Citroën Oli: η ριζοσπαστική, υπεύθυνη και αισιόδοξη προσέγγιση του προτύπου αυτού, υποδηλώνει τις τολμηρές μελλοντικές προθέσεις της μάρκας αμφισβητώντας το status quo, για να προσφέρει ευέλικτη και απολαυστική αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση για τη βελτίωση του τρόπου ζωής.

Δυναμική:

  • Το Citroën Oli αποτελεί εντυπωσιακή επίδειξη ευφυών ιδεών αμφισβήτησης του κατεστημένου. Μια ευέλικτη και απολαυστική αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση για βελτίωση της καθημερινότητας και του τρόπου ζωής
  • To Citroën Oli θέτει νέα όρια ανατρέποντας τις τάσεις του κλάδου για βαρύτερα, πιο περίπλοκα και ακριβά οικογενειακά οχήματα μηδενικών εκπομπών, προς αντιμετώπιση των μελλοντικών κοινωνικών προκλήσεων και των προκλήσεων κινητικότητας
  • Βασίζεται στο καινοτόμο Ami, με συναρπαστικά ευχάριστη, προσιτή, υπεύθυνη και πολυχρηστική κινητικότητα

Φιλοδοξία:

  • «Καλύτερο στην κατηγορία του». Αξιολόγηση Κύκλου Ζωής μέσω μειωμένου βάρους και πολυπλοκότητας, ανακυκλωμένα και ανακυκλώσιμα υλικά, προσιτή τιμή, ανθεκτικότητα και διάρκεια
  • «Εργαστήριο σε τροχούς» με πολύπλευρες ευφυείς ιδέες για το μέλλον
  • Προβλεπόμενο βάρος 1000 κιλών με αυτονομία 400 χλμ. Ανώτατη ταχύτητα 110 χλμ/ώρα για μέγιστη απόδοση και κατανάλωση 10kWh/100χλμ. Φόρτιση 20% έως 80% σε περίπου 23 λεπτά
  • Νέα προσέγγιση στην εξυπηρέτηση και την εμπειρία πελατών και συνεργατών ηλεκτρικών οχημάτων Citroën

Εφευρετικότητα:

  • Δεν είναι απλώς αυτοκίνητο, αλλά καθημερινή επέκταση πολλαπλών χρήσεων, εξίσου χρήσιμο όταν δεν το οδηγείτε
  • Καθοριστικό τρόπου ζωής: ηλεκτρική συσκευή με έξυπνη ικανότητα V2G και V2L και απολαυστική οδήγηση και διαβίωση
  • Αντισυμβατική σχεδίαση σαφούς αισθητικής με γνώμονα την λειτουργικότητα, την αποτελεσματικότητα και την ανθεκτικότητα
  • Η έντονη προσωπικότητα ενσωματώνει την έξυπνη σχεδιαστική προσέγγιση βιομηχανικών προϊόντων και υιοθετεί την ευελιξία πολλαπλών δραστηριοτήτων
  • Αποτελεσματικό με πανομοιότυπες εμπρόσθιες θύρες, προφυλακτήρες και προστατευτικά στοιχεία, επίπεδα πετάσματα και υαλοπίνακες, ελαφρά υλικά
  • Στιβαρό επίπεδο καπό, οροφή και πετάσματα pick-up στα οποία μπορείτε να καθήσετε, κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο κυψελοειδές υλικό
  • Μοναδικοί υβριδικοί τροχοί από χάλυβα και αλουμίνιο με βιώσιμα και έξυπνα ελαστικά Goodyear Eagle GO
  • Ευρύχωρο, πρωτοποριακό εσωτερικό με ειδικό ταμπλό, προβολέα HMI «Smartband» και εξατομικευμένο infotainment
  • Άνετα καθίσματα με δικτυωτή πλάτη, καθαριζόμενο δάπεδο και ελαφρά ανακυκλώσιμα υλικά
  • Κύκλος ζωής: μπορεί να ανακαινιστεί, να αναβαθμιστεί και να επισκευαστεί με ανακυκλωμένα εξαρτήματα και να μεταπωληθεί αρκετές φορές

Αποστολή:

  • Επισημαίνει την αποστολή της Citroën για παροχή απλής αμιγώς ηλεκτρικής κινητικότητας σε όλους και βελτίωση της καθημερινότητας με τον μικρότερο δυνατό αντίκτυπο στο περιβάλλον
  • Ιδέες, σχεδιαστικές λεπτομέρειες και αναβάθμιση εσωτερικού του oli σε μελλοντικά μοντέλα παραγωγής
  • Εισάγει συμβολικά το νέο λογότυπο διπλού μοτίβου «deux chevrons» της Citroën, που θα υιοθετηθεί από όλα τα νέα προϊόντα και την νέα εταιρική ταυτότητα

Σημαντικό άλμα προς τα εμπρός

Το Oli ανατρέπει τις τάσεις του κλάδου και βασίζεται στο καινοτόμο Ami για να κάνει την κινητικότητα χαρούμενη, προσιτή, υπεύθυνη και πολυχρηστική.

