Τον Σεπτέμβριο του 2020, η ζήτηση για επαγγελματικά οχήματα (CV) στην Ευρωπαϊκή Ένωση βελτιώθηκε σημαντικά. Οι ταξινομήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 13,3% σε 163.512 μονάδες τον περασμένο μήνα.

Αυτή η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο τμήμα van, το οποίο αντιπροσώπευε πάνω από το 84% όλων των ταξινομήσεων επαγγελματικών. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής σημείωσαν θετικά αποτελέσματα, με την Ιταλία (+ 17,8%), τη Γερμανία (+ 17,6%) και τη Γαλλία (+ 15,1%) να σημειώνουν διψήφια αύξηση τον Σεπτέμβριο. Στην Ισπανία οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 6,6%. Στην Ελλάδα η αύξηση ήταν ακόμα μεγαλύτερη (+24%).

Κατά το εννεάμηνο, η αγορά νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκε κατά 24,5%, συνολικά  στις1.206.259 μονάδες. Παρά την αύξηση του περασμένου μήνα, η οικονομική επίπτωση της πανδημίας COVID-19 συνεχίζει να επηρεάζει τη συνολική ζήτηση μέχρι στιγμής φέτος. Πράγματι, από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, καθεμία από τις 27 αγορές της ΕΕ σημείωσε διψήφια πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Ισπανία (-33,0%), Ιταλία (-21,7%), Γαλλία (-21,6%) και Γερμανία (-21,4 %). Η πτώση στη χώρα μας για το εννεάμηνο -αν και μικρότερη- ήταν σημαντική (-14,7%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τον περασμένο μήνα, η αγορά LCV της ΕΕ σημείωσε ανάπτυξη για πρώτη φορά το 2020. Σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019, καταγράφηκαν 15,7% περισσότερα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, μετρώντας συνολικά 137.735 νέα βαν. Μεταξύ των σημαντικότερων αγορών, η Γερμανία (+ 20,1%) και η Ιταλία (+ 18,7%) σημείωσαν τις υψηλότερες ποσοστιαίες αυξήσεις, ακολουθούμενες από τη Γαλλία (+ 16,7%) και την Ισπανία (+ 7,3%). Στο ίδιο μήκος κύματος και η χώρα μας διψήφια αύξηση (+22,0%).

Μέχρι στιγμής το 2020, οι ταξινομήσεις νέων βαν στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 22,8%. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία παρουσίασε και πάλι τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης (-33,5%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-21,7%), τη Γαλλία (-20,6%) και τη Γερμανία (-18,6%). Λίγο πιο κάτω ήταν και η Ελλάδα (-17,5)

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16t

Οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών το Σεπτέμβριο μειώθηκαν ελαφρά (-1,7%), με 18.788 μονάδες να πωλούνται σε ολόκληρη την ΕΕ. Με εξαίρεση τη Γαλλία (-5,4%), οι μεγάλες αγορές παρουσίασαν καλή απόδοση, ιδίως η Ιταλία (+ 33,6%) και η Ισπανία (+ 11,9%). Λίγο χαμηλότερα η Γερμανία (+1,8%). Αντίθετα, οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης συνέχισαν να αγωνίζονται (-10,0%) τον περασμένο μήνα. Η Ελλάδα είχε και αυτή σημαντική πτώση (-52,2%) ωστόσο ο όγκος είναι πολύ χαμηλός (11 φορτηγά το Σεπτέμβριο του 2020, έναντι 23 τον αντίστοιχο μήνα του 2019).

Από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, 140.159 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν στην ΕΕ, πτώση 34,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια ποσοστιαία μείωση μέχρι στιγμής φέτος, συμπεριλαμβανομένων της Γερμανίας (-33,5%), της Γαλλίας (-32,3%), της Ισπανίας (-26,5%) και της Ιταλίας (-20,2%), με εξαίρεση την Ελλάδα (+34,7%) και την Κύπρο (+13,3%) που παρουσίασαν αύξηση το εννεάμηνο, λόγω της καλής πορείας των προηγούμενων μηνών.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον Σεπτέμβριο του 2020, η ζήτηση για καινούργια βαρέα φορτηγά αυξήθηκε μετρίως (+ 2,7%), σε μεγάλο βαθμό υποστηρίχθηκε από το τμήμα φορτηγών μεσαίας χρήσης. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ συνέβαλαν θετικά σε αυτό το αποτέλεσμα. Η Ιταλία σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό αύξησης (+ 34,4%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+ 13,6%), τη Γερμανία (+ 6,6%) και τη Γαλλία (+ 0,7%). Η Ελλάδα, με 25 μονάδες είχε ακριβώς τον ίδιο όγκο με τον Σεπτέμβριο του 2019.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του έτους, 175.857 νέα φορτηγά ταξινομήθηκαν συνολικά στην ΕΕ, μειωμένα κατά 32,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019. Οι μεγάλες αγορές φορτηγών επλήγησαν σημαντικά μέχρι σήμερα το 2020: Γερμανία (- 30,6%), Γαλλία (-30,5%), Ισπανία (-25,7%) και Ιταλία (-19,8%). Αντίθετα, η χώρα μας με 486 μονάδες συνολικά κατέγραψε σημαντική αύξηση (+37,3%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν μειώθηκαν κατά 4,5% σε ολόκληρη την ΕΕ. Μικτά αποτελέσματα παρατηρήθηκαν μεταξύ των μεγάλων αγορών: η Ιταλία (-49,7%) και η Ισπανία (-41,3%) σημείωσαν σημαντική πτώση, ενώ η Γαλλία (+ 14,9%) και η Γερμανία ειδικότερα (+ 77,7%) παρουσίασαν σημαντική αύξηση. Ιδιαίτερα σημαντική η αύξηση και στη χώρα μας (+158,3%) αλλά με χαμηλό όγκο, 31 λεωφορεία το Σεπτέμβριο του 2020 έναντι 12 του 2019.

Το εννεάμηνο του 2020, η ζήτηση στην ΕΕ για λεωφορεία και πούλμαν μειώθηκε κατά 26,5%, υπολογίζοντας συνολικά 20.426 νέες ταξινομήσεις. Η Ισπανία (-45,7%) και η Ιταλία (-32,1%) συνέχισαν να σημειώνουν σημαντική πτώση, η οποία, όμως, άρχισε να υποχωρεί στη Γαλλία (-14,0%) και στη Γερμανία (-5,7%). Διψήφια πτώση στο εννεάμηνο συνολικά είχε και η Ελλάδα (-20,8%) με 232 μονάδες ταξινομημένες συνολικά από την αρχή του έτους.

Προηγούμενο άρθροMirafiori: Η πιο μεγάλη και προηγμένη εγκατάσταση της FCA
Επόμενο άρθροΟ ΣΕΑΑ για τα αυξημένα επίπεδα ρύπων στο Βόλο