Η  Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024 άνοιξε τις πύλες στις 10 Απριλίου και θα διαρκέσει έως και τις 14 τρέχοντος, στο υπερσύγχρονο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo.

Στη διοργάνωση των εταιρειών Be Best και Κ. Λαμάρης, υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών Ελλάδας (ΣΕΜΕ) και με τη χορηγία επικοινωνίας του FleetNews, όλες οι κορυφαίες εταιρείες και όλα τα νέα μοντέλα, παρουσιάζονται στη σκηνή της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας 2024. Οι φίλοι  των δύο τροχών έχουν την αποκλειστική δυνατότητα να δουν για πρώτη φορά τα νέα μοντέλα μοτοσυκλέτας και σκούτερ, να κάνουν Test Rides σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο και να ενημερωθούν για ό,τι νέο κυκλοφορεί σε εξοπλισμό ασφάλειας και ένδυσης,  ελαστικά, ανταλλακτικά και συντήρηση των δικύκλων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί συνέδριο με θέμα  «Το μέλλον της μοτοσυκλέτας: Βιώσιμη και ασφαλής κινητικότητα», με την παρουσία διακεκριμένων ομιλητών.

Οι  μάρκες που παρουσιάζονται στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024, κατά αλφαβητική σειρά, είναι οι εξής: AJP, ASUS, Bajaj, Benelli, Blueshark, BMW Motorrad, Brixton, Buggy Motors, CF Moto, Daytona Best Electric, Daytona Motors, Ducati, Ecooter, E-FUN, Electricmoto, ΕMOOV by Eurolamp, E-Ride, Ezi, Fangpower/Sheng Wo, Gasgas, Gowow, Honda, Horwin, Husqvarna, Hyosung, Kawasaki, Keeway, Kove, KTM, Kymco, Lvneng, Malaguti, MBP, Moto Morini, MV Agusta, Nerva, Next Electric, Ohvale, Peugeot, Polaris, Powerland, Qjmotor, RKS, Royal Alloy, Royal Enfield, Segway, Sherco, Suzuki, SWM, SYM, Talaria, TGB, Tinbot, TM Moto, Tomini, Triumph Motorcycles, UM Motorcycles, Vmoto, Voge, Yadea, Yamaha, YCF και Zontes.

Παράλληλα, στις 10 Απριλίου πραγματοποιήθηκε, στο πλαίσιο της Έκθεσης, το 1ο Συνέδριο «Sustainable Ride, Βιώσιμη και ασφαλής κινητικότητα: Δεδομένα και Προοπτικές».

Χριστίνα Αλεξοπούλου: Ασφαλείς, βιώσιμες αστικές μετακινήσεις για όλα τα δίκυκλα

Για τη βιώσιμη και ασφαλή κινητικότητα, αλλά και τη μικροκινητικότητα και τις επιδοτήσεις μίλησε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, στο συνέδριο: «Για να επιτευχθεί, αρμονικά, συνύπαρξη απαιτείται αλληλοσεβασμός, χαμηλά όρια ταχύτητας και τήρηση αυτών, αλλαγή κουλτούρας, νοοτροπίας αλλά και νομικού πλαισίου, όπου χρειάζεται. Η χώρα μας έχει ήδη ένα πλήρες νομικό πλαίσιο για τη μικροκινητικότητα. Προσωπικά δεν έχω ουδεμία αμφιβολία ότι τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα είναι η λύση στο κέντρο των πόλεων. Σήμερα στο κέντρο της Αθήνας γίνονται δοκιμές προσομοίωσης μεταφοράς κοινού για τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Τις επόμενες μέρες θα τεθούν σε υπηρεσία 140 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα και άλλα 110 στη Θεσσαλονίκη. Τα οχήματα αυτά δεν εκπέμπουν καυσαέρια εκεί που κινούνται και δεν ηχορυπαίνουν. Η συνύπαρξή τους με τα δίκυκλα και τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα είναι πιο εύκολη, πιο αρμονική», τόνισε η Υφυπουργός.

Στη συνέχεια της ομιλίας της η κ. Αλεξοπούλου αναφέρθηκε στο χαμηλό ενεργειακό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα των δικύκλων, στην οδική τους ασφάλεια, αλλά και στον νέο ΚΟΚ: «Το δίκυκλο έχει μικρότερη κατανάλωση, αντίστοιχα μικρότερη εκπομπή ρύπων, καταλαμβάνει λιγότερο χώρο ενόσω κινείται, αλλά και ενόσω σταθμεύει. Γνωρίζω καλά ότι ένα σημαντικό θέμα που αφορά και στην οδική ασφάλεια αλλά και στην ευχέρεια χρήσης ενός δικύκλου είναι η διήθηση, οι ελιγμοί δηλαδή ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Πρόκειται για μια καθημερινότητα που σήμερα αντίκειται σε όσα λέει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Η τελευταία μεγάλη αλλαγή στον ΚΟΚ έγινε πίσω το 2007. Θα είμαστε αυστηρότεροι στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με όσους επιμένουν να κινδυνεύουν και να παρανομούν κινούμενοι χωρίς το προστατευτικό κράνος. Θα υπάρχουν αυστηρές ποινές  και υψηλά χρηματικά πρόστιμα ειδικά για τους καθ’ έξιν παραβάτες. Είναι απολύτως αναγκαίο ως λαός να αναπτύξουμε μια κουλτούρα ασφάλειας συνολικά, μια κουλτούρα ασφάλειας που ξεκινά από τα παιδιά μας. Το παιδί πρέπει να φορά κράνος στα ρόλερ, στο πατίνι, στο ποδήλατο, στο σκι και σε όλες τις μορφές κινητικότητας που ενέχουν ταχύτητα. Τα στοιχεία σήμερα δείχνουν ότι το 34% των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας αφορούν μηχανές. Το 2021 είχαμε 214 θύματα. Αν σ’ αυτό το ποσοστό προστεθούν τα ποδήλατα και τα μοτοποδήλατα ανεβαίνουμε στο 40%. Ο απολογισμός δεν είναι καλός. Είναι σημαντικό να μειώσουμε την ταχύτητά μας, να φοράμε πάντα το κράνος και τα προστατευτικά αλλά και να τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ώστε να συνυπάρχουμε με ασφάλεια».

