Green NCAP: Βαθμολόγηση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων 2022

Ο Green NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα από την αξιολόγηση τριών ανταγωνιστικών ηλεκτρικών οχημάτων, του Tesla Model 3, του νεοεισερχόμενου NIO eT7  και του Renault Megane E-Tech.

Και τα τρία απέσπασαν πέντε αστέρια στο πλαίσιο του προγράμματος βιώσιμης αξιολόγησης Green NCAP, επιτυγχάνοντας εξαίρετη βαθμολογία λόγω υψηλής ενεργειακής απόδοσης των ηλεκτρικών κινητήρων τους, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις αξιολογήσεις των συμβατικών αυτοκινήτων. Τα αποτελέσματα αποδεικνύουν πως η επένδυση των κατασκευαστών σε ηλεκτρικά οχήματα επιτρέπει στους καταναλωτές να λάβουν υπόψη το περιβάλλον και την ενεργειακή απόδοση, αλλά ταυτοχρόνως προσφέρει απόλαυση, άνεση και ισχύ για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Το Tesla Model 3, με μπαταρία 60 kWh, μονού κινητήρα οπίσθιας κίνησης και ισχύος 208 kW, έχει χαρακτηριστικά σπορ αυτοκινήτου. Είναι το μικρότερο της σειράς Tesla και το πρώτο μοντέλο της μάρκας που δοκιμάστηκε από τον Green NCAP. Το αυτοκίνητο πέτυχε υψηλή ενεργειακή απόδοση, όχι μόνο στις εργαστηριακές δοκιμές Ψυχρού και Θερμού WLTC+, αλλά και στις απαιτητικές δοκιμές αυτοκινητόδρομου, με πολύ εντυπωσιακό αποτέλεσμα 21,1 kWh/100 χλμ. Η περιορισμένη μετωπική επιφάνεια και το αεροδυναμικό σχήμα του Tesla λειτουργούν προς όφελος του οχήματος, αν και στον κύκλο δοκιμών WLTC+ στους -7°C, λόγω των απαιτήσεων θέρμανσης καμπίνας, άνεσης και προστασίας της μπαταρίας, η κατανάλωση αυξάνεται κατά 72% και η αυτονομία μειώνεται σημαντικά. Παρ’ όλα αυτά και παρά την σχετικά μεγάλη μάζα του αυτοκινήτου, το αποτέλεσμα αποδεικνύει πως σχεδιάστηκε με ιδιαίτερη προσοχή στην απόδοση και την αυτονομία.

Ο Green NCAP επιβραβεύει την εντυπωσιακή απόδοση της Tesla με Σταθμισμένο Συνολικό Δείκτη 9,8 στα 10 και 5 πράσινα αστέρια

Η NIO είναι σχετικά νέα στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά συμμετέχει δυναμικά με το πλήρως εξοπλισμένο NIO eT7, που απευθύνεται και στους λάτρεις της Tesla. Το αυτοκίνητο διαθέτει δύο κινητήρες και τετρακίνηση, εκπληκτική ισχύ 480 kW και τεράστια μπαταρία 100 kWh. Αλλά όλα αυτά προσθέτουν βάρος και το NIO ζυγίζει 2,4 τόνους. Στην εργαστηριακή δοκιμή WLTC+, το eT7 πέτυχε την δηλωμένη αυτονομία των 580 χλμ. Παρά την μεγάλη μάζα, το eT7 επέδειξε υψηλή συνολική απόδοση. Σε κρύες χειμερινές συνθήκες (δοκιμή WLTC+ στους -7°C), η κατανάλωση αυξήθηκε κατά 72% με αποτέλεσμα αυτονομία περίπου 340 χλμ.

Παρά την μεγάλη μάζα, το NIO eT7 είναι εντυπωσιακό και λαμβάνει Σταθμισμένο Συνολικό Δείκτη 9,6 στα 10 και 5 πράσινα αστέρια

Ο Green NCAP δοκίμασε το Renault Megane E-Tech EV60 με μπαταρία 60 kWh, μονό κινητήρα και εμπρόσθια κίνηση. Με ισχύ 160 kW και ευρύχωρο εσωτερικό θα έχει ευρεία απήχηση, ιδιαίτερα λόγω χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας. Η απόδοση στις τυπικές δοκιμές Ψυχρού και Θερμού WLTC+ είναι εντυπωσιακή, αλλά η κατανάλωση αυξάνεται σημαντικά στη δοκιμή αυτοκινητόδρομου. Τα αποτελέσματα της σύντομης αστικής μετακίνησης είναι αξιοσημείωτα, με κατανάλωση μόλις 11,8 kWh/100 χλμ. Στην εργαστηριακή δοκιμή -7°C, η κατανάλωση αυξήθηκε κατά 78%, στα 30 kWh/100 χλμ, στα όρια των άλλων δύο αυτοκινήτων.

Το Renault Megane ETech επιτυγχάνει άριστες επιδόσεις, όπως το Model 3 της Tesla και το eT7 της NIO και συγκεντρώνει 9,6 στους 10 βαθμούς του Σταθμισμένου Συνολικού Δείκτη και 5 πράσινα αστέρια.

Και τα τρία οχήματα λαμβάνουν την κορυφαία βαθμολογία του Green NCAP λόγω απουσίας ρυπογόνων εκπομπών και αξιοσημείωτης ενεργειακής απόδοσης, καθώς και σχετικά χαμηλών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ευρωπαϊκής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

«Οι τελευταίες δοκιμές του Green NCAP αποδεικνύουν σαφώς πως τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν εξαιρετική επιλογή στην προσπάθεια διασφάλισης καθαρότερου και πιο βιώσιμου περιβάλλοντος. Επιτυγχάνουν πολύ υψηλότερη βαθμολογία από τα συμβατικά συστήματα κίνησης. Ωστόσο, η ακριβή τιμή τους εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα. Καλούμε τους κατασκευαστές να βελτιώσουν περαιτέρω την απόδοση της θέρμανσης καμπίνας σε χειμερινές συνθήκες, καθώς αποδεικνύεται ότι έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αυτονομία. Η αποδοτικότητα του ενσωματωμένου φορτιστή επιβαρύνει το κόστος και ο κλάδος πρέπει να καταβάλει επιπλέον προσπάθειες», ανέφερε ο Δρ. Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας των Euro NCAP και Green NCAP.

Προηγούμενο άρθροΤo νέο Fiat 500e και στη Β. Αμερική
Επόμενο άρθροΈναρξη παραγωγής BMW iX1 στο Regensburg