Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics, η ανάπτυξη της ευρωπαϊκής αγοράς επιβραδύνεται αφού oι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν τον Ιούλιο, μετά από τέσσερις μήνες ανάπτυξης.

Τα BEV και τα PHEV σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα Ιουλίου μέχρι τώρα και το δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς για φέτος. Το Dacia Sandero προηγείται στην κατάταξη μοντέλων και τα Hyundai Tucson και Ford Puma μπαίνουν στην πρώτη δεκάδα.

Τα στοιχεία από 26 ευρωπαϊκές αγορές, εμφανίζουν επιβράδυνση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων τον Ιούλιο, καταγράφοντας μείωση 24%, καθώς ο συνολικός όγκος μειώθηκε από 1,27 εκατομμύρια μονάδες σε 967.830. Παρόμοια αποτελέσματα καταγράφηκαν τον Ιούλιο του 2012, όταν η αγορά κατέγραψε 966.090 μονάδες. Τα ετήσια αποτελέσματα παραμένουν θετικά, αυξημένα κατά 17% σε σύγκριση με το 2020, με ταξινόμηση 7.381.735 μονάδων, αλλά μειωμένα κατά 24% σε σύγκριση με το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2019.

Ο Felipe Munoz, αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: “Παρά τις προσπάθειες των τοπικών αρχών να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ο αντίκτυπος της πανδημίας εξακολουθεί να γίνεται αισθητός στον κλάδο». Ενώ ο όγκος αυξήθηκε στη Νορβηγία, την Κροατία, την Ελλάδα, τη Λετονία, τη Ρουμανία, την Εσθονία, την Ιρλανδία και τη Λιθουανία, το σύνολο αυτό αντιπροσώπευσε μόνο το 8% των συνολικών ταξινομήσεων του μηνός”.

Η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζει να αυξάνεται, αλλά δεν είναι αρκετή για να οδηγήσει σε ανάπτυξη της αγοράς

Σε αντίθεση με τη γενική τάση, οι ευρωπαίοι καταναλωτές συνέχισαν να αγοράζουν οχήματα χαμηλών εκπομπών. Τον Ιούλιο, ταξινομήθηκαν συνολικά 160.646 οχήματα BEV και PHEV, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 17% των συνολικών ταξινομήσεων. Αυτό αποτελεί το δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς μετά τον Ιούνιο του 2021 και το τρίτο υψηλότερο μέχρι σήμερα στην Ευρώπη – με τα BEV να αντιπροσωπεύουν το 47% του συνόλου.

Ο κ. Munoz πρόσθεσε: “Οι καταναλωτές συνεχίζουν να ανταποκρίνονται θετικά στις συμφωνίες και τα κίνητρα που συνδέονται με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, που τα καθιστούν πολύ πιο ανταγωνιστικά ως προς τις τιμές τους. Αλλά παρά το γεγονός ότι γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, η υιοθέτηση εκ μέρους των καταναλωτών δεν ήταν αρκετή για να αντισταθμίσει τις μεγάλες μειώσεις που σημειώθηκαν στα αυτοκίνητα ντίζελ”. Τα στοιχεία της JATO δείχνουν ότι μεταξύ Ιουλίου 2019 και Ιουλίου 2020, το μερίδιο αγοράς των οχημάτων ντίζελ μειώθηκε λίγο πάνω από 2%, ενώ μειώθηκε κατά σχεδόν 8% μεταξύ Ιουλίου 2020 και Ιουλίου 2021. Κατά την ίδια περίοδο, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκε κατά το ίδιο ποσοστό.

Το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης μειώθηκε από 63,4% τον Ιούλιο του 2019 σε 59,8% τον Ιούλιο του 2020 και σε 59,0% τον περασμένο μήνα. Ο κ. Munoz συνέχισε: “Αρχίζει να γίνεται αντιληπτός ο αντίκτυπος των εκστρατειών υπέρ των EV έναντι των ICE στην αγορά, ωστόσο ο κλάδος δεν δραστηριοποιείται ακόμα αρκετά για την απορρόφηση εκ μέρους των EV των απωλειών των παραδοσιακών κινητήρων”. Ενώ οι ταξινομήσεις ντίζελ μειώθηκαν κατά 166.000 μονάδες μεταξύ Ιουλίου 2020 και Ιουλίου 2021 και σχεδόν 207.000 μεταξύ Ιουλίου 2019 και Ιουλίου 2021, τα ηλεκτρικά οχήματα κέρδισαν μόνο 49.000 μονάδες μεταξύ Ιουλίου 2020 και Ιουλίου 2021 και 125.000 μονάδες μεταξύ Ιουλίου 2019 και Ιουλίου 2021.

 

Στην κατάταξη μοντέλων του Ιουλίου, το Dacia Sandero εξασφάλισε την πρώτη θέση για πρώτη φορά από την κυκλοφορία του το 2008. Χάρη στη νέα γενιά, το μοντέλο σημείωσε σημαντική αύξηση στη Γερμανία (+15%), τη Ρουμανία (+24%) και κατετάγη στην κορυφή της κατάταξης στη Γαλλία και την Ισπανία, ενώ παράλληλα ήταν 8ο σε πωλήσεις στην ετήσια κατάταξη.

Οι πωλήσεις του Sandero μειώθηκαν μόνον κατά 2% σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2019, ενώ άλλα επιτυχημένα μοντέλα όπως το Volkswagen Golf, το Volkswagen Polo, το Dacia Duster, η Toyota Corolla, το Volkswagen Tiguan, το Opel/Vauxhall Corsa, το Skoda Octavia, το Peugeot 208, η Mercedes A-Class και το Renault Clio, σημείωσαν πτώση από 17% έως 52%.

Τον Ιούλιο, υπήρξαν επίσης ισχυρές επιδόσεις στην κατηγορία των SUV, καθώς τόσο το Hyundai Tucson, όσο και το Ford Puma, εντάχθηκαν στα κορυφαία 10. Τα στοιχεία της JATO δείχνουν ότι τα SUV κατέγραψαν το υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη τον Ιούλιο, με 46,1%. Αν και ο όγκος των ταξινομήσεων μειώθηκε κατά 15%, αυτά τα οχήματα κέρδισαν μερίδιο αγοράς έναντι των μειώσεων που σημειώθηκαν στα παραδοσιακά αυτοκίνητα (-28%), τα MPV (-48%) και τα σπορ (-37%).

Προηγούμενο άρθροAudi grandsphere concept, σαν ιδιωτικό τζετ
Επόμενο άρθροΠέντε ελληνικά έργα στο πρώτο κύμα IPCEI για Υδρογόνο