Σε 345.432 ανήλθαν οι συνολικές πωλήσεις οχημάτων (επιβατικά + LCV) της Dacia για το πρώτο εξάμηνο του 2023, καταγράφοντας 24,2% αύξηση σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.
Οι πωλήσεις επιβατικών της Dacia με 342.809 μονάδες, αυξήθηκαν κατά 29,5% στην ευρωπαϊκή αγορά, 12,5 μονάδες πάνω από τη συνολική αύξηση της αγοράς. Το μερίδιο της Dacia έφτασε το 4,5%, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 0,4% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Στις πωλήσεις λιανικής η Dacia ισχυροποίησε τη θέση της, μεταξύ των τριών πρώτων της Ευρώπης καταλαμβάνοντας για πρώτη φορά τη δεύτερη θέση στην περιοχή με μερίδιο αγοράς 8,4%. Να σημειωθεί πως η μάρκα είχε αυξήσει το μερίδιό της στις πωλήσεις λιανικής επιβατικών στην Ευρώπη σε 7,6% για ολόκληρο το 2022.
Οι επιδόσεις των τεσσάρων βασικών μοντέλων
Οι πωλήσεις του Dacia Sandero αυξήθηκαν κατά 24%, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022, φτάνοντας τις 138.978 μονάδες. Το Sandero έχει εδραιωθεί ως best seller στην κατηγορία των ευρωπαϊκών λιανικών πωλήσεων από το 2017.
Οι πωλήσεις του Dacia Duster αυξήθηκαν κατά 13% φθάνοντας τις 111.891 μονάδες, ενώ το μοντέλο διατήρησε τη θέση του στο βάθρο των λιανικών πωλήσεων της κατηγορίας SUV στην ευρωπαϊκή αγορά.
Τα 50.569 αυτοκίνητα που πούλησε το Dacia Jogger το πρώτο εξάμηνο του 2023, ανέβασαν το συνολικό αριθμό σε 100.000 μονάδες, από την μέρα που παρουσιάστηκε.
Οι πωλήσεις του ηλεκτρικού Spring, που διατίθεται, πλέον, και στην ελληνική αγορά, σημείωσαν αύξηση 38%, φτάνοντας τις 27.438 μονάδες. Το Spring διατήρησε τη θέση του ανάμεσα στα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, σε πωλήσεις λιανικής.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ Α’ ΕΞΑΜ. 2023 | |
Dacia Sandero | 138.978 |
Dacia Duster | 111.891 |
Dacia Jogger | 50.569 |
Dacia Spring | 27.438 |
Dacia Logan | 14.152 |
Λοιπά μοντέλα | 2.404 |
Σύνολο | 345.432 |
Οι επιδόσεις στις μεγάλες αγορές
Στη Γαλλία, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη αγορά της Dacia, το πρώτο εξάμηνο του 2023, η μάρκα πούλησε 81.415 οχήματα (επιβατικά + LCV), ή 25% περισσότερα από το πρώτο εξάμηνο του 2022, ενώ κατατάσσεται 3η στις γαλλικές πωλήσεις συνολικά.
Η Dacia είναι, πλέον, η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις λιανικής, με μερίδιο 16,3%, (1 στους 6 πελάτες λιανικής επιλέγει Dacia). Τα τέσσερα βασικά μοντέλα της μάρκας κατατάσσονται μεταξύ των 10 κορυφαίων: Sandero #1, Duster #4, Spring #6 και Jogger #10.
Στην Ιταλία, οι πωλήσεις της Dacia ανήλθαν στις 47.798 μονάδες (επιβατικά + LCV) τους πρώτους έξι μήνες του 2023, σημειώνοντας αύξηση 26%. Το μερίδιο της στην αγορά επιβατικών αυξήθηκε κατά 0,1 μονάδα και έφτασε το 5,6%. Το 9,7% στο κανάλι των λιανικών πωλήσεων της ιταλικής αγοράς, έφερε για πρώτη φορά, τη Dacia στην 1η θέση. Το Sandero είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις σε πελάτες λιανικής στην Ιταλία.
Στη Γερμανία, οι συνολικές πωλήσεις (επιβατικά + LCV) έφθασαν τις 34.862 μονάδες, αύξηση 41% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022. Το μερίδιο της Dacia στην κατηγορία επιβατικών αυξήθηκε κατά 0,5 μονάδες, φτάνοντας το 2,5%. Η Dacia κατέγραψε μερίδιο 5,7% στις λιανικές πωλήσεις, καταλαμβάνοντας την 3η θέση, για πρώτη φορά, στη Γερμανία. Τρία μοντέλα της μάρκας περιλαμβάνονται μεταξύ των 10 κορυφαίων στην αγορά της χώρας: το Sandero είναι #3, το Duster #4 και το Jogger #10.
Οι πωλήσεις επιβατικών και LCV παρουσίασαν επίσης σημαντική αύξηση κατά 40% στην Ισπανία το πρώτο εξάμηνο του 2023, με 24.816 μονάδες. Το μερίδιο της Dacia στις πωλήσεις επιβατικών αυξήθηκε κατά 0,6 μονάδες φτάνοντας το 4,9%. Το Sandero έγινε το best-seller αυτοκίνητο στην ισπανική αγορά.
Η στρατηγική της μάρκας προωθεί την ανάπτυξη
Η Dacia συνέχισε να αναπτύσσει τη στρατηγική της κτίζοντας τη δυναμική των πωλήσεών της με άξονα τα τέσσερα βασικά της μοντέλα το πρώτο εξάμηνο του έτους. Με το νέο επίπεδο εξοπλισμού Extreme, ασημειώνουν ήδη επιτυχία, με παραγγελίες που ξεπερνούν τις 45.000 μονάδες σε λίγους μόνο μήνες.
Αυτό επιβεβαιώνει το γεγονός ότι οι πελάτες έχουν ανταποκριθεί ιδιαίτερα θετικά στο νέο positioning της μάρκας.
Η Dacia πρόσφατα ανακοίνωσε τα σχέδιά της να λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid, με αγωνιστικά μοντέλα που θα χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα. Επιστέγασμα της συγκεκριμένης προσπάθειας θα είναι το Ράλι Ντακάρ του 2025.
Η Dacia γίνεται, επίσης, κορυφαίος συνεργάτης του UTMB® World Series, αλλά και συνεργάτης του Dacia UTMB® Mont-Blanc.
«Το success story της Dacia συνεχίζεται, με την αύξηση των συνολικών πωλήσεων κατά 24%. Αυτή είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της που η Dacia κατακτά τη δεύτερη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά λιανικών πωλήσεων. Αυτό δείχνει ότι η στρατηγική μας ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών.
Η επίδοση αυτή οφείλεται, επίσης, στο γεγονός ότι η μάρκα μας αλλάζει ασταμάτητα, όπως αυτό αποτυπώνεται και τις υπαίθριες δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχει», δήλωσε ο Xavier Martinet, SVP, Dacia Marketing, Sales & Operations.