14.000 δημόσια σημεία φόρτισης για όλες τις κατηγορίες οχημάτων θα πρέπει να εγκαθίστανται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση κάθε εβδομάδα, σύμφωνα με διακλαδική έρευνα. 

Η υποδομή φόρτισης μπορεί να αναπτυχθεί με επιτυχία μόνο με την υιοθέτηση μιας διακλαδικής και διακρατικής προσέγγισης. Για το λόγο αυτό, οκτώ ενώσεις του κλάδου από όλο το τοπίο της ηλεκτροκίνησης συνέβαλαν στο Masterplan Charging EV και η McKinsey παρείχε υποστήριξη ανάλυσης. Οι οκτώ ενώσεις περιλαμβάνουν την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), την Ένωση Ευρωπαίων Προμηθευτών Συστημάτων Αυτοκίνησης (CLEPA), που εκπροσωπεί κατασκευαστές και προμηθευτές πρωτότυπου εξοπλισμού αυτοκινήτου (OEM). Τις WindEurope και SolarPower Europe που εκπροσωπούν τον τομέα της παραγωγής ενέργειας. Την Eurelectric που εκπροσωπεί τον ευρύτερο κλάδο ηλεκτρικής ενέργειας. Την ChargeUp Europe, που εκπροσωπεί εταιρείες εκμετάλλευσης σημείων φόρτισης. και την FuelsEurope από την πλευρά των εναλλακτικών καυσίμων.

Υποστηριζόμενη από αυτή την διακλαδική έρευνα, η ACEA καλεί όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ να εντείνουν επειγόντως τις επενδύσεις σε υποδομές για ECV (ηλεκτρικά φορτιζόμενα αυτοκίνητα, βαν, φορτηγά και λεωφορεία).

Η αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει ήδη στην αγορά εκατοντάδες μοντέλα οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών ρύπων, αλλά έχει σοβαρές ανησυχίες για την αργή ανάπτυξη της υποδομής που απαιτείται για φόρτιση και ανεφοδιασμό αυτών των οχημάτων. Οι πωλήσεις ECV αυξήθηκαν 10 φορές τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας τα 1,7 εκατομμύρια μονάδες πέρυσι (ή το 18% της συνολικής αγοράς). Ωστόσο, ο αριθμός των δημόσιων φορτιστών στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 2,5 φορές την ίδια περίοδο.

Σύμφωνα με τη νέα διακλαδική έρευνα που βασίζεται σε ανάλυση της McKinsey, έως το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση του CO2 κατά 55% από τα επιβατικά αυτοκίνητα. Ο αριθμός αυτός είναι σχεδόν διπλάσιος από αυτόν που προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην πρότασή της για τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), ο οποίος βρίσκεται τώρα υπό διαπραγμάτευση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.

Αυτό σημαίνει ότι έως και 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης για όλες τις κατηγορίες οχημάτων θα πρέπει να εγκαθίστανται σε ολόκληρη την ΕΕ κάθε εβδομάδα – σε σύγκριση με λιγότερο από 2.000 την εβδομάδα που εγκαθίστανται αυτήν τη στιγμή.

«Η μετάβαση στο μηδέν (Σ.Σ. μηδενικές εκπομπές) είναι ένας μακροπρόθεσμος αγώνας», δήλωσε ο Πρόεδρος και CEO του BMW Group και της ACEA, Oliver Zipse. «Η βασική πρόκληση τώρα είναι να πειστούν όλα τα κράτη μέλη να επιταχύνουν τον ρυθμό ανάπτυξης της απαιτούμενης υποδομής. Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε ένα φιλόδοξο πόρισμα της πρότασης AFIR, τόσο ως προς το χρονοδιάγραμμα όσο και ως προς τους στόχους που θέτει για κάθε χώρα της ΕΕ».

Αν και θα απαιτηθούν στην αρχή σημαντικές επενδύσεις, αυτές αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κλάσμα των συνολικών επενδύσεων σε συγκρίσιμα έργα υποδομής – και θα αποφέρουν τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη. Πράγματι, η νέα έρευνα εκτιμά το ετήσιο κόστος για την υποδομή δημόσιας φόρτισης σε 8 δισ. ευρώ – περίπου το 16% της επένδυσης σε δίκτυα 5G και internet υψηλής ταχύτητας.

Οι τοποθεσίες, ο χώρος και τα επίπεδα ισχύος εξόδου που απαιτούνται για την υποδομή βαρέων οχημάτων είναι σημαντικά διαφορετικά εκείνων για τα επιβατικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα με την έρευνα, τα φορτηγά θα χρειάζονται 279.000 σημεία φόρτισης μέχρι το 2030, εκ των οποίων το 84% θα είναι σε κόμβους στόλου. Τα υπόλοιπα σημεία θα είναι κατά κύριο λόγο δημόσια, γρήγορης φόρτισης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων (36.000) και δημόσια σημεία ολονύκτιας φόρτισης (9.000).

Προηγούμενο άρθροΤρία νέα ηλεκτροκίνητα Honda στην Ευρώπη το 2023
Επόμενο άρθροΠροτεραιότητες της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας