Green NCAP: θετική επίδραση της βιοαιθανόλης στις εκπομπές

Το Green NCAP διαπίστωσε κατά τις πρόσφατες δοκιμές πως η επίδραση της βιοαιθανόλης στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου είναι θετική.

Το Green NCAP δημοσίευσε τις αξιολογήσεις έξι αυτοκινήτων: Των Kia Sportage 1.6 T-GDI εξοπλισμένου με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, Mercedes‑Benz T‑Class, Land Rover Range Rover D350, Ford Focus 1.0 EcoBoost Mild Hybrid και του Ford Puma 1.0 EcoBoost Flexifuel, το οποίο ο Green NCAP δοκίμασε με δύο διαφορετικά καύσιμα: στάνταρ βενζίνη E10 και σχεδόν καθαρή βιοαιθανόλη E85. Τα αποτελέσματα των δοκιμών δείχνουν ότι η βιοαιθανόλη έχει σημαντικά οφέλη στη συνολική μείωση των αερίων του θερμοκηπίου και στον παγκόσμιο αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Η βιοαιθανόλη είναι ένα εναλλακτικό καύσιμο αυξανόμενου ενδιαφέροντος σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, ιδιαίτερα στη Γαλλία, όπου οι τιμές είναι σημαντικά χαμηλότερες, οι υποδομές αυξάνονται σε χωρητικότητα και ο αριθμός των ταξινομημένων αυτοκινήτων ευέλικτου καυσίμου αντιπροσωπεύει το 2,2% των ταξινομήσεων οχημάτων. Το CO2 που εκπέμπεται από ένα όχημα το οποίο τροφοδοτείται με βιοαιθανόλη απορροφάται από την ατμόσφαιρα από την πηγή βιομάζας ενόσω το φυτό αναπτύσσεται, επομένως δεν προστίθεται νέο CO2 στο περιβάλλον. Εάν λάβουμε υπόψη ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός βιοκαυσίμου, υπάρχουν επίσης εκπομπές αερίων θερμοκηπίου που σχετίζονται με την παραγωγή και την προμήθειά του – για παράδειγμα εκπομπές από αζωτούχο λίπανση κατά την καλλιέργεια πρώτων υλών στη γεωργία και τη μετατροπή της βιομάζας σε αιθανόλη λόγω της χρήσης της ορυκτής ενέργειας. Στη δοκιμή με το E85, το Ford Puma Flexifuel σκοράρει εντυπωσιακά με 6,9/10 μονάδες στον δείκτη αερίων θερμοκηπίου, κάτι που αποτελεί σημαντική βελτίωση στις κλιματικές επιπτώσεις σε σύγκριση με τη βαθμολογία 3,7/10 που επιτυγχάνεται από το ίδιο όχημα όταν λειτουργεί με καύσιμο βενζίνης. Συνολικά, το Ford Puma 1.0 EcoBoost Flexifuel πέτυχε βαθμολογία τριών αστέρων στη λειτουργία με βιοαιθανόλη E85, ενώ βαθμολογείται με δυόμισι αστέρια με το στάνταρ καύσιμο.

Η Mercedes T Class είναι ένα όχημα πολλαπλών χρήσεων και, γενικά, καταναλώνει βενζίνη περίπου 7 l/100 km. Ωστόσο, στη δοκιμή αυτοκινητόδρομου η κατανάλωση ανεβαίνει πάνω από 9 l/100 km. Στενά συνδεδεμένη με την κατανάλωση είναι η ποσότητα των εκπομπών CO2 και εδώ η T Class λαμβάνει μόνο 1,7 βαθμούς, παρά το μπόνους που της χορηγείται για εξαιρετικό έλεγχο μεθανίου και οξειδίου του αζώτου. Το αυτοκίνητο έχει ιδιαίτερα καλή βαθμολογία στον δείκτη καθαρού αέρα, με υψηλές επιδόσεις στη μείωση των ρυπογόνων αερίων. Τα αποτελέσματα είναι αξιέπαινα, με μικρή επιφύλαξη ως προς τις εκπομπές σωματιδίων και αμμωνίας. Εξαιτίας αυτού του δείκτη, η Mercedes Benz T180 βαθμολογείται με δυόμισι πράσινα αστέρια.

