Bosch - Daimler: Αυτόνομη στάθμευση χωρίς οδηγό

Αδειοδότηση των Bosch και Daimler στη Γερμανία για την έναρξη λειτουργίας αυτόνομης στάθμευσης χωρίς οδηγό στο πρώτο ρομποτικό γκαράζ στον κόσμο.

Στο γκαράζ στάθμευσης του μουσείου της Mercedes Benz στην Στουτγάρδη, θα λειτουργήσει το πρώτο ρομποτικό πάρκινγκ στον κόσμο, όπου αυτόνομα οχήματα επιπέδου αυτονομίας 4, θα μπορούν τόσο να κινούνται μόνα τους όσο και να σταθμεύουν χωρίς  ανθρώπινη επίβλεψη. Πρόκειται για μια πραγματική καινοτομία στον τομέα της αυτόνομης κινητικότητας, για την οποία Bosch και Daimler πήραν την έγκριση από τις αρμόδιες γερμανικές αρχές.

Η έγκριση αυτή δεν προέκυψε τυχαία, καθώς εξαρχής Bosch και Daimler έθεσαν το θέμα της ασφάλειας ως κορυφαία προτεραιότητα. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει επίσημη έγκριση για πλήρως αυτόνομη οδήγηση χωρίς οδηγό, οι τοπικές αρχές επέβλεπαν το έργο από κοινού, με εμπειρογνώμονες της γερμανικής αρχής πιστοποίησης TÜV Rheinland. Η επίβλεψη είχε σκοπό να δοκιμαστεί και να αξιολογηθεί η ασφάλεια της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Το αποτέλεσμα δεν είναι άλλο από την δημιουργία μιας απόλυτα ασφαλούς εφαρμογής που περνώντας από δοκιμές και εγκρίσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και πέρα από αυτό το πιλοτικό έργο. Οι δημιουργοί της εφαρμογής καθόρισαν τον τρόπο, με τον οποίο το όχημα χωρίς οδηγό εντοπίζει τους πεζούς αλλά και άλλα αυτοκίνητα και σταματά με ασφάλεια όταν βρει εμπόδιο. Επιπλέον, εξασφάλισαν την ασφαλή επικοινωνία ανάμεσα στους αισθητήρες του χώρου στάθμευσης και τα συστήματα αυτονομίας των οχημάτων και τέλος φρόντισαν για την αξιόπιστη ενεργοποίηση των τεχνολογικών συστημάτων του οχήματος που δίνουν τις εντολές για τους απαιτούμενους ελιγμούς στάθμευσης.

Η διαδικασία παρκαρίσματος είναι απλή. Ο οδηγός αφήνει το αυτοκίνητο του στην είσοδο του γκαράζ, επιλέγει μια θέση στάθμευσης μέσω της εφαρμογής στο κινητό του και φεύγει. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο κατευθύνεται στη θέση στάθμευσης, αλλά και επιστρέφει, όταν έρθει η ώρα της παραλαβής στην είσοδο του γκαράζ, ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Αυτή η διαδικασία βασίζεται στην αλληλεπίδραση ανάμεσα στην έξυπνη υποδομή του γκαράζ στάθμευσης που παρέχεται από την Bosch και την τεχνολογία αυτοκίνησης της Mercedes-Benz. Οι μεν αισθητήρες της Bosch στο γκαράζ στάθμευσης ελέγχουν όλη την επιφάνεια του χώρου και παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες για την καθοδήγηση του αυτοκινήτου, τα δε τεχνολογικά συστήματα του αυτοκινήτου δίνουν τις εντολές για τους απαιτούμενους ελιγμούς στάθμευσης. Ως εκ τούτου, τα αυτοκίνητα μπορούν και κατευθύνονται μόνα τους ακόμη και σε ράμπες αλλά και μετακινούνται ανάμεσα στους ορόφους του γκαράζ στάθμευσης. Αν οι αισθητήρες υποδομής εντοπίσουν εμπόδιο, το αυτοκίνητο σταματά έγκαιρα.

Προηγούμενο άρθροΛανσάρισμα της νέας BMW 225xe Active Tourer
Επόμενο άρθροTo Eagle F1 SuperSport της Goodyear διαπρέπει στα τεστ ελαστικών