Αύξηση εσόδων κατέγραψε την πρώτη χρονιά της πανδημίας, το 2020, η LeasePlan Hellas, παρά τις δυσμενείς συνθήκες στην αγορά λόγω των περιορισμών.
H LeasePlan Hellas κατάφερε να αυξήσει σχεδόν 10% (+9,78%) τον κύκλο εργασιών της το 2020. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 146,876 εκατ. ευρώ από 133,785 εκατ. ευρώ το 2019. Αύξηση παρουσίασαν όλες οι κατηγορίες εσόδων εκτός από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις που αποτελούν μικρό τμήμα των εσόδων της εταιρείας:
- Ενοίκια μακροχρόνιων μισθώσεων: 84,652 εκατ. ευρώ (+7,8%)
- Τόκοι από λειτουργικές μισθώσεις: 13,814 εκατ. ευρώ (+5,6%)
- Έσοδα από βραχυχρόνιες ενοικιάσεις αυτοκινήτων: 3,746 εκατ. ευρώ (-12,2%)
- Έσοδα από πωλήσεις οχημάτων: 44,663 εκατ. ευρώ (+17,8%)
Η κερδοφορία επηρεάστηκε μεν αλλά παρέμεινε ισχυρή. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 19,459 εκατ. ευρώ από 23,331 εκατ. ευρώ σημειώνοντας πτώση 16,59%. Το καθαρό αποτέλεσμα ήταν 14,826 εκατ. ευρώ από 17,318 εκατ. ευρώ το 2019 (-14,39%).
Η μείωση των κερδών μετά φόρων μάλλον ήταν συγκυριακή. Αποδίδεται κυρίως στη μείωση της κερδοφορίας κατά 3,235 εκατ. ευρώ από την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (σε αξία πούλησε περισσότερα αλλά με μειωμένα περιθώρια κέρδους για να μη δημιουργήσει απόθεμα). Η διοίκηση έχει προτείνει τη διανομή μερίσματος 8,5 εκατ. ευρώ από τα κέρδη χρήσης του 2020 ενώ το 2019 είχε αποδώσει μέρισμα 15 εκατ.
Αναμένεται βελτίωση εσόδων και κερδών το 2021
Για το τρέχον έτος, η διοίκηση της εταιρείας, επικεφαλής της οποίας είναι οι Φίλιππος Ζαγοριανάκος, πρόεδρος Δ.Σ. και Κωνσταντίνος Πετρούτσος, διευθύνων σύμβουλος, αναμένει αύξηση της κερδοφορίας η οποία θα προκύψει κυρίως από τον αυξημένο κύκλο εργασιών, τα βελτιωμένα αποτελέσματα πώλησης των αυτοκινήτων των οποίων η μίσθωση έχει λήξει καθώς και την περαιτέρω μείωση των γενικών εξόδων.
Να σημειωθεί ότι η δραστηριότητα των μακροενοικιάσεων (operating leasing), όσο και ο κλάδος εμπορίας μεταχειρισμένου αυτοκίνητου, εμφανίζουν δυναμική πορεία μετά τη λήξη του lockdown. Η διοίκηση της LeasePlan δεν αναμένει κάποια γενικευμένη υποτίμηση των αξιών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που να οδηγεί σε μελλοντικές ζημιές, καθώς η διακοπή λειτουργίας των παραγωγικών μονάδων των περισσότερων κατασκευαστών αυτοκίνητών δημιούργησε πρόσκαιρες ελλείψεις στην αγορά, οι οποίες συγκράτησαν και τόνωσαν τις τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το πρώτο διάστημα μετά τη σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας. Ωστόσο, λόγω της ύφεσης του 2020, αναμένεται να επιβραδυνθεί η ζήτηση για μισθώσεις νέων αυτοκινήτων.