Το Range Rover D350 είναι ένα μεγάλο και βαρύ πολυτελές SUV, εξοπλισμένο με εξακύλινδρο κινητήρα diesel ισχύος 258 kW. Το ήπιο υβριδικό του σύστημα δεν μπορεί να μειώσει την κατανάλωση σε επίπεδο που θα επέτρεπε στο Green NCAP να του απονείμει υψηλότερη βαθμολογία στους δείκτες Ενεργειακής Απόδοσης και Αερίων Θερμοκηπίου. Τα στοιχεία κατανάλωσης και οι σχετικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου είναι σωστά για ένα όχημα αυτού του τύπου και μάζας, αλλά εξακολουθούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον. Το βρετανικό SUV βαθμολογείται με ενάμιση πράσινο αστέρι.

Το Ford Focus, με τη σχεδίαση και τη λειτουργικότητά του, απευθύνεται σε ευρύ κοινό και συνεχίζει τη δημοτικότητα των προκατόχων του. Τα αποτελέσματα κατανάλωσης καυσίμου επιτρέπουν στους καταναλωτές να καλύπτουν τις περισσότερες διαδρομές με 6 7 l/100 km, ενώ οι σύντομες διαδρομές εντός πόλης αναμένεται να καταναλώνουν περισσότερο. Η μετεπεξεργασία των καυσαερίων αποδίδει σωστά στην εν θερμώ εργαστηριακή δοκιμή, αλλά σημειώνονται απώλειες κατά την εκκίνηση με κρύο σύστημα κίνησης ή υπό συνθήκες απαιτήσεων υψηλής ισχύος. Η αντιμετώπιση των αδύναμων σημείων ελέγχου των ρύπων θα βοηθούσε το Focus να φτάσει εύκολα σε βαθμολογία μεγαλύτερη από δυόμισι αστέρια.

Το Kia Sportage 1.6 T GDI με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V θα μπορούσε να διαθέτει καλύτερο έλεγχο σωματιδίων, καθώς και μεγαλύτερη μείωση έκλυσης αμμωνίας και μονοξειδίου του άνθρακα. Το όχημα είναι ένα σχετικά μεγάλο και βαρύ SUV, και αυτό αντικατοπτρίζεται στην ενεργειακή του απόδοση. Ο δείκτης αερίων θερμοκηπίου είναι η περιοχή όπου το Sportage είχε τις πιο κακές επιδόσεις. Αν και το μεθάνιο και το υποξείδιο του αζώτου ελέγχονται καλά, οι εκπομπές CO2 που μετρώνται στην εξάτμιση είναι σημαντικές. Αυτό είναι άμεσο αποτέλεσμα του σχετικά υψηλού επιπέδου κατανάλωσης καυσίμου. Η επίσημα δηλωμένη τιμή CO2 και η κατανάλωση καυσίμου ταιριάζουν με τα αποτελέσματα του Green NCAP. Συνολικά, βαθμολογείται με δύο πράσινα αστέρια.

Στον τομέα των μεταφορών υπάρχει μια σειρά από δυνατότητες που θα συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, ανάλογα με την τοπική κατάσταση και τους διαθέσιμους πόρους. Στη φάση μετάβασης σε καθαρή και πράσινη κινητικότητα, ο πλήρης εξηλεκτρισμός του συστήματος μετάδοσης κίνησης θα μπορούσε να υποστηριχθεί αποτελεσματικά από άλλες φιλικές προς το κλίμα επιλογές, όπως τα βιοκαύσιμα. Η ανάμειξη βιοκαυσίμων – FAME και HVO στο ντίζελ (B7) και βιοαιθανόλης σε βενζίνη (E5, E10) – είναι τελευταίας τεχνολογίας στην Ευρώπη και απαιτείται από τη νομοθεσία. Εάν υπάρχουν διαθέσιμες πλεονάζουσες ποσότητες βιοαιθανόλης, το μερίδιο ανάμειξης μπορεί να αυξηθεί και το E85 θα μπορούσε να είναι βιώσιμο καύσιμο για ορισμένες εφαρμογές. Βραχυπρόθεσμα, τα οχήματα ευέλικτου καυσίμου αποτελούν μια οικονομικά αποδοτική και αποτελεσματική τεχνική επιλογή στη μετάβαση, υπό την προϋπόθεση ότι η χρησιμοποιούμενη αιθανόλη συμμορφώνεται με κριτήρια βιωσιμότητας και κοινωνικοοικονομικά. Το Green NCAP, συγχαίρει τη Ford για την τοποθέτηση του Puma με επιλογή ευέλικτου καυσίμου σε ορισμένες αγορές», δήλωσε ο Dr. Aleksandar Damyanov, τεχνικός διευθυντής του Green NCAP.

Προηγούμενο άρθροΗ ACEA για την Οδηγία για τα βάρη και τις διαστάσεις
Επόμενο άρθροJogger Hybrid 140, το πρώτο υβριδικό Dacia