Ενώ το Ami ήταν στην πραγματικότητα ένα μικρό βήμα για έναρξη της συζήτησης, το oli αποτελεί σημαντικό άλμα προς τα εμπρός. Αντί να είναι «παλάτι σε τροχούς» 2500 κιλών, γεμάτο οθόνες και συστήματα, το oli αποδεικνύει πως με αρκετά από τα πράγματα που χρειάζονται και επιθυμούν οι πελάτες και την εφευρετική χρήση υπεύθυνων υλικών και βιώσιμης διαδικασίας παραγωγής, μπορούν να ικανοποιηθούν ανάγκες για φθηνή και επιθυμητή κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.

Ο Vincent Cobée, CEO της Citroën, εξηγεί γιατί είναι η κατάλληλη στιγμή για το oli: «Τρεις κοινωνικές αντιφάσεις εξελίσσονται ταυτοχρόνως – πρώτον, η αξία και η εξάρτηση από την κινητικότητα, δεύτερον, οι οικονομικοί περιορισμοί και η αβεβαιότητα πόρων και τρίτον, η αυξανόμενη επιθυμία για υπεύθυνο και αισιόδοξο μέλλον. Οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται ότι η εποχή της αφθονίας μπορεί να τελείωσε και οι αυστηρότεροι κανονισμοί, καθώς και το αυξανόμενο κόστος, μπορεί να περιορίσουν την ικανότητα ελεύθερης κυκλοφορίας. Ταυτοχρόνως, η αυξανόμενη συνειδητοποίηση της ανάγκης επιτάχυνσης των προσπαθειών πρόληψης της κλιματικής αλλαγής μας καθιστά πιο ευαίσθητους και απαιτητικούς οικολογικά».

Ένα τυπικό οικογενειακό αυτοκίνητο των μέσων της δεκαετίας ’70 ζύγιζε περίπου 800 κιλά και είχε μήκος 3,7 μέτρα και πλάτος 1,6 μέτρα. Τα αντίστοιχα σημερινά έχουν αυξηθεί σε πάνω από 1200 κιλά, με μήκος τουλάχιστον 4,3 μέτρα και πλάτος 1,8 μέτρα. Κάποια μάλιστα ζυγίζουν πάνω από 2500 κιλά. Οι νομικές απαιτήσεις και οι απαιτήσεις ασφαλείας ευθύνονται για κάποια από αυτά, αλλά εάν συνεχιστεί η τάση και σταθμεύουμε αυτά τα οχήματα κατά 95% του χρόνου και κυκλοφορούμε κατά 80% των διαδρομών με έναν μόνον επιβάτη, η αντίφαση μεταξύ ανάγκης προστασίας του πλανήτη και της μελλοντικής προοπτικής βιώσιμης ηλεκτροκινητικότητας δεν θα κοπάσει.

“Η Citroën πιστεύει πως η ηλεκτροκίνηση δεν πρέπει να αποτελεί εκβιασμό και η οικολογική συνείδηση δεν πρέπει να είναι τιμωρητική με περιορισμό της κινητικότητας ή λιγότερο ευχάριστα οχήματα. Πρέπει να αντιστρέψουμε τις τάσεις κατασκευάζοντας ελαφρύτερα και φθηνότερα οχήματα και να βρούμε έξυπνους τρόπους μεγιστοποίησης της χρήσης και να ανακαίνισής τους για τους επόμενους ιδιοκτήτες. Διαφορετικά, οι οικογένειες δεν θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά την ελευθερία της κινητικότητας όταν τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα καταστούν μοναδική επιλογή. Το Oli αποτελεί ισχυρή ένδειξη της μετωπικής και αισιόδοξης αντιμετώπισης των αντιφάσεων αυτών εκ μέρους της Citroën”.

Πιο ελαφριά, πιο μακριά, πιο πολύ

Το Citroën oli δείχνει πως σε πείσμα των εχθρών της αυτονομίας και της απόδοσης ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να πάνε πιο μακριά, να διαρκέσουν περισσότερο, να είναι πιο ευέλικτα και να κοστίζουν λιγότερο.

Το Oli δεν είναι βαρύ ούτε δυσκίνητο – το βάρος του οχήματος είναι περίπου 1000 κιλά και είναι σημαντικά ελαφρύτερο από τα περισσότερα αντίστοιχα συμπαγή SUV.

Ως εκ τούτου, το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης απαιτεί μπαταρία 40 kWh για αυτονομία έως και 400 χλμ. Περιορίζοντας την τελική ταχύτητα στα 110 χλμ/ώρα για μεγιστοποίηση της απόδοσης, είναι εφικτή η εξαιρετική κατανάλωση 10kWh/100χλμ και η επαναφόρτιση από 20% σε 80% διαρκεί μόλις 23 λεπτά.

