Η BEAT καθιερώνει νέα χρέωση από σήμερα Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022 στις 12:00 το μεσημέρι. Σύμφωνα με την εταιρεία όλες τις κλήσεις ταξί μέσω της εφαρμογής της θα έχουν κόστος προμίσθωσης από 1,92 έως 2 ευρώ.

Με ένα ηλεκτρονικό μήνυμα την Τετάρτη 15/6 η BEAT, η οποία δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών με ταξί διαθέτοντας ηλεκτρονική εφαρμογή για κλήση ταξί, ενημέρωσε τους χρήστες της εφαρμογής της, ότι αλλάζει τιμολογιακή πολιτική.

Αν υποτεθεί ότι οι πιο συχνές διαδρομές με ταξί είναι οι σύντομες διαδρομές στις πόλεις, με μέσο κόστος από 7 έως 10 ευρώ, τότε συνεπάγεται αύξηση του μέσου κόστους από 27,4% έως 28,5% για διαδρομές με μέσο κόστος 7 ευρώ και αύξηση από 19,2% έως 20% για διαδρομές με μέσο κόστος 10 ευρώ.

Η εταιρεία προσπαθεί μέσω του μηνύματος να εξηγήσει γιατί επιβάλει αυτό το κόστος, δείχνοντας ταυτόχρονα την αγωνία για την υπηρεσία της.

Υποστηρίζει ότι επιβάλει τη χρέωση διότι η ζήτηση για υπηρεσίες ταξί αυξάνεται σημαντικά και είναι δύσκολο για τους οδηγούς να συνεργάζονται με εφαρμογές. Επιπλέον, το κόστος λειτουργίας ενός ταξί είναι υψηλό και σε συνδυασμό με μια από τις χαμηλότερες τιμές ταξί στην Ευρώπη και τη συνειδητή επιλογή της ΒΕΑΤ να αποδίδει φόρους στο ελληνικό κράτος και όχι στο εξωτερικό, καθιστούν αναγκαία την αλλαγή.

Ακολουθεί το αγωνιώδες μήνυμα της BEAT:

Αγαπητέ επιβάτη,

Σε ευχαριστούμε για όλες τις διαδρομές που έχεις κάνει μαζί μας!

Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της ΒΕΑΤ δουλεύουμε σκληρά για να καλύψουμε τη ζήτηση των χρηστών μας για υπηρεσίες ταξί 24 ώρες το 24ωρο. Μας στήριξες και σου είμαστε ευγνώμονες. Γι’ αυτό θα είμαστε ευθείς, διαφανείς και ειλικρινείς μαζί σου.
Για περισσότερα από 11 χρόνια απορροφούμε ένα κόστος προκειμένου να μπορείς να βρεις ποιοτικές υπηρεσίες με τη γνωστή ασφάλεια και αξιοπιστία, με την οποία ταυτίστηκε το ΒΕΑΤ. Παρά το γεγονός πως σχεδιάζουμε πολύ όμορφα πράγματα για το μέλλον, δυστυχώς είναι αδύνατον σήμερα να συνεχίσουμε με το ίδιο μοντέλο λειτουργίας.
Με τη ζήτηση για υπηρεσίες ταξί να αυξάνεται συνεχώς και συνολικά 61% σε σχέση με το 2019, είναι δύσκολο για τους οδηγούς να τα βγάλουν πέρα, και παράλληλα να συνεργάζονται με εφαρμογές. Το υψηλό πλέον κόστος λειτουργίας ενός ταξί σε συνδυασμό με μια από τις χαμηλότερες τιμές ταξί στην Ευρώπη και τη συνειδητή επιλογή του ΒΕΑΤ να αποδίδει φόρους στο ελληνικό κράτος και όχι στο εξωτερικό, καθιστούν αναγκαία μια αλλαγή.
Από τις 16 Ιουνίου 2022 στις 12:00 το μεσημέρι, σε όλες τις κλήσεις ταξί μέσω του ΒΕΑΤ θα υπάρχει κόστος προμίσθωσης 1,92 έως 2 ευρώ. Αυτή η αλλαγή θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών μας και θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε περισσότερους πελάτες. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά την αγορά αξιολογώντας συνεχώς την απόφαση αυτή και τα αποτελέσματα της, ώστε να προβούμε έγκαιρα σε τυχόν αναπροσαρμογές εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο ή το επιβάλλουν τυχόν νέες ρυθμιστικές αποφάσεις για το κόστος υπηρεσιών ταξί.

Παρακάτω θα βρεις αναλυτικότερα τις απαντήσεις που ψάχνεις.

