Η κινητικότητα εξελίσσεται τεχνολογικά και κοινωνικά και το ίδιο συμβαίνει και με τις απαιτήσεις αξιολόγησης του Euro NCAP, που, μετά τις πρόσφατες δοκιμές, δήλωσε πως  η NIO θέτει τον πήχη ψηλά.

Το Euro NCAP συνεχίζει να είναι ο καταλύτης των συνεχών βελτιώσεων ασφαλείας των επιβατικών οχημάτων με το πρόγραμμα αξιολόγησής του.

Το 2023, το πρωτόκολλο δοκιμών ασφαλείας αναβαθμίστηκε και περιλαμβάνει νέα συστήματα ανίχνευσης παρουσίας παιδιών, προδιαγραφές βύθισης οχημάτων, καθώς και τις τελευταίες τεχνολογίες που εντοπίζουν ενεργά μοτοσικλετιστές και ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου. Για να επιτύχουν βαθμολογία πέντε αστέρων στο Euro NCAP το 2023, οι κατασκευαστές πρέπει πλέον να ανταποκρίνονται στους ακριβείς στόχους του αναβαθμισμένου πρωτοκόλλου δοκιμών. Το Euro NCAP ανακοίνωσε ότι τα πρώτα οχήματα που έλαβαν πέντε αστέρια είναι δύο νέα στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκίνητα του κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας NIO: το μεγάλο οικογενειακό ET5 και το μεγάλο SUV EL7.

Η ικανότητα ενός οχήματος να διαφυλάσσει τους επιβάτες και τους ευάλωτους χρήστες σε περίπτωση σύγκρουσης (παθητική ασφάλεια), να αποτρέπει ή να ελαχιστοποιεί τα αποτελέσματα μιας σύγκρουσης (ενεργητική ασφάλεια) και οι ολοκληρωμένες πληροφορίες σχετικά με τη διάσωση μετά τη σύγκρουση είναι πλέον απαραίτητες για την επίτευξη υψηλής αξιολόγησης ασφαλείας του Euro NCAP. Και τα δύο οχήματα της κινεζικής μάρκας διαθέτουν ικανοποιητικά επίπεδα παθητικής ασφάλειας, με καλή προστασία των γονάτων και των μηριαίων οστών του οδηγού και του συνοδηγού, καθώς και των επιβατών διαφόρων σωματότυπων, σε διάφορες θέσεις μέσα στο αυτοκίνητο.

Τα NIO ET5 και EL7 ήταν τα πρώτα οχήματα που δοκίμασαν τα νέα σενάρια Ενεργητικής Ασφάλειας Euro NCAP του 2023: Όχημα με Μοτοσυκλέτα, Όχημα με Όχημα Πλαγίως, Όχημα με Όχημα Μετωπικά, Άνοιγμα Θύρας και Έλεγχος Κατάστασης Οδηγού. Και τα δύο οχήματα είχαν εξαιρετικές επιδόσεις στις περισσότερες δοκιμές. Η NIO έδειξε την ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας Active Safety προς αποφυγή διαφόρων τύπων ατυχημάτων. Ωστόσο, η πτωχή απόδοση σε ορισμένα δύσκολα σενάρια (π.χ. Πλάγια Αυτοκινήτου με Αυτοκίνητο σε υψηλές ταχύτητες) υποδηλώνει σαφώς ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και πως τα σενάρια 2023 θέτουν τον πήχη ψηλά για την επόμενη περίοδο.

Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν προηγμένο σύστημα eCall, που ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης. Διαθέτουν επίσης σύστημα πέδησης μετά από πρόσκρουση, προς αποφυγή δευτερογενών συγκρούσεων. Η NIO απέδειξε επίσης ότι, εάν το όχημα βυθιστεί στο νερό, οι πόρτες και τα παράθυρα θα παραμείνουν λειτουργικά, επιτρέποντας την διαφυγή των επιβατών.

«Η νέα αξιολόγηση είναι δυσκολότερη και οι δοκιμές των πρώτων αυτοκινήτων μπορεί να αποτελούν πρόκληση. Ωστόσο, η NIO ανταποκρίθηκε και έλαβε πέντε αστέρια για αμφότερα τα αυτοκίνητα, επιβεβαιώνοντας τις μεγάλες φιλοδοξίες της. Οι τεχνολογίες ασφαλείας γίνονται πολύπλοκες, όμως επιθυμώ να διαβεβαιώσω τους καταναλωτές ότι το Euro NCAP θα συνεχίσει να εξελίσσει και να προσαρμόζει το σύστημα αξιολόγησής του, καλώντας τους κατασκευαστές οχημάτων να παρέχουν τα ασφαλέστερα δυνατόν οχήματα στους οδηγούς – και τους χρήστες του οδικού δικτύου με τους οποίους αλληλεπιδρούν» δήλωσε ο Dr Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP

Η NIO είναι από τους πρώτους κατασκευαστές που τοποθετεί αισθητήρα LIDAR εξαιρετικά μεγάλης εμβέλειας στην οροφή των δύο αυτοκινήτων. Πρόκειται για αισθητήρες επόμενης γενιάς, Αυτοματοποιημένης Οδήγησης στο μέλλον και διαθέτουν την ικανότητα Αποφυγής Σύγκρουσης, βοηθώντας την NIO να επιτύχει υψηλή βαθμολογία υποβοήθησης ασφάλειας. Ο διακριτός αισθητήρας βρίσκεται στην οροφή πάνω από το παρμπρίζ και διαθέτει μεγάλη εμβέλεια, παρέχοντας καλύτερη επόπτευση του δρόμου.

Προηγούμενο άρθροΚοινοπραξία κινητήρων Renault Group και Geely
Επόμενο άρθροΤα ελαστικά στις υψηλές θερμοκρασίες