Το Citroën Oli δείχνει επίσης πώς μπορεί να χρησιμεύσει ένα όχημα ως κατάλυμα καλοκαιρινών εκδρομών στην παραλία ή για ένα Σαββατοκύριακο κατασκήνωσης στους λόφους, χάρη στην ικανότητά του «Vehicle to Load» (V2L). Λαμβάνοντας υπόψη την μπαταρία των 40 kWh και την τάση εξόδου της πρίζας 3,6 kW (ισοδύναμη οικιακής πρίζας 230v 16 amp), το Oli μπορεί θεωρητικά να ηλεκτροδοτήσει ηλεκτρική συσκευή 3000 W για περίπου 12 ώρες.

Οδηγός για το μέλλον της κινητικότητας και της μάρκας

Με το Oli, η Citroën αποσκοπεί στην μεταφορά σαφών μηνυμάτων για το μέλλον της οικονομικά προσιτής, βιώσιμης και ευχάριστης οικογενειακής κινητικότητας και για το μέλλον της ίδιας της μάρκας:

“Τολμήσαμε με το Ami και τολμούμε με το Oli γιατί πρέπει να προωθήσουμε τη δημιουργικότητα στην παραγωγή”, δήλωσε ο Pierre Leclercq, Επικεφαλής Σχεδίασης της Citroën. “Δεν έχει νόημα να προτείνουμε ωραία υλικά ή σχέδια που δεν θα επηρεάσουν ποτέ τα οχήματα μελλοντικής παραγωγής. Αυτός είναι ο σημαντικός λόγος για τον οποίο εμφανίζεται το νέο λογότυπο στο Oli, γιατί με την υιοθέτηση στοιχείων σχεδίασης και τεχνολογίας του στα μελλοντικά μοντέλα θα υπάρχει και το νέο σήμα της Citroën”.

“Έχουμε πολλούς πελάτες επειδή παρέχουμε προσωπική κινητικότητα από το AMI έως το C5-X και μπορεί να μην είναι όλοι έτοιμοι να αποδεχτούν πως δεν χρειάζονται κάποια πράγματα”, πρόσθεσε η Laurence Hansen, Διευθύντρια Προϊόντων και Στρατηγικής της Citroën. “Έτσι, ενώ δεν πρόκειται να αλλάξουμε τα πάντα από την μια ημέρα στην άλλη, η Citroën επιθυμεί να αρχίσει συζήτηση, να μάθει τι θεωρείται αρκετό και να αναδειχθεί πώς μπορεί να γίνει το σωστό ώστε να επιτευχθεί η αποστολή μας για υπεύθυνη, οικονομικά προσιτή και ευχάριστη κινητικότητα για τον καθένα”.

Ο Vincent Cobée αναγνωρίζει πως ένα ευτυχές μέλλον εξαρτάται από την μεταρρύθμιση και όχι την προσαρμογή του τρόπου με τον οποίον ξοδεύουμε, επιλέγουμε, καταναλώνουμε, κινούμαστε, μολύνουμε, απορρίπτουμε και σκεφτόμαστε:

“Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι άτρωτη έναντι των αλλαγών που επηρεάζουν κάθε άλλον κλάδο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν από την αφθονία της κατανάλωσης και η Citroën ξεκινά την συζήτηση για να αποδείξει πως υπάρχουν αντισυμβατικοί τρόποι αλλαγής που δεν είναι βαρετοί ή τιμωρητικοί. Το Ami αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα αυτού και είμαστε υπερήφανοι για την επιτυχία του ως αντισυμβατική πραγματικότητα κινητικότητας”.

“Με την έξυπνη σύλληψή του, τα σαφή μηνύματα και την σωστή πολιτική, το Citroën Oli – το ‘εργαστήριο σε τροχούς’ – δείχνει πώς μπορούμε να εμπνεύσουμε τις μελλοντικές οικογένειες. Το Oli είναι εντυπωσιακό και αντισυμβατικό – αλλά είμαστε η Citroën και αντιλαμβανόμαστε πως μια αδιάφορη δήλωση δεν ελκύει την προσοχή”.

“Το Citroën Oli αποτελεί παράδειγμα της αποστολής μας για την κινητικότητα: υπεύθυνη, απλή και οικονομικά προσιτή για την καθημερινή σας ζωή, αλλά παραμένοντας φιλόδοξη, επιθυμητή και ευχάριστη. Είναι ο οδηγός μας για τη λύση που θα χρειάζεται η οικογένειά σας σε δέκα χρόνια από σήμερα”.

 

Προηγούμενο άρθροΤο ηλεκτρικό smart #1 συνεχίζει την παράδοση
Επόμενο άρθροRevoil: ο Πέτρος Ρούμπης Οικονομικός Διευθυντής