Η εταιρεία έρευνας και επιχειρηματικής πληροφόρησης Dataforce ανέλυσε την αγορά αυτοκινήτου της Δυτικής Ευρώπης (ΕΕ14+ΗΒ+ΕΖΕΣ*) κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2023 και προβλέπει συνολική αύξηση κατά 10,2% στο σύνολο του έτους.

Οι ταξινομήσεις τους τελευταίους μήνες στη Δυτική Ευρώπη χαρακτηρίστηκαν από μείωση ανεκτέλεστων παραγγελιών, επισκιάζοντας τις τρέχουσες ασθενείς νέες παραγγελίες λόγω υψηλού κόστους ενέργειας και διαβίωσης, υψηλών επιτοκίων και μείωσης των πραγματικών αποδοχών, όπως επισημαίνει στην ανάλυση της Dataforce o Detlef Borscheid. Οι νέες ταξινομήσεις αυξήθηκαν σημαντικά τον Μάιο σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά εξακολουθούν να παραμένουν πολύ κάτω από τα προ-COVID επίπεδα.

Τον Μάιο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στις μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες ήταν σημαντικά υψηλότερες από τις αντίστοιχες του προηγούμενου έτους. Τα στοιχεία των πρώτων πέντε μηνών υπερβαίνουν και αυτά του προηγούμενου έτους. Ωστόσο, η συνολική ανάπτυξη μόλις 10,2% της Γερμανίας μπορεί να αποδοθεί στις σημαντικές προνομιακές αγορές του Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους, οι οποίες οδήγησαν σε μείωση των νέων ταξινομήσεων τον Ιανουάριο.

Στη Δυτική Ευρώπη, προβλέπεται οικονομική ανάπτυξη μόλις 0,8% για φέτος, παράλληλα με επίμονα υψηλό ποσοστό πληθωρισμού σχεδόν 6%. Οι λόγοι της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης περιλαμβάνουν την συνεχιζόμενη πολιτική αβεβαιότητα (π.χ. πόλεμος στην Ουκρανία), τις υψηλές πιέσεις στις τιμές ενέργειας, τη διάβρωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών, το ασθενέστερο εξωτερικό οικονομικό περιβάλλον, τις τεταμένες εμπορικές σχέσεις με την Κίνα, τους πιο περιοριστικούς όρους χρηματοδότησης και τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας COVID-19.

  • Η βελτιωμένη ικανότητα παράδοσης των κατασκευαστών και η συνακόλουθη μείωση των ανεκτέλεστων παραγγελιών επέφεραν σημαντική αύξηση των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων τους τελευταίους μήνες. Η μείωση των εκκρεμών παραγγελιών θα συνεχίσει να έχει θετικό αντίκτυπο στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μέχρι τον Ιούνιο και θα επισκιάσει τη μείωση της ζήτησης λόγω των σημαντικών αυξήσεων κόστους ενέργειας και διαβίωσης.
  • Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες προβλέπονται λίγες νέες ταξινομήσεις. Μόνον προς τα τέλη του έτους προβλέπεται και πάλι αύξηση στη Δυτική Ευρώπη.
  • Συνολικά, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη προβλέπεται να αυξηθούν κατά 10,2%, στα 11,2 εκατομμύρια οχήματα φέτος.

*Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Νορβηγία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Σουηδία, Φινλαδία

Προηγούμενο άρθροΑλλαγές στην κορυφαία εκτελεστική ομάδα της Stellantis
Επόμενο άρθροΗ Ford εγκαινίασε το Κέντρο EV στην Κολωνία