«Αυτό μπορεί να ακούγεται τρελό, αλλά δεν είναι», λέει ο Stef Cornelis. Ο Διευθυντής του Προγράμματος Electric Fleets στο τμήμα νομικής κάλυψης του Transport & Environment εντόπισε μία μικρή φράση στην επιστολή της Ursula von der Leyen προς τον Απόστολο Τζιτζικώστα τον Έλληνα Επίτροπο, που θα μπορούσε να έχει τεράστιες συνέπειες για τους εταιρικούς στόλους σε όλη την ΕΕ.

Όπως καθιστά σαφές η επτασέλιδη επιστολή, ο κ. Τζιτζικώστας, ο νέος Ευρωπαίος Επίτροπος για τις Βιώσιμες Μεταφορές και τον Τουρισμό, θα έχει πολλά θέματα στην ατζέντα του. «Θα εργαστείτε για να επιταχύνετε τον εξηλεκτρισμό των οδικών μεταφορών. Ως μέρος αυτού, θα επιβλέπετε την ταχεία δημιουργία υποδομής φόρτισης και θα εξετάσετε πώς να απλοποιήσετε το ζήτημα της χρέωσης τελών και των μέσων πληρωμής. Θα υποβάλετε νομοθετική πρόταση για καθαρούς εταιρικούς στόλους».

ΒΑΝ ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ

Ειδικά, αυτή η τελευταία φράση κέντρισε το ενδιαφέρον του κ. Stef Cornelis. Τους προηγούμενους μήνες και χρόνια, το Transport & Environment ήταν μεταξύ των οργανισμών που ασκούσαν πιέσεις, ώστε η ΕΕ να θέσει στόχους για τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων, όπως συμβαίνει, ήδη, σε εθνικό επίπεδο σε μερικά από τα κράτη μέλη της ΕΕ. Αυτή η σύντομη φράση της von der Leyen φαίνεται να αποκαλύπτει ότι η Επιτροπή έλαβε υπόψη αυτό το σημείο. Ή όπως λέει χαρακτηριστικά ο Cornelis: «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις ανακοίνωσε ότι θα προτείνει νομοθεσία για την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης των εταιρικών αυτοκινήτων και πιθανώς πέραν αυτών, ακόμη και των στόλων βαν και φορτηγών».

«Γιατί είναι αυτό σχετικό; Περίπου το 60% των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι εταιρικά. Οδηγούνται κατά μέσο όρο δύο φορές παραπάνω από τα ιδιωτικά και, ήδη, μπαίνουν στην αγορά μεταχειρισμένων μετά από 3 έως 4 χρόνια. Με άλλα λόγια, αυτό θα αλλάξει τη δυναμική στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, θα ενισχύσει τη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ήπειρο, θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές και θα επιταχύνει την απορρόφηση των EV στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων».

Ποια θα είναι η μορφή της νομοθετικής πρότασης του νέου Επιτρόπου για καθαρότερους εταιρικούς στόλους; Αυτό μένει να φανεί, αλλά προς το παρόν, η ίδια η ανακοίνωση είναι «ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός» για την ηλεκτροκίνηση των εταιρικών στόλων και την κινητικότητα συνολικά στην Ευρώπη…

Προηγούμενο άρθροMercedes-Benz: Περαιτέρω βελτίωση του συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης με PARKTRONIC
Επόμενο άρθροVolvo EX30: Πρότυπο ασφάλειας σε όλους τους τομείς