Αρχίζει ο διεθνής ανοικτός ηλεκτρονικός δημόσιος διαγωνισμός για προμήθεια 770 νέων «πράσινων» λεωφορείων για την ανανέωση του στόλου στις μείζονες περιοχές Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η “Προμήθεια Αστικών Λεωφορείων διαφορετικών τεχνολογιών για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης”, και η “Προμήθεια παρελκομένων (φορτιστών βραδείας φόρτισης και ταχυφορτιστών) για τα ηλεκτρικά λεωφορεία”.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μετά από δεκατρία χρόνια, το υπουργείο προχωρά στη διαδικασία ανανέωσης, ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού των αστικών λεωφορείων με οχήματα νέας τεχνολογίας φιλικότερα προς το περιβάλλον: ηλεκτρικά, CNG και υβριδικά. «Έχουμε εργαστεί εντατικά τους τελευταίους μήνες στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την κατάλληλη προετοιμασία της ένταξης των νέων λεωφορείων στους υφιστάμενους στόλους» δήλωσε ο κ. Κώστας Καραμανλής και τόνισε ότι «στο νέο διαγωνισμό περιλαμβάνονται περισσότερα από 300 ηλεκτρικά λεωφορεία για τις πόλεις της Αθήνας και τις Θεσσαλονίκης, που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία στις δύο πόλεις, σε σχέση με τα λεωφορεία με συμβατικά καύσιμα, θα αποτελούν αρκετά μεγάλο ποσοστό στο σύνολο του στόλου κι ένα από τα υψηλότερα της Ευρώπης».

Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια 770 λεωφορείων χαμηλών και μηδενικών ρύπων και των παρελκομένων τους, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 383.494.800 εκατ. ευρώ. και όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, «υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και από το ΕΣΠΑ».

Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε πέντε τμήματα-συμβάσεις, με τα εξής χαρακτηριστικά:

Τμήμα 1 – Προϋπολογισμός 46.128.000 ευρώ (περιλαμβανομένου ΦΠΑ):

  • Προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12μ. υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για αύξηση κατά 20 οχήματα κατά το στάδιο της κατακύρωσης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού

Τμήμα 2 – Προϋπολογισμός 73.160.000 ευρώ (περιλαμβανομένου ΦΠΑ):

  • Προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI.

Τμήμα 3 – Προϋπολογισμός 53.320.000 ευρώ (περιλαμβανομένου ΦΠΑ):

  • Προμήθεια 100 αρθρωτών λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ 18μ. για την ανανέωση του στόλου λεωφορείων σε Αθήνα.

Τμήμα 4 – Προϋπολογισμός 56.265.000 ευρώ (περιλαμβανομένου ΦΠΑ):

  • Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ.
  • Προμήθεια παρελκόμενων, ήτοι ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, 1 ανά όχημα ή 1 ανά δύο οχήματα, ανάλογα με της δυνατότητες φόρτισης των φορτιστών, δηλαδή σύνολο 50 έως 100.
  • Προμήθεια τριών (3) κινητών μονάδων (συστημάτων συσσωρευτή – ταχυφορτιστή) με κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμό για την φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκης φόρτισης επιτόπου.
  • Κατάρτιση Έκθεσης Εγκατάστασης των Φορτιστών Αργής Φόρτισης στα αμαξοστάσια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Τμήμα 5 – Προϋπολογισμός 154.621.800 ευρώ (περιλαμβανομένου ΦΠΑ):

  • Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μ. ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.
  • Προμήθεια παρελκόμενων, ήτοι ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, 1 ανά όχημα ή 1 ανά δύο οχήματα, ανάλογα με τις δυνατότητες φόρτισης των φορτιστών, δηλαδή σύνολο 125 έως 250.
  • Προμήθεια επτά κινητών μονάδων (συστημάτων συσσωρευτή – ταχυφορτιστή) με κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμό για την φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκη φόρτισης επιτόπου.
  • Κατάρτιση Έκθεσης Εγκατάστασης των Φορτιστών Αργής Φόρτισης στα αμαξοστάσια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης

Τα 770 νέα λεωφορεία αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά το παραγόμενο μεταφορικό έργο, μειώνοντας παράλληλα τις αρνητικές επιπτώσεις των μεταφορών στην ποιότητα του αέρα και στο περιβάλλον συνολικά.

Δείτε τη διακήρυξη στη Διαύγεια εδώ.

Φωτογραφία: Ο.ΣΥ.

Προηγούμενο άρθροSmartBUS: 2.500 online κρατήσεις θέσεων σε δύο μήνες
Επόμενο άρθροΚατάρτιση και πιστοποίηση επιστημονικών / τεχνικών στελεχών στη βιομηχανία τροφίμων και την περιβαλλοντική διαχείριση

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here