Teksid και Comau, τα υπόλοιπα τμήματα των επιχειρήσεων στο χαρτοφυλάκιο της FCA, τα οποία έχουν προσελκύσει στο παρελθόν το ενδιαφέρον ανταγωνιστών και επενδυτικών εταιρειών.

Η JP Morgan και η Goldman Sachs ήταν οικονομικοί σύμβουλοι της FCA για τη συμφωνία της Magneti Marelli, η οποία αναμένεται να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους και υπόκειται σε κανονιστικές εγκρίσεις.

 

Προηγούμενο άρθροΚατάταξη των κορυφαίων ευρωπαϊκών εταιρειών Leasing
Επόμενο άρθροΠαρατηρητήριο Εταιρικών Οχημάτων: Βαρόμετρο 2018