Απευθυνόμενη στους δικυκλιστές η Υφυπουργός κλείνοντας μίλησε για τις επιδοτήσεις, αλλά και την απόσυρση σχετικά με τα μηχανάκια: «Τα ηλεκτρικά μηχανάκια τα οποία σήμερα μέσω του κρατικού προγράμματος ενισχύσεων ‘‘Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ’’ και αύριο μέσω του ‘‘Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ’’ επιδοτούνται με ποσό έως 3.000 ευρώ. Ταυτόχρονα υπάρχει και επιδότηση απόσυρσης που φτάνει τα 400 ευρώ. Επιπλέον τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα επιδοτούνται έως 800 ευρώ. Είναι λοιπόν μια καλή ευκαιρία για όλους τους δικυκλιστές να αποκτήσουν ένα καινούριο ηλεκτρικό δίκυκλο με μικρότερο κόστος. Το ηλεκτρικό σκούτερ όπως πιθανόν γνωρίζετε καταναλώνει πολύ λιγότερο από τα συμβατικά, έχει χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Δεν ρυπαίνει εκεί που κινείται, δεν ηχορυπαίνει, είναι πολύ πιο εύχρηστο, αλλά και ευχάριστο στη χρήση. Όλα αυτά καθιστούν σημαντική την συμβολή του στην προσπάθειά μας για Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα».

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Βασίλης Σπανάκης -που εγκαινίασε την Έκθεση Μοτοσυκλέτας από κοινού με τον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρη Θεοχάρη– κατά την ομιλία του στο Συνέδριο επεσήμανε ότι «ένα βιώσιμο σύστημα αστικών μεταφορών αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη μείωση της ρύπανσης και των εκπομπών του θερμοκηπίου, τη βελτίωση της ασφάλειας, το δραστικό περιορισμό της ηχορύπανσης, την εξοικονόμηση ενέργειας και την αποδοτική χρήση αυτής, τον εκσυγχρονισμό του σχεδιασμού του αστικού περιβάλλοντος προς όφελος του πολίτη ατομικά και της κοινωνίας γενικότερα».

Μεταξύ άλλων, ο κ. Σπανάκης, τόνισε επίσης, ότι «η βιώσιμη αστική κινητικότητα αναδεικνύεται σε ένα μοναδικό εργαλείο για την ποιοτική βελτίωση των μετακινήσεών μας και από αυτό το πλαίσιο δεν θα μπορούσαμε ποτέ να απεντάξουμε ή να αντιμετωπίσουμε αποκομμένα τον κύκλο των μεταφορών που γίνονται είτε κατά την άσκηση της εργασίας είτε κατά την πρόσβαση στην εργασία. Γι’ αυτό και η ποιοτική αναβάθμιση των συνθηκών εργασίας και η θωράκιση της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων είναι κορυφαίες κυβερνητικές προτεραιότητες».

«Στον τομέα των εργασιακών σχέσεων, ειδικότερα» πρόσθεσε ο Υφυπουργός «η βιωσιμότητα και η ασφαλής κινητικότητα, που αναφέρει ο τίτλος του Συνεδρίου, συνιστούν θεμελιώδη παράγοντα της στρατηγικής μας. Όπως έχω αναφέρει επανειλημμένα στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητές μου, απώτατος στόχος μας είναι να καθιερώσουμε μια νέα κουλτούρα στην υγεία και στην ασφάλεια στο χώρο της εργασίας, τους τρόπους και το θεσμικό πλαίσιο προστασίας των εργαζομένων στις επιχειρήσεις και ειδικότερα σε εκείνες που ζητούμενο είναι η γρήγορη αλλά παράλληλα και η ασφαλής μετακίνηση».

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο αυτό το περασμένο καλοκαίρι εκδόθηκαν δύο Υπουργικές Αποφάσεις για την προστασία των εργαζομένων delivery με μοτοσυκλέτες με τις οποίες προβλεπόταν α) η υποχρεωτική παύση εργασιών κατά την περίοδο του καύσωνα και β) ο ελάχιστος ενδυματικός εξοπλισμός.

Προηγούμενο άρθροΝέο Opel Frontera, αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό
Επόμενο άρθροΤα BEV ξεπέρασαν το 5% της αγοράς σε 31 χώρες