Τι είναι το κόστος προμίσθωσης;

Το κόστος προμίσθωσης είναι μια νόμιμη χρέωση σύμφωνα με τη νομοθεσία, που μπορεί να κυμαίνεται από 0 έως 5,65 ευρώ (αρ. απόφασης ΥΜΕ Α54501/5518/28.1.2014) και αντιστοιχεί στο ποσό που πρέπει να πληρώσεις για να χρησιμοποιήσεις μια υπηρεσία κλήσης ταξί. Χρησιμοποιείται ήδη από τους περισσότερους παρόχους τηλεφωνικής ή ψηφιακής διαμεσολάβησης ταξί στην Ελλάδα.

Ποιός εισπράττει το ποσό του κόστους προμίσθωσης;

Ο οδηγός. Στη BEAT, αποφασίσαμε να στηρίξουμε τους συνεργαζόμενους οδηγούς μας στα καθημερινά λειτουργικά τους έξοδα και να τους προσφέρουμε περισσότερα έσοδα για διαδρομές μέσα στην πόλη.

Γιατί προκύπτει τώρα ανάγκη για την επιβολή της συγκεκριμένης χρέωσης;

Πριν τη δημιουργία της ΒΕΑΤ, το κόστος κλήσης ήταν δεδομένο. Εδώ και 11 χρόνια καταφέραμε να απορροφήσουμε το συγκεκριμένο κόστος, ώστε η υπηρεσία κλήσης ταξί να είναι εντελώς δωρεάν προς τους επιβάτες. Δυστυχώς, αυτό δε μπορεί να συμβεί πια. Το κόστος των υπηρεσιών ταξί στη Ελλάδα είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, δίχως να έχει αυξηθεί για σχεδόν μια δεκαετία. Την ίδια ώρα, η υπέρογκη αύξηση στο κόστος καυσίμων και το υψηλότατο κόστος απόκτησης άδειας, έχουν συρρικνώσει σημαντικά τα έσοδα των οδηγών, ωθώντας σχεδόν 2.000 οχήματα εκτός αγοράς, λόγω του υψηλού κόστους λειτουργίας, παρά την υπερβολική ζήτηση. Είναι τόσο ασύμφορη η λειτουργία ταξί στα μεγάλα αστικά κέντρα, που σημαντικός αριθμός οδηγών επιλέγει να εργάζεται σχεδόν αποκλειστικά σε λιμάνια και αεροδρόμια, προκειμένου να περιορίζει τα κόστη και να εξυπηρετεί κατά προτεραιότητα υψηλής αξίας διαδρομές. Όλα αυτά, αθροιστικά, περιορίζουν σημαντικά τις δυνατότητες εξυπηρέτησης των κατοίκων της πόλης, με αποτέλεσμα υψηλούς χρόνους αναμονής για τους επιβάτες. Με την κίνηση μας στοχεύουμε να κινητοποιήσουμε τους οδηγούς, προσφέροντας τους περισσότερα έσοδα για διαδρομές, ώστε να μπορούμε να εξυπηρετούμε όσο το δυνατόν περισσότερους επιβάτες!

Δηλαδή αυτό σημαίνει ότι θα βρίσκω πιο εύκολα ταξί από ‘δω και πέρα;

Στη BEAT θα βρεις το μεγαλύτερο δίκτυο συνεργαζόμενων οδηγών στην Ελλάδα, ενώ κάθε εβδομάδα εγγράφονται δεκάδες νέοι οδηγοί. Πέρα από τον σημαντικό αριθμό κινήτρων και προνομίων που ήδη απολαμβάνουν όλοι οι οδηγοί που επιλέγουν να δουλεύουν με εμάς, φροντίζουμε συνεχώς να τους προσφέρουμε επιπλέον παροχές. Οικονομικά κίνητρα, loyalty program με κοινωνικές παροχές, εκπτωτικές συμφωνίες για τη συντήρηση και αγορά των οχημάτων τους. Σ’ αυτές προστίθεται και η είσπραξη του κόστους προμίσθωσης, έτσι ώστε και οι ίδιοι να έχουν μεγαλύτερο όφελος και εσύ ως πελάτης να εξυπηρετείσαι ευκολότερα. Αναμένουμε λοιπόν ότι θα εξασφαλίσουμε ένα υψηλότερο επίπεδο στις υπηρεσίες μας, ώστε και εσύ να μπορείς να βρεις ταξί πιο εύκολα. Είναι ωστόσο σημαντικό να αναφέρουμε ότι πάντα θα υπάρχουν ώρες αιχμής με πολύ αυξημένη ζήτηση, όπου ο αριθμός των διαθέσιμων οδηγών θα είναι περιορισμένος.

