Η Dacia τηρεί όλες τις υποσχέσεις της για το Spring, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.

Μια υπόσχεση για προσιτή μετακίνηση μηδενικών εκπομπών. Από την κυκλοφορία του το 2021, το Spring έχει σημειώσει πάνω από 179.000 πωλήσεις στην Ευρώπη (έως τον Ιούνιο του 2025). Το 2025 κατέγραψε πάνω από 17.000 πωλήσεις, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικής ηλεκτρικών οχημάτων (κατηγορίες A, B, B-SUV). Αυτά τα αποτελέσματα αποδεικνύουν την επιτυχία ενός μοντέλου που παραμένει το πιο προσιτό στην αγορά ηλεκτρικών, προσαρμοσμένο στις πραγματικές ανάγκες των χρηστών.

Μια υπόσχεση για συνεχή βελτίωση: νέα εταιρική ταυτότητα το 2022, πιο αποδοτικός κινητήρας 65 ίππων το 2023, και μια μεγάλη αναβάθμιση το 2024 με πλήρως ανανεωμένο σχεδιασμό και πιο ψηφιακή εμπειρία.

Μια υπόσχεση που τηρείται ξανά σήμερα: το Spring κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά, με βελτιωμένη οδηγική εμπειρία, περισσότερη απόλαυση, αίσθηση ασφάλειας και αυξημένη ευελιξία στην καθημερινή χρήση.

ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΝΕΑ ΟΔΗΓΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ

Το Spring, ένα ολοκληρωμένο compact αυτοκίνητο, είχε ήδη αναβαθμιστεί το 2024 για καλύτερη οδική συμπεριφορά, με:
• νέα ρύθμιση ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμονιού για μεγαλύτερη ακρίβεια,
• νέες ζάντες 15” και
• νέο τιμόνι για καλύτερο κράτημα.

Τώρα, η διαδικασία αυτή προχωρά ακόμη περισσότερο με δομικές αλλαγές που προσφέρουν πλήρως ανανεωμένη οδηγική αίσθηση:
• Η πλατφόρμα φιλοξενεί μια νέα μπαταρία στο ενισχυμένο κεντρικό τμήμα της. Η ενίσχυση αυτή αυξάνει τη στρεπτική ακαμψία και βελτιώνει την κατανομή βάρους εμπρός-πίσω, προσφέροντας καλύτερη ισορροπία.
• Το φρενάρισμα γίνεται ασφαλέστερο χάρη στην πιο ισχυρή υποβοήθηση, ενώ οι ζάντες 15” (στάνταρ από την έκδοση Expression) βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά.
• Για πρώτη φορά, το Spring αποκτά αντιστρεπτική ράβδο σε όλες τις εκδόσεις, βελτιώνοντας τη σταθερότητα στις στροφές, σε συνδυασμό με νέες ρυθμίσεις σε αμορτισέρ και ελατήρια ανάρτησης.

Επιπλέον, το Spring έχει υποστεί αεροδυναμικές βελτιώσεις:

  • Νέες επενδύσεις στο κάτω μέρος, στα πλάγια και στο πίσω μέρος μειώνουν τους στροβιλισμούς του αέρα.
  • Νέα αεροτομή περιορίζει την αναταραχή γύρω από το πάνω μέρος της πίσω πόρτας.

Το αποτέλεσμα είναι σημαντική βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης:

  • SCx 0,660 (από 0,745 με τροχούς 14″) και 0,665 (από 0,743 με τροχούς 15″)

ΝΕΑ ΓΚΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΓΙΑ ΠΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΞΕΝΟΙΑΣΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Δύο νέοι κινητήρες, 70 ίππων / 52 kW και 100 ίππων / 75 kW, αντικαθιστούν τους προηγούμενους των 45 ίππων / 33 kW και 65 ίππων / 48 kW.
Προσφέρουν περισσότερη ισχύ και ροπή μεταξύ 80 και 120 km/h (έως +20%), εξασφαλίζοντας άνετη οδήγηση εκτός πόλης και φυσική ένταξη στην κίνηση αυτοκινητοδρόμων.

Οι νέοι αυτοί κινητήρες συνεργάζονται με νέα μπαταρία 24,3 kWh, τεχνολογίας LFP (Lithium Iron Phosphate) – για πρώτη φορά στο Groupe Renault – που προσφέρει καλύτερη θερμική ασφάλεια, ανθεκτικότητα και μειωμένο κόστος.

