
Η χαλάρωση της προθεσμίας της ΕΕ για μηδενικές εκπομπές το 2035 θα έχει περιορισμένο άμεσο αντίκτυπο στον κλάδο του remarketing, δηλώνει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Remarketing Αυτοκινήτων (CARA), Luis Maria Perez-Serrano, σε σχόλιό του στο Fleet Europe. Ο επικεφαλής της ένωσης remarketing επισήμανε ότι η σχετική υποχρέωση προς τους μεγάλους εταιρικούς στόλους θα συνεχίσει να ενισχύει την ηλεκτροκίνηση.
Ο Perez-Serrano αναφέρεται στη δουλειά που έχει ήδη γίνει από τα μέλη της CARA για την προσαρμογή διαδικασιών και λύσεων στο remarketing των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Ωστόσο, η CARA προειδοποιεί ότι η ρυθμιστική ευελιξία φέρνει επίσης νέα αβεβαιότητα για τον κλάδο: «Παρότι γνωρίζουμε τις προκλήσεις της συμμόρφωσης με την καθορισμένη προθεσμία σε πολλά επίπεδα, στην πραγματικότητα εισάγει και αβεβαιότητα, η οποία μπορεί να δυσκολέψει τη σταδιακή μετάβαση προς οχήματα μηδενικών εκπομπών», σημείωσε ο Perez-Serrano.
Μακροπρόθεσμος στόχος
Παρά ταύτα, η ένωση θεωρεί ότι οι συνεχιζόμενες υποχρεώσεις εξηλεκτρισμού των στόλων αποτελούν ένα εποικοδομητικό μήνυμα για την αγορά μεταχειρισμένων EV. «Η διαρκής απαίτηση για τους μεγάλους ιδιοκτήτες στόλων να ενσωματώνουν EV στους στόλους τους είναι ένα θετικό σήμα ότι η ηλεκτροκίνηση παραμένει μακροπρόθεσμος στόχος και θα υποστηρίξει την ανάπτυξη και τη διατήρηση της αξίας των μεταχειρισμένων EV», ανέφερε.
Εξετάζοντας ευρύτερα την αγορά μεταχειρισμένων, η CARA τονίζει τη σημασία των σταθερών πολιτικών μηνυμάτων για την εμπιστοσύνη των αγοραστών. «Η ρυθμιστική σαφήνεια είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη μιας σταθερής και ανθεκτικής αγοράς μεταχειρισμένων BEV», δήλωσε ο Perez-Serrano, προειδοποιώντας ότι τα αντικρουόμενα μηνύματα θα μπορούσαν να πιέσουν τις υπολειμματικές αξίες βραχυπρόθεσμα.
Σαφέστερο τελικό ορόσημο
Παρότι κατανοεί την ανάγκη ευελιξίας μεταξύ των διαφορετικών ευρωπαϊκών αγορών, η CARA θα προτιμούσε ένα πιο σαφές και σταθερό κανονιστικό τελικό ορόσημο. «Η συνέπεια της πολιτικής και ένας ξεκάθαρος οδικός χάρτης είναι κρίσιμα για τους παράγοντες του κλάδου, ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν επενδύσεις και λειτουργίες», πρόσθεσε ο Perez-Serrano. Κατέληξε ότι η διατήρηση της αρχικής προθεσμίας του 2035 θα παρείχε τη μέγιστη δυνατή βεβαιότητα και θα ενθάρρυνε ισχυρότερη δέσμευση στους στόχους βιωσιμότητας.













