Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

DEF IX: η Ελλάδα είναι 3,5 χρόνια πίσω στην ηλεκτροκίνηση σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά θα τη φτάσουμε σε λιγότερο από 3,5 χρόνια.

Στην ηλεκτροκίνηση και το μέλλον της αυτοκίνησης στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς 10 – 13 Απριλίου, υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Όπως τόνισε, παρότι μιλώντας σήμερα κανείς για ηλεκτροκίνηση, συνήθως σκέφτεται επιδοτήσεις, «η πολιτική του κράτους δεν είναι μόνο επιδοτήσεις». Πρόσθεσε, δε, πως η μεταστροφή του τομέα των μεταφορών προς την ηλεκτροκίνηση είναι μια διαρκής άσκηση ισορροπίας.

Αναφερόμενος στην καθυστέρηση της Ελλάδας στο πεδίο της ηλεκτροκίνησης, ο κ. Ξιφαράς σημείωσε πως «αν δούμε τι έδαφος έχουμε καλύψει τα τελευταία πέντε χρόνια που έχει αναπτυχθεί η οικονομία μας, αναμένουμε να φτάσουμε την υπόλοιπη Eυρώπη σε λιγότερο από 3,5χρόνια».

O ίδιος έκανε ειδική μνεία στα δοκιμαστικά δρομολόγια ηλεκτρικών λεωφορείων, επισημαίνοντας πως «η ηλεκτροκίνηση δεν αφορά την ελίτ», γι’αυτό και επενδύει και στις αστικές συγκοινωνίες.

Πάρης Κυριακόπουλος

Όπως εκτίμησε από την πλευρά του ο Πάρης Κυριακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μοτοδυναμική, «η ηλεκτροκίνηση έρχεται, είναι δεδομένο αυτό, και θα ήθελα να σας πείσω πως είναι και κάτι καλό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι καλύτερα, φθηνότερα, ασφαλέστερα από ό,τι ήταν ποτέ οποιοδήποτε βενζινοκίνητο».

Ωστόσο, όπως σημείωσε, «η Ελλάδα είναι 3,5 χρόνια πίσω από ό,τι είναι η υπόλοιπη Ευρώπη. Πέρυσι, ταξινομήσαμε 4,7% των νέων πωλήσεων, ποσοστό που είχε η Ευρώπη μεταξύ 2019 – 2020. Και εδώ είναι η μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα, αφού η χώρα μας διαθέτει τους γηραιότερους στόλους αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με μέση ηλικία άνω των 17 χρόνων. Αυτά τα αυτοκίνητα κάποια στιγμή πρέπει να αλλαχθούν, δεν είναι αιωνόβια. Και το ερώτημα είναι αν  θα αντικατασταθούν από πιο σύγχρονα βενζινοκίνητα – που θα είναι βέβαια παρωχημένα σε λίγα χρόνια- ή θα είναι ηλεκτροκίνητα» επιτρέποντας ένα άλμα της Ελλάδας στη συγκεκριμένη βιομηχανία.

Κυριάκος Κοφινάς

«Συντελείται μια επανάσταση αυτή τη στιγμή στο χώρο του αυτοκινήτου» τόνισε ο Κυριάκος Κοφινάς, Chief e-Mobility Officer, Ομίλου ΔΕΗ, προσθέτοντας πως «έχουμε νέες ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στο αυτοκίνητο, τους φορτιστές, τις μπαταρίες και για πρώτη φορά έχουμε τόσους πολλούς εμπλεκόμενους φορείς».

Όπως είπε, «καλούμαστε σε δύο επίπεδα να ορίσουμε νέους τρόπους συνεργασίας το κομμάτι υποδομών-φορτιστών, αλλά και στο κομμάτι της υπηρεσίας, της διαλειτουργικότητας».

«Οι μεταφορές στην ψηφιακή εποχή δεν έχουν όρια. Το όραμά μας είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να πηγαίνουν οπουδήποτε με την Uber και η έναρξη λειτουργίας της Uber Boat στη Μύκονο πέρυσι είναι ένα ξεκάθαρο παράδειγμα. Στόχος μας είναι να γίνουμε ένα one stop shop για τις αστικές μεταφορές, μια πολυτροπική πλατφόρμα που θα ενσωματώνει υπηρεσίες μεταφοράς σε τέσσερις τροχούς, αλλά με πιο βιώσιμες επιλογές, όπως η μικρο-μετακίνηση, τα ηλεκτρικά πατίνια και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, και οι δημόσιες συγκοινωνίες, για να προσφέρουμε μια απρόσκοπτη εμπειρία σε όλους τους επιβάτες. Ήρθε η ώρα για την Ελλάδα να απελευθερώσει τις τεράστιες δυνατότητές της, ξεκινώντας μια νέα, ολοκληρωμένη, κοινή και διαφοροποιημένη αστική κινητικότητα», σχολίασε ο Gabriele De Giorgi, Senior Policy Manager της Uber.

Προηγούμενο άρθροDEF IX: Η Ελλάδα εξαγωγέας πράσινης ενέργειας
Επόμενο άρθροΑνανεωμένες EQA & EQB με περισσότερη νοημοσύνη