Οι πρόσφατες δοκιμές δείχνουν πως το Volkswagen T-Roc πέτυχε τον Υψηλότερο Δείκτη Καθαρού Αέρα από όλα τα αυτοκίνητα ICE (βενζίνης και ντίζελ) που αξιολογήθηκαν μέχρι σήμερα από το Green NCAP.

Το Green NCAP ανακοίνωσε την αξιολόγηση έξι αυτοκινήτων: των νέων Nissan Ariya και Renault Austral, των Volkswagen T-RocVolvo XC40, Ford Fiesta και του νέου Hyundai STARIA. To Volkswagen T-Roc πέτυχε τον Υψηλότερο Δείκτη Καθαρού Αέρα από όλα τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (ICE) που αξιολογήθηκαν μέχρι σήμερα από το Green NCAP.

Μεταξύ των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν είναι μια γκάμα οχημάτων της δημοφιλούς κατηγορίας SUV μεσαίου μεγέθους, καθώς και το Ford Fiesta και το νέο μίνι βαν πολλαπλών χρήσεων Hyundai STARIA. Το ηλεκτρικό Nissan Ariya ξεχωρίζει λόγω της υψηλής απόδοσης φόρτισης.

Το Ariya αντιπροσωπεύει την επόμενη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Nissan. Η μεγάλη μπαταρία του επιτρέπει περισσότερα από 500 χλμ (WLTP), αλλά η αυτονομία μειώνεται σημαντικά στα 300 χλμ υπό ψυχρές καιρικές συνθήκες (-7°C) και στον αυτοκινητόδρομο. Το Green NCAP προτρέπει τους κατασκευαστές να βελτιώσουν τη διαδικασία φόρτισης, ώστε να διατίθεται περισσότερη ενέργεια για συνολική χρήση. Στην περίπτωση του Ariya, η Nissan διαθέτει όχημα που καλύπτει επιτυχώς την παραίνεση. Το Nissan Ariya επιτυγχάνει Μέση Βαθμολογία 1 96% και 5 Πράσινα Αστέρια.

Ο Dr. Aleksandar Damyanov, Τεχνικός Διευθυντής του Green NCAP, δήλωσε: Το Ariya επιτυγχάνει απόδοση δικτύου – μπαταρίας 91,6% – την υψηλότερη που έχει μετρηθεί από το Green NCAP μέχρι σήμερα. Αυτό είναι σημαντικό, καθώς περιορίζεται η απώλεια ενέργειας και το κόστος για τους καταναλωτές.

Το Renault Austral E-Tech Full Hybrid 200 είναι SUV με απόβαρο 1.600 κιλά. Το υβριδικό σύστημα 400 V αυξάνει την ενεργειακή απόδοση, κυρίως σε δοκιμές μικρότερων ταχυτήτων από τους αυτοκινητόδρομους. Το Renault Austral διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης, που μειώνει αισθητά την κατανάλωση σε αστικές και αγροτικές περιοχές, παρά το σχετικά μεγάλο μέγεθός του. Οι εκπομπές ρύπων ελέγχονται επίσης σωστά, αλλά η βελτίωση της εκκίνησης σε συνθήκες ψύχους θα απέδιδε υψηλότερη βαθμολογία καθαρού αέρα. Λόγω οικονομικής κατανάλωσης καυσίμου, το όχημα αποσπά καλύτερη βαθμολογία δείκτη αερίων θερμοκηπίου από άλλα μη υβριδικά SUV παρόμοιου μεγέθους. Με μέση βαθμολογία 52%, το Austral λαμβάνει 3 αστέρια.

