Η Dataforce μελέτησε την αγορά εταιρικών αυτοκινήτων την τελευταία δεκαετία, το ποσοστό της οποίας βαίνει αυξανόμενο, με μια ελαφρά οπισθοχώρηση πέρσι, λόγω πανδημίας.
Η εταιρική / εμπορική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων περιλαμβάνει τέσσερα κύρια κανάλια που συγκεντρώνου τις ταξινομήσεις των True Fleets (εταιρικοί στόλοι), Ενοικιάσεις αυτοκινήτων (RAC) ή βραχυπρόθεσμες μισθώσεις (STR), Αντιπρόσωποι και Κατασκευαστές.
Σύμφωνα με την έρευνα της Dataforce, που υπογράφουν οι Richard Worrow και Benjamin Kibies, η αγορά εταιρικών αυτοκινήτων για το σύνολο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (εξαιρουμένων της Μάλτας και της Βουλγαρίας) και του Ηνωμένου Βασιλείου συνέχισε να επεκτείνεται, από 6,6 εκατομμύρια ταξινομήσεις το 2011, σε 8,9 εκατομμύρια το 2019. Παρά την συρρίκνωση στο 56% το 2020 (6,5 εκατομμύρια ταξινομήσεις) θα συνεχίσει να αυξάνεται – η μείωση προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τις λιγότερες ταξινομήσεις RAC και αντιπροσωπειών που προκάλεσε η πανδημία. Από την έρευνα της Dataforce διαπιστώνεται ότι η αύξηση του μεριδίου των εταιρικών αυτοκινήτων προκύπτει ως αποτέλεσμα των λιγότερο ώριμων αγορών που ενεργοποιούνται περισσότερο μέσω των True Fleets (εταιρικοί στόλοι) και της αγοράς Leasing & μακροπρόθεσμης μίσθωσης.
Εξετάζοντας τις μάρκες στην αγορά εταιρικών αυτοκινήτων, επί του παρόντος κυριαρχεί η Volkswagen, με μερίδιο 12,4%. Με ποσοστό που ξεπερνά το 5% ακολουθούν κατά σειρά οι Mercedes, Renault, BMW, Peugeot, Skoda, Audi και Ford. Κάτω του 5% η σειρά διαμορφώνεται ως εξής: Opel, Toyota, Fiat, Citroen, Volvo, Seat και Hyundai.
Όσον αφορά στις χώρες, το ποσοστό της αγοράς εταιρικών αυτοκινήτων της Ιταλίας είναι το 3ο χαμηλότερο στις αγορές του συνόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (εξαιρουμένων της Μάλτας και της Βουλγαρίας) και του Ηνωμένου Βασιλείου (μόνο στην Ιρλανδία και την Κύπρο είναι χαμηλότερο). Οι ταξινομήσεις εταιρικών αυτοκινήτων έχουν βελτιωθεί τα τελευταία 10 χρόνια, από 590.000 σε 830.000 μεταξύ 2011 και 2019. Η μείωση της διαφοράς προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τις αυτο-ταξινομήσεις των αντιπροσωπειών και τη μακροπρόθεσμη μίσθωση, αν και η RAC διαδραμάτισε επίσης κάποιο ρόλο. Κατά τη διάρκεια του 2020, η αγορά εταιρικών αυτοκινήτων σημείωσε μεγάλη μείωση, χάνοντας περίπου 6% του μεριδίου αγοράς της σε σχέση με το 2019. Ο σημαντικότερος λόγος ήταν η μείωση των ταξινομήσεων RAC πάνω από το ήμισυ έναντι του 2019.