Με μείωση των πωλήσεων καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων κατά 16,4% έκλεισε ο Ιανουάριος.

Η εξέλιξη αυτή σε ένα βαθμό ήταν αναμενόμενη, καθώς είναι γνωστό ότι οι πρώτοι μήνες του 2024 είχαν χαρακτηριστεί από ένα πλήθος ταξινομήσεων που στην πραγματικότητα ήταν πωλήσεις οι οποίες είχαν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες του 2023, αλλά λόγω της έλλειψης διαθεσιμότητας από αρκετές μάρκες (με πρώτη και καλύτερη την Toyota), δεν είχαν προλάβει να παραδοθούν στους αγοραστές τους εγκαίρως.

Οι πρώτες εκτιμήσεις των ανθρώπων της αγοράς δεν είναι αισιόδοξες -κάποιοι μάλιστα θεωρούν πως θα είναι επιτυχία αν το 2025 κλείσει στα επίπεδα του 2024. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό πως προκειμένου να επιτευχθεί μια ανανέωση του ελληνικού στόλου οχημάτων (που επισήμως πλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών αυτοκινήτων – ACEA) είναι ο πιο γερασμένος της Ευρώπης (με μέσο όρο τα 17,5 χρόνια), οι πωλήσεις θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά.

Σίγουρο είναι δε πως αν δεν βρεθεί σύντομα διέξοδος σχετικά με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι φετινές πωλήσεις οχημάτων μηδενικών ρύπων δεν θα είναι αντίστοιχες των περσινών. Διότι μπορεί στον σχετικό πίνακα των πωλήσεων ανά τύπο συστήματος κίνησης (ενέργειας/καυσίμου) να φαίνεται ότι οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων έχουν αυξηθεί κατά 1,5%, όμως και πάλι πρόκειται για αυτοκίνητα που κατά κύριο λόγω παραγγέλθηκαν στο τέλος της χρονιάς με την προσδοκία της (μεγάλης) επιδότησης του κρατικού προγράμματος.

Προς το παρόν οι άνθρωποι της αγοράς περιμένουν να δουν πότε θα μπουν στο πρόγραμμα τα 11,0 εκατ. ευρώ που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση.

Στην κατάταξη των εταιρειών, τέλος, βλέπουμε πως η Toyota διατήρησε την πρωτοκαθεδρία της, ακολουθούμενη από την Opel που ανέβηκε στη δεύτερη θέση, ακολουθούμενη από την Peugeot, που διατήρησε την τρίτη θέση.

Προηγούμενο άρθροLCV-Βρετανία: Εκπαίδευση οικονομική οδήγησης μέσω τηλεματικής
Επόμενο άρθροΣτο Δίκτυο της Toyota Ελλάς η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ μέσω της Autodirect στην Πάτρα