Τον Φεβρουάριο του 2021, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 1,2% σε 156.444 μονάδες.

Με εξαίρεση τα λεωφορεία και τα πούλμαν, όλα τα τμήματα οχημάτων συνέβαλαν θετικά στην ανάπτυξη του περασμένου μήνα. Η ζήτηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης (+ 17,2%), δεδομένου ότι οι ταξινομήσεις σε όλες τις βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης – εκτός από την Ιταλία (+ 10,1%) – μειώθηκαν τον Φεβρουάριο. Η Ελλάδα κατέγραψε αύξηση 5,7% στα επαγγελματικά οχήματα συνολικά, με 728 μονάδες τον Φεβρουάριο του 2021 έναντι 689 τον Φεβρουάριο του 2020.

Κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2021, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 3,3%, με συνολικά 297.651 μονάδες. Μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών της ΕΕ, η Ισπανία σημείωσε την πλέον απότομη πτώση (-22,0%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-9,6%). Στη Γαλλία, ο όγκος των πωλήσεων ήταν παρόμοιος με αυτόν του προηγούμενου χρόνου (-0,2%), ενώ η Ιταλία ήταν η μόνη σημαντική αγορά που σημείωσε αύξηση (+ 1,9%). Αύξηση 4,5% κατέγραψε η χώρα μας και το δίμηνο συνολικά με 1.493 μονάδες φέτος έναντι 1.429 πέρυσι.

Ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων τον Φεβρουάριο του 2020

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Οι πωλήσεις νέων βαν τον Φεβρουάριο στην ΕΕ ήταν ελαφρώς υψηλότερες (+ 0,4%) από το 2020, φτάνοντας συνολικά τις 130.825 μονάδες. Η Ιταλία ήταν η μόνη μεγάλη αγορά βαν που σημείωσε αύξηση (+ 11,0%) τον περασμένο μήνα. Αντίθετα, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-17,7%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-5,0%) και τη Γερμανία (-2,3%). Διψήφια αύξηση σημείωσε η Ελλάδα (13,8%) με 686 μονάδες τον Φεβρουάριο του 2021 έναντι 603 τον Φεβρουάριο του 2020.

Το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 3,6% σε ολόκληρη την ΕΕ. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, η Ισπανία (-24,0%) και η Γερμανία (-10,4%) κατέγραψαν την πιο απότομη πτώση της ζήτησης για νέα βαν. Από την άλλη πλευρά, η Ιταλία (+ 1,4%) και η Γαλλία (+ 0,6%) κατάφεραν να σημειώσουν μέτρια ανάπτυξη μέχρι στιγμής το 2021. Διψήφια ήταν η αύξηση για τη χώρα μας και στο δίμηνο (12,4%), με 1.386 μονάδες φέτος έναντι 1.233 πέρυσι.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16t

Τον περασμένο μήνα, καταγράφηκαν 19.630 νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ, με ετήσια αύξηση 8,8%. Η Κεντρική Ευρώπη παρείχε ισχυρή ώθηση σε αυτή την ανάπτυξη (36,0%), με την Πολωνία – μία από τις κορυφαίες αγορές σε όγκο – να σημειώνει αύξηση κατά 51,3% στις ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών. Εκτός από τη Γαλλία (-10,2%), οι μεγαλύτερες αγορές στη Δυτική Ευρώπη συνέβαλαν επίσης σημαντικά στις θετικές επιδόσεις της περιοχής: Ιταλία (+ 15,8%), Ισπανία (+ 9,7%) και Γερμανία (+ 4,2%). Αντίθετα, αρνητική ήταν η επίδοση της Ελλάδας (-73,5%) με πολύ λίγες όμως μονάδες, 9 φέτος έναντι 34 πέρυσι.

Κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2021, οι ταξινομήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 2,0% στην ΕΕ. Τα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, με την Ιταλία να σημειώνει αύξηση (+ 11,7%), ενώ η Γαλλία παρουσίασε χειρότερη εικόνα από το προηγούμενο έτος (-9,0%). Ταυτόχρονα, οι ταξινομήσειςς βαρέων φορτηγών στην Ισπανία (-0,4%) και τη Γερμανία (-0,8%) παρέμειναν σταθερές σε σύγκριση με το επίπεδο του 2020. Αρνητική η εικόνα για την ελληνική αγορά και στο δίμηνο (-58,2%) με 33 μονάδες φέτος έναντι 79 πέρυσι.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3.5t

Τον Φεβρουάριο, η ζήτηση για νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά σημείωσε σταθερή αύξηση (+ 6,6%), κυρίως λόγω της σταθερής απόδοσης των αγορών της Κεντρικής Ευρώπης (+ 33,1%). Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης παρουσίασαν επίσης θετικά αποτελέσματα: Ιταλία (+ 12,3%), Ισπανία (+ 6,4%) και Γερμανία (+ 1,2%). Πτώση κατέγραψε η ζήτηση στην Ελλάδα και σε αυτή την κατηγορία (-33,3%) με 28 μονάδες φέτος έναντι 42 πέρυσι.

Κατά το δίμηνο, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ παρέμειναν σταθερές (-0,3%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Εξετάζοντας ξανά τις μεγάλες αγορές, η ζήτηση μειώθηκε στη Γαλλία (-6,5%), τη Γερμανία (-5,4%) και την Ισπανία (-4,1%). Η Ιταλία, από την άλλη πλευρά, σημείωσε άνοδο στις πωλήσεις φορτηγών 9,9%. Πτώση και στο δίμηνο για τη χώρα μας (-34,3%) με 67 μονάδες το 2021 έναντι 102 μονάδων το 2020.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3.5t

Το Φεβρουάριο του 2021 οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ ήταν 10,0% χαμηλότερες από τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Η ζήτηση μειώθηκε με διψήφιο ρυθμό σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές: Ιταλία (-38,8%), Ισπανία (-22,8%) και Γερμανία (-20,3%). Η Γαλλία σημείωσε μια πιο μέτρια πτώση (-2,8%) της ζήτησης για νέα λεωφορεία και πούλμαν. Πτώση (-68,2%) σημειώθηκε στην Ελλάδα με 14 μονάδες φέτος έναντι 44 πέρυσι.

Το δίμηνο Ιανουαρίου -Φεβρουαρίου, η ευρωπαϊκή αγορά λεωφορείων και πούλμαν υποχώρησε κατά 18,4%, με 4.584 νέα οχήματα ταξινομημένα συνολικά σε ολόκληρη την ΕΕ. Η Ισπανία (-46,5%), η Γερμανία (-24,2%) και η Ιταλία (-20,9%) κατέγραψαν έως τώρα σημαντική πτώση το 2021, με τη Γαλλία να παρουσιάζει ελαφρώς καλύτερη εικόνα (-8,5%). 40 λεωφορεία και πούλμαν ταξινομήθηκαν συνολικά το δίμηνο στη χώρα μας έναντι 94 πέρυσι (-57,4%).

Προηγούμενο άρθρο90% ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ στη Volvo Cars
Επόμενο άρθρο30 χρόνια Škoda AUTO στο Volkswagen Group