Το Green NCAP δοκίμασε δύο ακόμα καταξιωμένα SUV: το Volkswagen T-Roc και το Volvo XC40. Το T-Roc που δοκιμάστηκε είναι συμπαγές SUV με τελευταίου τύπου υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1,5 λίτρων. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν γενικά υψηλότερα επίπεδα CO2 και αυτό περιορίζει τις επιδόσεις τους δείκτη αερίων θερμοκηπίου. Το θετικό είναι ότι το όχημα διαχειρίζεται αξιοπρεπώς τους επιβλαβείς ρύπους, με 7,7 βαθμούς στους 10 – το καλύτερο αποτέλεσμα του Green NCAP Clean Air Index για αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, λόγω της σχετικά υψηλής κατανάλωσης καυσίμου στον Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης, το T-Roc αποτυγχάνει να λάβει βαθμολογία 3 αστέρων, με τελική Μέση Βαθμολογία 49% και 2½ Πράσινα Αστέρια.

Το Volvo XC40 είναι ήπιο υβριδικό SUV 48 V με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2 λίτρων άμεσου ψεκασμού. Το αυτοκίνητο εκπέμπει αρκετά αέρια θερμοκηπίου με αποτέλεσμα χαμηλό δείκτη αερίων θερμοκηπίου και, κατά συνέπεια, λαμβάνει μόνο 2,3 στους 10 βαθμούς. Επίσης, το ήπιο υβριδικό σύστημά του δεν του επιτρέπει να λάβει πάνω από 4 μονάδες στον Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης. Με μέση βαθμολογία 41%, το Volvo XC40 B3 λαμβάνει 2½ Πράσινα αστέρια.

Ο Dr. Aleksandar Damyanov, δήλωσε: Τα εντυπωσιακά αποτελέσματα του Volkswagen T-Roc αποδεικνύουν ότι οι εκπομπές ρύπων μπορούν να ελαχιστοποιηθούν αποτελεσματικά ακόμα και σε συμβατικά αυτοκίνητα. Τα αποτελέσματα των Nissan Ariya, Renault Austral και Volkswagen T-Roc συνιστούν παράδειγμα τεχνολογικής προόδου για όλους όσοι εργάζονται προς το συμφέρον των καταναλωτών και του περιβάλλοντος.

Η Ford ανακοίνωσε ότι δεν θα παράγει πλέον το Fiesta από τον Ιούνιο του 2023, το οποίο ωστόσο παραμένει δημοφιλές. Το Green NCAP δοκίμασε το ήπιο υβριδικό 48 V ST-Line Vignale 1.0 λίτρων βενζίνης, με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. Το επιλεγμένο σύστημα κίνησης διαθέτει καλή ενεργειακή απόδοση για συμβατικό βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, αλλά ο έλεγχος εκπομπών ρύπων υπολείπεται σημαντικά σε δύσκολες συνθήκες αυτοκινητόδρομου. Συνολικά, το Fiesta είχε καλή απόδοση, αλλά λόγω μέτριων αποτελεσμάτων αξιολόγησης Clean Air, έλαβε μέση βαθμολογία 42% και 2½ πράσινα αστέρια.

Το κομψό Hyundai STARIA είναι μεγάλο και βαρύ 7θέσιο βαν 2,4 τόνων. Το φουτουριστικής σχεδίασης όχημα διαθέτει κινητήρα ντίζελ 2,2 λίτρων και, σε συνδυασμό με τη μάζα και το μέγεθός του, αποδίδει πενιχρά αποτελέσματα στους Δείκτες Ενεργειακής Απόδοσης και Αερίων Θερμοκηπίου του Green NCAP. Το STARIA δεν διαθέτει επίσης ικανοποιητική μετεπεξεργασία εξάτμισης που θα βελτίωνε την βαθμολογία.

Με μέση βαθμολογία 19%, το Hyundai STARIA λαμβάνει μόνον 1 Πράσινο Αστέρι.

Το Green NCAP υπολόγισε επίσης τις τιμές Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής (LCA) των οχημάτων που δοκιμάστηκαν. Τους υπολογισμούς και τα αντίστοιχα ενημερωτικά δελτία LCA μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

1 Η μέση βαθμολογία είναι ο μέσος όρος των τριών δεικτών εκπεφρασμένος σε ποσοστά.

Προηγούμενο άρθροΗ νέα McLaren 750S, ελαφρύτερη και ισχυρότερη
Επόμενο άρθροΟι ψηφιακές καινοτομίες της νέας Mercedes-Benz E-Class