EVBox Mobility Monitor: Το ένα τρίτο των ευρωπαίων εξακολουθεί να πιστεύει ότι η φόρτιση είναι πολύ χρονοβόρα και σχεδόν οι μισοί ανησυχούν για τη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης – δύο αντιλήψεις που εντάσσονται στα τρία βασικά εμπόδια για μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Αυτά είναι κάποια από τα ευρήματα της EVBox Mobility Monitor, της ετήσιας έρευνας σχετικά με την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και τα σχετικά εμπόδια, που πραγματοποιήθηκε από τις Ipsos και EVBox. Η έρευνα συμπεριέλαβε 3.600 πολίτες από τις Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο, Νορβηγία και Ηνωμένο Βασίλειο.

Όπως συμπεραίνεται εκείνοι που οδηγούν ήδη EV έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στη διαθεσιμότητα σημείων φόρτισης σε σύγκριση με τους υπόλοιπους: το 49% των οδηγών EV, έναντι του 25% των οδηγών άλλων τύπων, πιστεύουν πως δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα να βρουν κάπου να φορτίσουν. Στη Γερμανία, το ποσοστό αυτό των οδηγών EV αυξάνεται στο 60% και ακολουθούν οι Βρετανοί με 55% και οι Ολλανδοί με 52%.

Το 2020, η Ευρώπη θα διαθέτει σχεδόν 250.000 σημεία φόρτισης, τετραπλάσια σε σχέση με το 2015. Ωστόσο, η EVBox Mobility Monitor υποστηρίζει πως χρειάζονται περισσότερες επενδύσεις για σημεία φόρτισης.

Πολλοί οδηγοί EV (64%) γνωρίζουν τις διαφορές μεταξύ κανονικής, ταχείας και υπερταχείας φόρτισης:

  • Φόρτιση κατ΄οίκον: 1 ώρα φόρτισης μπορεί να προσθέσει επιπλέον εμβέλεια έως και 60 χλμ
  • Ταχεία φόρτιση: 30 λεπτά φόρτισης μπορεί να προσθέσει εμβέλεια έως και 250 χλμ
  • Υπερταχεία φόρτιση: 15 λεπτά φόρτισης μπορεί να προσθέσει έως και 400 χλμ

Από το σύνολο των υπαρχόντων και εν δυνάμει οδηγών EV, το 43% επιβεβαίωσε πως θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για ταχεία φόρτιση, έναντι 24% που δεν το επιθυμούν.

Οι περισσότεροι φορτίζουν στο σπίτι (73%) ή στο χώρο εργασίας (40%). Μόνον το 21% των οδηγών EV χρησιμοποιούν ταχυφορτιστή πάνω από 5 φορές το μήνα. Οι περισσότεροι πραγματοποιούν ταχυφόρτιση σε σταθμούς εξυπηρέτησης και πρατήρια καυσίμων σε αυτοκινητόδρομους (55%), σημεία λιανικής (48%) και δημόσιους χώρους στάθμευσης στις πόλεις (47 %).

«Η έρευνα δείχνει ότι οι οδηγοί EV επιθυμούν περισσότερους σταθμούς ταχυφόρτισης σε εμπορικά κέντρα, πρατήρια καυσίμων και αστικές περιοχές. Ως εκ τούτου, οι πολιτικές της ΕΕ πρέπει να ενθαρρύνουν την εγκατάσταση σταθμών σε τέτοιες τοποθεσίες την επόμενη δεκαετία, ώστε να υπάρχει αναλογία με την αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικής κινητικότητας. Η δυνατότητα του ηλεκτρικού δικτύου και το σχετικό κόστος αναβάθμισης θα επιφέρουν πιέσεις, οπότε οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί πρέπει να ευθυγραμμιστούν για να διασφαλιστεί η αποτελεσματική και έξυπνη εγκατάσταση δημόσιων σταθμών ταχείας φόρτισης», δήλωσε ο Kristof Vereenooghe, CEO του EVBox Group.

Προηγούμενο άρθροVolvo Cars: αύξηση πωλήσεων 6,4% τον Νοέμβριο
Επόμενο άρθροΜια δεκαετία με το αμιγώς ηλεκτρικό Nissan LEAF