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Dacia, το Spring παραμένει το ελαφρύτερο τετραθέσιο ηλεκτρικό της αγοράς (~1 τόνος), γεγονός που εξασφαλίζει αυτονομία προσαρμοσμένη στη ρεαλιστική καθημερινή χρήση.
Οι χρήστες διανύουν κατά μέσο όρο 34 km/ημέρα σε 4 διαδρομές, με μέση ταχύτητα 34 km/h. Με αυτονομία 225 km (WLTP), το Spring μπορεί εύκολα να καλύψει μια ολόκληρη εργάσιμη εβδομάδα με μία φόρτιση.

Η φόρτιση είναι πλέον πιο γρήγορη χάρη στον νέο φορτιστή DC 40 kW (έναντι 30 kW πριν). Διαθέσιμος ως προαιρετικός στις εκδόσεις Expression και Extreme, επιτρέπει φόρτιση 20%-80% σε μόλις 29 λεπτά.

Ο φορτιστής AC 7 kW παραμένει στάνταρ, αλλά χάρη στη νέα μπαταρία, η πλήρης φόρτιση 20%-100% διαρκεί:

  • 3 ώρες και 20 λεπτά σε wall box 7 kW (αντί για 4 ώρες)
  • 10 ώρες και 11 λεπτά σε οικιακή πρίζα.

Ο κινητήρας 70 ίππων διατίθεται στις εκδόσεις Essential και Expression, ενώ ο 100 ίππων στην Extreme.

ΤΟ DACIA SPRING ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ…

  • Eco-Smart
    Το πιο προσιτό ηλεκτρικό της αγοράς, με τιμή εκκίνησης 16.900 €, και όλη τη γκάμα κάτω από 20.000 €.
  • Ανθεκτικό και πρακτικό
    Διαθέτει πλαστικά μέρη μάζας, και στην έκδοση Extreme, λάστιχα πατάκια και προστατευτικά μαρσπιέ για μεγαλύτερη αντοχή.
    Παραμένει εξαιρετικά πρακτικό με τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας:
  • 308 λίτρα, ή 1.004 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα – τιμές που ξεπερνούν την κατηγορία A και φτάνουν επίπεδα κατηγορίας B.

Το εσωτερικό διαθέτει επιπλέον 32 λίτρα αποθηκευτικού χώρου (ντουλαπάκι, κονσόλα, πόρτες), νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

Επιπλέον, προσφέρει λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L), που επιτρέπει την τροφοδοσία εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών.

  • Απλό και “cool”
    Προσφέρει ψηφιακή εμπειρία με το έξυπνο σύστημα YouClip. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν 7” ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Το σύστημα Media Control είναι στάνταρ στις εκδόσεις Essential και Expression – ελέγχεται από το τιμόνι και προβάλλει πληροφορίες πολυμέσων και τηλεφωνίας. Με την εφαρμογή Dacia Media Control, ο οδηγός διαχειρίζεται ραδιόφωνο και πολυμέσα απευθείας από το smartphone.

Το σύστημα Media Display (10,1” οθόνη αφής, ασύρματο Apple CarPlay™ και Android Auto™) είναι στάνταρ στην έκδοση Extreme και προαιρετικό στην Expression. Η έκδοση Extreme προσφέρει προαιρετικά το Media Nav Live, με συνδεδεμένη πλοήγηση για 8 χρόνια, ενημέρωση χαρτών και πραγματικό χρόνο κυκλοφορίας.

Το σύστημα YouClip επιτρέπει την εύκολη τοποθέτηση έξυπνων αξεσουάρ σε προκαθορισμένα σημεία της καμπίνας (1 στο ταμπλό, 2 στην κεντρική κονσόλα). Διατίθενται θήκη αποθήκευσης, βάση κινητού (με ή χωρίς ασύρματη φόρτιση) και πολυλειτουργική μονάδα “3 σε 1” (ποτηροθήκη, γάντζος για τσάντα και φακός). Όλα τα αξεσουάρ YouClip είναι διαθέσιμα στο δίκτυο της Dacia.

Προηγούμενο άρθροΑυτόνομη οδήγηση: Πρόβλημα το κόστος – Επιφυλακτικοί οι οδηγοί στα προηγμένα ADAS
Επόμενο άρθροΥδρογόνο: Λύσεις στα κοινά εμπόδια της αγοράς – Αναγκαία μια επικαιροποιημένη στρατηγική