
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν σημαντικά τον Ιούνιο.
Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς Dataforce, που παρουσίασε το Automotive News και καλύπτουν το 96% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις χώρες της ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο, η πτώση είναι της τάξης του 6% φτάνοντας τις 1.190.592 μονάδες. Έτσι, η ευρύτερη περιοχή οδηγείται ξανά σε αρνητικό έδαφος, με τις πωλήσεις του πρώτου εξαμήνου να εμφανίζουν μείωση 1,1%, φτάνοντας τις 6.786.128 μονάδες.
Για την Ευρώπη των 28, η Jato, στη δική της ανάλυση των στοιχείων, προσδιορίζει την πτώση γύρω στο 4,4% και στο εξάμηνο 0,3%. Σε κάθε περίπτωση τα δεδομένα προβληματίζουν τις αγορές. Μετά από μια αργή εκκίνηση τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο σύνολο της Ευρώπης κινούνταν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι από τον Μάρτιο και μετά.
Ειδικότερα, πάντα με βάση τα γενικότερα προσωρινά στοιχεία της Dataforce, η μάρκα VW, η κορυφαία σε πωλήσεις στην Ευρώπη, δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα τον Ιούνιο, σημειώνοντας πτώση 9,9% στις πωλήσεις. Στη γερμανική αγορά, όπου παραδοσιακά κυριαρχεί, σημείωσε πτώση 21%, με 48.247 πωλήσεις, συμβάλλοντας καθοριστικά στη συνολική πτώση 14% της αγοράς στη Γερμανία.
Οι πωλήσεις της Toyota στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 17% τον Ιούνιο, οδηγώντας την από τη δεύτερη στη συνολική κατάταξη πίσω από τη VW, στην πέμπτη θέση. Η Audi, μάρκα πολυτελείας του Ομίλου VW, υποχώρησε από την 6η στην 9η θέση σε πωλήσεις στην Ευρώπη, καθώς σημείωσε πτώση 12%. Η Jaguar, από την άλλη, πούλησε μόλις 70 αυτοκίνητα στην Ευρώπη τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Dataforce.
Ποιοι ήταν οι νικητές του Ιουνίου
Αντιστρέφοντας την καθοδική τάση του μήνα, θετικές επιδόσεις σημείωσαν οι Renault, Skoda, Mercedes, Peugeot και αρκετές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η Renault ανέβηκε στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη, ξεπερνώντας την Toyota, παρά τη μικρή πτώση 1% στις πωλήσεις. Την ώθηση δίνει η συνεχώς διευρυνόμενη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων της.
Η Skoda (του Ομίλου VW) ανέβηκε στην τρίτη θέση από την πέμπτη τον Ιούνιο του 2024, κυρίως χάρη στη ζήτηση για το Elroq, ένα ηλεκτρικό compact SUV που προσέθεσε 9.480 πωλήσεις, αυξάνοντας τον συνολικό όγκο κατά 11%.
Η Mercedes-Benz ανέβηκε από την 7η στην 6η θέση, σημειώνοντας αύξηση 3% στις πωλήσεις. Το SUV GLC, το πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας, σημείωσε αύξηση 24% σε σχέση με πέρυσι.
Η Peugeot ανέβηκε από την 9η στην 7η θέση, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 6,3%.
Η κινεζική BYD κατέγραψε αύξηση 302% στις πωλήσεις της, ξεπερνώντας τις μάρκες Mini, Jeep, Land Rover, Porsche, Lexus και Mitsubishi, και ανεβαίνοντας δέκα θέσεις στην κατάταξη, φτάνοντας την 24η.
Η Chery, με τις νέες μάρκες Jaecoo και Omada, προσέθεσε πάνω από 8.800 πωλήσεις στον ευρωπαϊκό της απολογισμό τον Ιούνιο.
Η Polestar, θυγατρική της Geely, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 112%, ενισχυμένη από τα νέα SUV Polestar 3 και Polestar 4, ανεβαίνοντας από την 37η στην 31η θέση.
Με τη συμβολή των BYD, Chery και Polestar, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους στην Ευρώπη στο 5,5%, καταγράφοντας νέο ιστορικό υψηλό.