Το BMW Group θα επενδύσει περίπου 100 εκατ. ευρώ έως το 2026 σε ένα νέο κέντρο δοκιμών μπαταριών που θα ενσωματωθεί στις υπάρχουσες κτιριακές δομές στο Wackersdorf.

Τα πρώτα κτίρια που θα παραδοθούν θα φιλοξενήσουν τις δραστηριότητες εξέλιξης των μπαταριών υψηλής τάσης και θα τεθούν σε κανονική λειτουργία ήδη από τα μέσα του 2024. Στη συνέχεια, σε μια συνολική επιφάνεια 8.442 m2, οι μπαταρίες υψηλής τάσης και άλλα εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης των μελλοντικών μοντέλων του BMW Group θα δοκιμάζονται από τα πρώτα στάδια εξέλιξης – πολύ πριν από την έναρξη της παραγωγής.

«Οι εγκαταστάσεις του BMW Group στο Wackersdorf θα διευκολύνουν σημαντικά το μετασχηματισμό για τη μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα», δήλωσε ο Διευθυντής των εγκαταστάσεων Christoph Peters, προσθέτοντας ότι το νέο κέντρο δοκιμών μπαταριών θα διευρύνει τις δραστηριότητες του BMW Group στο Wackersdorf. «Πλέον του εφοδιασμού των υπερπόντιων εργοστασίων μας, της παραγωγής cockpit και, από το 2024, της παραγωγής θυρών για τα μοντέλα της Rolls-Royce, το κέντρο δοκιμών μπαταριών θα αποτελέσει τον τέταρτο πυλώνα δραστηριότητας του Wackersdorf, και ως εκ τούτου θα ενισχύσει τη μελλοντική βιωσιμότητα της εγκατάστασής μας».

Η επένδυση θα επικεντρωθεί κυρίως στην πολύπλοκη τεχνολογία δοκιμών μπαταριών σε πάγκους και στις αναβαθμίσεις της υπάρχουσας υποδομής του κτιρίου που απαιτούνται για τη λειτουργία τους. Η αίθουσα 80, που βρίσκεται στο χώρο του εργοστασίου, αναδιαμορφώνεται τώρα για το σκοπό αυτό: Το κτίριο, το οποίο κατασκευάστηκε αρχικά τη δεκαετία του 1980 ως κέντρο επεξεργασίας βασισμένο σε σχέδια εκείνης την εποχής, έχει υψηλή ιστορική αξία. «Τώρα, αυτό το ιστορικό κτίριο θα γίνει σύμβολο του ηλεκτρικού μέλλοντος του εργοστασίου μας», σχολίασε ο κ. Peters.

Οι κατασκευαστικές εργασίες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, ενώ τοποθετείται και μία νέα πλάκα δαπέδου στο κτίριο. Στα μέσα του 2024, με την έναρξη των εργασιών του πρώτου τομέα, θα τεθούν σε λειτουργία οι λεγόμενοι ‘δοκιμαστές μπαταριών’. Αν και εξωτερικά, μοιάζουν με μεγάλα ψυγεία, εσωτερικά κάνουν χρήση υψηλής τεχνολογίας. Εδώ, οι κυψέλες μπαταριών θα δοκιμάζονται όλο το εικοσιτετράωρο, από τα πρώτα στάδια της εξέλιξής τους. Ουσιαστικά, η ηλεκτρική απόδοση των μεμονωμένων στοιχείων της μπαταρίας καθορίζεται κατά τη φόρτιση και την εκφόρτιση υπό διαφορετικές συνθήκες. Αυτό επιτρέπει την προσομοίωση περιπτώσεων χρήσης που θα είναι σημαντικές για τους πελάτες αργότερα, πολύ πριν το υπό εξέλιξη όχημα κυκλοφορήσει στο δρόμο. Αρχικά θα είναι δυνατή η παράλληλη δοκιμή αρκετών εκατοντάδων κυψελών μπαταρίας. Μόλις η ολοκληρωθεί η αναβάθμιση της μονάδας, θα μπορούν να πραγματοποιούνται αρκετές χιλιάδες δοκιμές.

Στην τελική φάση, από το 2025 και μετά, το κέντρο δοκιμών θα χρησιμοποιηθεί επίσης για τον τελικό έλεγχο των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας του BMW Group πριν από την επίσημη έναρξη της παραγωγής και για τη διασφάλιση της απαιτούμενης κορυφαίας ποιότητας. Μεταξύ άλλων, οι μπαταρίες θα υποβάλλονται σε δοκιμές κραδασμών και κρούσεων, για παράδειγμα, με τη χρήση των λεγόμενων “αναδευτήρων”. Πρόκειται για εξαιρετικά πολύπλοκες συσκευές δοκιμών, που απαντώνται σε περιορισμένο αριθμό σε όλη την Ευρώπη. Στις δοκιμές αντοχής μπορούν επίσης να προσομοιωθούν πολύπλοκα μοτίβα οδήγησης, καθώς και οι κύκλοι φόρτισης και εκφόρτισης. Τέτοιες δοκιμές είναι απαραίτητες για την έγκριση τύπου των ηλεκτρικών οχημάτων. Σε ορισμένες περιπτώσεις, κάθε χώρα επιβάλλει τις δικές της δοκιμές. Η δυνατότητα τέτοιου είδους δοκιμών στην ελεύθερη αγορά είναι επί του παρόντος περιορισμένη – γι’ αυτό και το BMW Group δημιουργεί τη δική του δυναμικότητα με το νέο κέντρο δοκιμών μπαταριών στο Wackersdorf.

Προηγούμενο άρθροΝέα Ducati DesertX Rally: Race wilder
Επόμενο άρθροO Lutz Stiegler CTO της Polestar