Υπάρχουν αρκετά ορυκτά υλικά για να υποστηρίξουν την παγκόσμια μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και οι ανησυχίες για ελλείψεις είναι υπερβολικές, υποστηρίζει το «Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές» (International Council on Clean Transportation – ICCT). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ICCT, οι ανάγκες σε υλικά μπαταριών για τα ηλεκτρικά οχήματα θα φτάσουν το 8%-14% των αποδεδειγμένων παγκόσμιων αποθεμάτων λιθίου, νικελίου και κοβαλτίου έως το 2035. Σημειώνεται πως η παραγωγική ικανότητα παγκοσμίως για μπαταρίες ξεπερνά τη ζήτηση, ενώ στις ΗΠΑ, νέα και προγραμματισμένα έργα εξόρυξης λιθίου καλύπτουν ήδη τη ζήτηση για ηλεκτροκίνηση.
Βασικό πλεονέκτημα της «πράσινης» μετάβασης αποτελεί η σημαντική μείωση των αναγκών σε ορυκτά καύσιμα. Καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής ενός οχήματος με θερμικό κινητήρα, καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες πετρελαίου, σε αντίθεση με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Με την ανακύκλωση των υλικών μπαταρίας, χάνονται μόνο περίπου 30 κιλά μετάλλων, ποσό αισθητά μικρότερο από το ισοδύναμο σε καύσιμα.
Η ανακύκλωση των μπαταριών αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά έως το 2050, και ήδη υπάρχει επαρκής ικανότητα ανακύκλωσης στις ΗΠΑ για τις μπαταρίες που θα χρειαστούν ανακύκλωση στο εγγύς μέλλον. Οι κυβερνήσεις παγκοσμίως προωθούν την ανακύκλωση με κίνητρα για εγκαταστάσεις ανακύκλωσης και αυστηρούς κανόνες για την επεξεργασία μπαταριών, όπως η νέα νομοθεσία του Νιου Τζέρσεϊ το 2024 και οι κανονισμοί της Ευρώπης για βιώσιμες μπαταρίες.
Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ παρέχει κίνητρα για εξόρυξη, ανακύκλωση και παραγωγή μπαταριών, ενισχύοντας τόσο την εγχώρια παραγωγή, όσο και την περιβαλλοντική προστασία. Η ανακύκλωση μπαταριών συμβάλλει στην μείωση των εκπομπών ρύπων και στην κατανάλωση πολύ λιγότερης ενέργειας και νερού σε σύγκριση με την εξόρυξη νέων υλικών. Συνολικά, η παραγωγή και ανακύκλωση μπαταριών είναι πολύ πιο φιλική προς το περιβάλλον σε σχέση με την καύση ορυκτών καυσίμων.