Γιατί εφαρμόζετε το κόστος προμίσθωσης αντί να μειώσετε την προμήθεια και να απορροφήσετε εσείς αυτό το κόστος;

Το προσπαθήσαμε στο παρελθόν και δεν ήταν αρκετό. Το γνωρίζεις ήδη, γιατί δεν έβρισκες εύκολα ταξί ούτε το 2019, ούτε το 2021, ούτε φέτος. Άλλωστε, μην ξεχνάς, πως η προμήθεια της ΒΕΑΤ, πέρα από τα λειτουργικά κόστη της εταιρείας μας, επιστρέφεται στους οδηγούς με τη μορφή οικονομικών κινήτρων, ώστε να εξυπηρετούν επιβάτες σε ώρες αιχμής.

Έχω ακούσει ότι η προμήθεια της ΒΕΑΤ είναι η πιο ακριβή. Ισχύει;

Σε αντίθεση με ανταγωνιστές μας, η ΒΕΑΤ έχει νομική οντότητα στην Ελλάδα, πληρώνει φόρους και αποδίδει ΦΠΑ στην Ελλάδα, ενώ δημιουργεί συνεχώς νέες θέσεις εργασίας στη χώρα μας. Αυτό επιβαρύνει την προμήθεια της με την ανάλογη φορολογία, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται πλασματικά ακριβότερη. Όμως είναι επιλογή μας. Στηρίζουμε την ελληνική οικονομία και αποδίδουμε φόρους εδώ, όπως όλοι οι Έλληνες.

Αυξάνεται η προμήθεια της BEAT από το κόστος προμίσθωσης;

Όχι. Η ΒΕΑΤ έχει το ίδιο σταθερό ποσοστό προμήθειας τα τελευταία χρόνια.

Πώς θα εμφανίζεται το κόστος προμίσθωσης στην απόδειξή μου;

Στην απόδειξή σου, θα μπορείς να δεις τη συγκεκριμένη χρέωση είτε ως “κόστος προμίσθωσης” είτε ως “πρόσθετες χρεώσεις”. Αυτό εξαρτάται από τον τύπο της ταμειακής μηχανής του κάθε οδηγού.

Άλλες εφαρμογές όμως δεν χρεώνουν κόστος προμίσθωσης, γιατί το κάνετε εσείς;

Τελευταία έχεις παρατηρήσει καθυστερήσεις στην εύρεση ταξί, από όλες τις εφαρμογές. Πιστεύουμε ότι αυτή η μικρή επιβάρυνση του πελάτη θα βοηθήσει σημαντικά την εξυπηρέτησή σου, αφού θα βρίσκεις πιο εύκολα ταξί μέσα στην πόλη. Ταυτόχρονα θα συνεισφέρει εν μέρει στην εξισορρόπηση της τεράστιας αύξησης των τιμών των καυσίμων και άλλων λειτουργικών εξόδων που καλείται να αντιμετωπίσει ο οδηγός. Είναι ένα μέτρο με το οποίο η εταιρεία αναβαθμίζει την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει υποστηρίζοντας συνολικά τον κλάδο του ταξί στην Ελλάδα.

Γιατί διαφοροποιείται το ποσό του κόστους προμίσθωσης 1,92 ή 2 ευρώ;

Αυτό εξαρτάται από τον τύπο του ταξιμέτρου που διαθέτει το κάθε όχημα. Υπάρχουν προκαθορισμένες επιλογές, τις οποίες μπορεί να επιλέξει κάθε οδηγός, γι’ αυτό μπορεί να συναντήσεις αυτή τη διαφοροποίηση. Το νόμιμο κόστος προμίσθωσης στην Ελλάδα μπορεί να κυμανθεί από 0 έως 5,65 ευρώ.

Ισχύει ότι η ΒΕΑΤ έχει χάσει οδηγούς που επιλέγουν να μην τη χρησιμοποιούν;

Όχι. Την ώρα που πολλοί χρήστες μας παραπονούνταν ότι δε βρίσκουν ταξί, η ΒΕΑΤ σημείωνε ιστορικά ρεκόρ διαδρομών. Απλά η ζήτηση έχει εκτοξευθεί. Οι εγγεγραμμένοι οδηγοί της ΒΕΑΤ είναι περισσότεροι από ποτέ. Περισσότεροι από 8.000. Η αύξηση της ζήτησης ωστόσο ξεπερνά το 61% σε σχέση με το 2019 και το 64% σε σχέση με το 2021. Συν, ότι ο τουρισμός στην Αθήνα έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία. Συνεπώς, υπάρχει ένα σημαντικό κομμάτι των διαδρομών που δε μπορεί να εξυπηρετηθεί. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που αφορά όλες τις πλατφόρμες και ξεπερνά τη ΒΕΑΤ.

Προηγούμενο άρθροDacia Link: Η νέα εταιρική ταυτότητα σε όλη τη γκάμα μοντέλων
Επόμενο άρθροΟλιστική προσέγγιση και νέο λογότυπο για τον ΣΕΜΕ