Η ευρωπαϊκή δευτερογενής αγορά αυτοκινήτου υφίσταται μια ταχεία μεταμόρφωση, καθοδηγούμενη από πρωτοβουλίες βιωσιμότητας και τεχνολογική καινοτομία, ενώ παράλληλα προσαρμόζεται στα μεταβαλλόμενα κανονιστικά πλαίσια.

Αντανακλώντας τις ταχύτατες εξελίξεις του 2025 και τα σχέδια της νέας διοίκησης της ΕΕ, η 16η διοργάνωση του Συνεδρίου Aftermarket της CLEPA (Ευρωπαϊκή Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινήτου), που αποτελεί και τον ετήσιο «έλεγχο υγείας» του οικοσυστήματος της ευρωπαϊκής δευτερογενούς αγοράς, ανέδειξε τη στροφή του κλάδου προς την καινοτομία σε δεδομένα και λογισμικό.

Η εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στις 2 και 3 Απριλίου στις Βρυξέλλες, συγκέντρωσε πάνω από 200 συμμετέχοντες, μεταξύ των οποίων διακεκριμένοι ειδικοί του κλάδου, κορυφαίοι ομιλητές και υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συμπεριλαμβανομένης της Kerstin Jorna, Γενικής Διευθύντριας της DG GROW.

Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Γενικός Γραμματέας της CLEPA, Benjamin Krieger, δήλωσε: «Η δευτερογενής αγορά αυτοκινήτου στην ΕΕ συνεχίζει να επιδεικνύει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα απέναντι στις μεταβαλλόμενες τάσεις του κλάδου. Ωστόσο, για να διασφαλίσουμε την ικανότητά της για καινοτομία και τη συμβολή της στην οικονομία, πρέπει να κάνουμε περισσότερα. Οι εταιρείες του τομέα χρειάζονται ρεαλιστική ρύθμιση και συνθήκες φιλικές προς τις επενδύσεις για να ευημερήσουν.» 

Σύμφωνα με τον ΓΓ της Clepa, το πλήρες δυναμικό των ψηφιακών υπηρεσιών κινητικότητας στην ΕΕ μπορεί να επιτευχθεί μόνο με ένα σαφές και υποστηρικτικό πλαίσιο που να εγγυάται την πρόσβαση σε κρίσιμα δεδομένα οχημάτων και να διασφαλίζει τη συνδεσιμότητα με τα ενσωματωμένα διαγνωστικά συστήματα.

Οποιαδήποτε καθυστέρηση, όπως είπε, στην εφαρμογή ενέχει σοβαρούς κινδύνους για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, από ΜΜΕ έως πολυεθνικές, και μπορεί να εμποδίσει την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης σε αυτό το ραγδαία μεταβαλλόμενο τοπίο. Το επόμενο Συνέδριο CLEPA Aftermarket προγραμματίζεται για την Άνοιξη του 2026.

Προηγούμενο άρθροΔασμοί: Κλίμα «γενικής επιστράτευσης» – Τι θα γίνει με τις τιμές
Επόμενο άρθροΙαπωνία – Κατασκευαστές: Επένδυση στα βιοκαύσιμα