Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος (ΕΟΠ) δημοσίευσε τα προσωρινά στοιχεία του σχετικά με τις εκπομπές CO2 των νεοταξινομηθέντων επιβατικών αυτοκινήτων και βαν στην Ευρώπη το 2020.
Για τα αυτοκίνητα, τα στοιχεία δείχνουν μείωση 12% των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2), σε σύγκριση με το 2019. Οι μέσες εκπομπές βαν μειώθηκαν επίσης ελαφρά, περίπου 1,5%.
Σύμφωνα με τα προσωρινά δεδομένα του ΕΟΠ, οι μέσες εκπομπές νέων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ισλανδία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο το 2020 ήταν 107,8 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (γρ CO2 / χλμ). Αυτό είναι κατά 14,5 γρ (12%) χαμηλότερο από το 2019 και πρόκειται για την πρώτη μείωση που παρατηρήθηκε από το 2016. Το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις τριπλασιάστηκε, από περίπου 3,5% το 2019, σε περίπου 11% το 2020.
Περίπου 1,4 εκατομμύρια νέων βαν ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη το 2020 με μέσες εκπομπές 157,7 γρ CO2 / χλμ, δηλαδή 2,3 γρ (1,5%) χαμηλότερα από το 2019. Το ποσοστό των ηλεκτρικών βαν αυξήθηκε από 1,4% το 2019, σε περίπου 2,3% το 2020 .
Τα προσωρινά δεδομένα είναι διαθέσιμα μέσω του προγράμματος πρόσβασης δεδομένων του ΕΟΠ σχετικά με τις εκπομπές CO2 νέων αυτοκινήτων και βαν.
Transport & Environment: Οι εκπομπές CO2 μειώνονται λόγω των στόχων της ΕΕ
Η Transport & Environment (T&E) δήλωσε πως η κατακόρυφη μείωση απέδειξε ότι οι φιλόδοξοι στόχοι της ΕΕ για τα αυτοκίνητα ωθούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις επιπτώσεις τους στο κλίμα, αλλά θα απαιτηθούν αυστηρότερα πρότυπα από το 2025 και μετά, έτσι ώστε όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται από το 2035 να είναι μηδενικών εκπομπών.
Ο Lucien Mathieu, διευθυντής ανάλυσης οχημάτων και ηλεκτρικής κινητικότητας της T&E, δήλωσε: «Οι εκπομπές νέων αυτοκινήτων αυξάνονταν μόλις πριν από δύο χρόνια, αλλά η κατακόρυφη μείωση πέρυσι δείχνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται στα πρότυπα CO2. Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη δηλώσει πότε θα καταστούν αμιγώς ηλεκτρικές, αλλά απαιτούνται αυστηρότερα πρότυπα CO2 για μηδενικές εκπομπές για να διασφαλιστεί ότι ολόκληρος ο κλάδος θα καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες ορυκτών καυσίμων έως το 2035»
Η ΕΕ αναμένεται να προτείνει νέους στόχους CO2 για αυτοκίνητα και βαν CO2 στις 14 Ιουλίου. Η T&E συνιστά να αυστηροποιήσει η ΕΕ τον στόχο του 2025 και να θέσει πρόσθετο δεσμευτικό στόχο για το 2027. Όλοι οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ πρέπει να καταργηθούν έως το 2035 το αργότερο, λέει η ομάδα.
Ωστόσο, οι μέσες εκπομπές νέων βαν μειώθηκαν μόλις 1,5%, στα 157,7 γρ CO2 / χλμ πέρυσι, ενώ το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών βαν αυξήθηκε μόλις 2,3% το 2020. Η T&E αναφέρει πως τα πρότυπα CO2 για τα βαν είναι τόσο χαλαρά, που οι περισσότεροι κατασκευαστές συμμορφώνονται χωρίς να χρειαστεί να πωλήσουν ούτε ένα όχημα μηδενικών εκπομπών. Ανέφερε πως η επόμενη αναθεώρηση των προτύπων εκπομπών βαν δίνει στην ΕΕ μοναδική ευκαιρία ενίσχυσης των στόχων και υιοθέτησης ηλεκτρικών βαν.
Φωτογραφία: T&E