Όπως είναι γνωστό – και σημείωσε στην ανάλυσή της η JATO Dynamics, τον Απρίλιο 2023 οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 16%, σημειώνοντας τον ένατο συνεχόμενο μήνα ανάπτυξης.

Ο Felipe Munoz, Παγκόσμιος Αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Αυτά τα αποτελέσματα σχετίζονται άμεσα με την εξομάλυνση της πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα και την ανάλογη αύξηση της διαθεσιμότητας νέων αυτοκινήτων. Επιπλέον, η ζήτηση συνέχισε να αυξάνεται, λόγω της επιδίωξης των κατασκευαστών να διευρύνουν την γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων».

Τα θετικά αποτελέσματα οφείλονται εν πολλοίς στην αυξανόμενη ζήτηση BEV. Σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics για 28 ευρωπαϊκές αγορές, αυτά τα οχήματα αντιπροσώπευσαν το 13% του συνολικού όγκου – αύξηση σχεδόν τριών ποσοστιαίων μονάδων έναντι του Απριλίου 2022. Ο κ. Munoz, συνέχισε: «Η Tesla και η MG τροφοδότησαν την ανάπτυξη των BEV. Οι καταναλωτές ανταποκρίνονται θετικά στις ανταγωνιστικές προσφορές και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι δύο εταιρείες».

Το Volkswagen Group ηγήθηκε της κατάταξης BEV, με αύξηση ταξινομήσεων κατά 98% στις σχεδόν 31.900 μονάδες – υπερδιπλάσιες έναντι των 14.200 μονάδων της Tesla. Η Stellantis ακολούθησε στη δεύτερη θέση, με μόλις 5% στα BEV. Η Geely και οι υπόλοιποι Κινέζοι κατασκευαστές είχαν επίσης καλή απόδοση, με ταξινομήσεις 8.334 και 7.114 μονάδων αντιστοίχως.

Η Stellantis, το Volkswagen Group και η Geely ηγήθηκαν επίσης στις ταξινομήσεις PHEV. Η ζήτηση για αυτά τα οχήματα παρέμεινε σταθερή, στις 71.960 μονάδες.

Οριακό μερίδιο αγοράς για αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής

Τα οχήματα κινεζικής κατασκευής αντιπροσώπευσαν μόλις το 3,4% των ταξινομήσεων νέων οχημάτων τον Απρίλιο, με περίπου 32.000 μονάδες. Αυτός ο αριθμός περιλαμβάνει οχήματα κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών και οχήματα δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα, όπως τα BMW iX3, Smart #1, Polestar 2, Dacia Spring και Citroën C5 X.

Ο κ. Munoz, σχολίασε: «Σε αντίθεση με τα λεγόμενα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες σημειώνουν μικρότερη επιτυχία από ό, τι πολλοί προέβλεπαν. Παρ’όλο που οι αναλυτές προέβλεπαν δραστικότερη μείωση της ζήτησης, πρέπει να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση και να αλλάξουν οι αντιλήψεις για να καταστούν αυτά τα οχήματα δημοφιλή στους καταναλωτές».

Οι ταξινομήσεις SUV ανήλθαν τον Απρίλιο σε λίγο περισσότερες από 492.000 μονάδες, με μερίδιο αγοράς ρεκόρ 51,3% – αύξηση 0,7 ποσοστιαίων μονάδων έναντι του Απριλίου 2022. Το Volkswagen Group, η Stellantis και η Hyundai-Kia κυριάρχησαν στην κατηγορία. Στην κατάταξη των μοντέλων SUV προηγήθηκαν κατά σειρά προτεραιότητας τα Volkswagen T-Roc, Toyota Yaris Cross, Dacia Duster, Kia Sportage και Hyundai Tucson.

Το crossover Dacia Sandero ηγήθηκε της συνολικής κατάταξης με σχεδόν 18.700 μονάδες – αύξηση 44%. Το hatchback ήταν κορυφαίο στις ταξινομήσεις του Βελγίου και της Ιρλανδίας και δεύτερο στην Πορτογαλία και την Ισπανία. Η Dacia σημείωσε επίσης αύξηση 147% στις ταξινομήσεις του Jogger, με συνολικά 7.237 μονάδες, ενισχύοντας τις συνολικές πωλήσεις της κατά 44%.

Χαμηλότερα στην κατάταξη, το Tesla Model Y κατέλαβε τη 17η θέση, με 10.600 μονάδες, διατηρώντας τη θέση του ως το όχημα με τις περισσότερες ταξινομήσεις μέχρι σήμερα. Οι ταξινομήσεις του MG ZS αυξήθηκαν κατά 125% στις 6.930 μονάδες, ενώ τα Volkswagen ID.4 και Renault Megane αυξήθηκαν κατά 125% και 157% αντιστοίχως.

Στα νέα μοντέλα, η Renault κατέγραψε 6.135 μονάδες του Austral, ενώ η MG κατέγραψε 4.174 μονάδες του MG 4 – το έκτο BEV με τις περισσότερες πωλήσεις τον Απρίλιο. Η Alfa Romeo κατέγραψε 3.235 μονάδες της Tonale, αντιπροσωπεύοντας το 71% του συνολικού όγκου της μάρκας. Η BMW κατέγραψε 2.355 μονάδες του iX1 – το δεύτερο BEV με τις περισσότερες πωλήσεις μετά το i4.

Προηγούμενο άρθροΟ Luca de Meo στο International Transport Forum
Επόμενο άρθροΑλλαγές στελεχών στην Mercedes-Benz Mobility