Aυτοκινητοβιομηχανίες: H ΕΕ να προσαρμόσει τους στόχους CO2

Τρεις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες καλούν την ΕΕ να προσαρμόσει τους στόχους της CO2, επικαλούμενες μειωμένη πρόθεση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Οι εταιρικοί στόλοι είναι ίσως η τελευταία ελπίδα ηλεκτροκίνησης.

Οι επικεφαλής τριών μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών κάλεσαν την ΕΕ να αναθεωρήσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2. Οι CEO της Renault, της Volkswagen και της BMW, προβάλλουν δύο βασικά επιχειρήματα για την αναθεώρηση: η σταδιακή μείωση CO2 ασκεί υπερβολική πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία και η αγορά δεν απορροφά αρκετά EV ή τουλάχιστον με γοργούς ρυθμούς.

 “Σχέδιο Μάρσαλ”

  • Επικαλούμενος το τεράστιο κόστος μετάβασης, ο CEO του Renault Group, Luca de Meo, σε πρόσφατη ανοικτή επιστολή προς την ΕΕ ζήτησε «ένα Ευρωπαϊκό Σχέδιο Μάρσαλ προς επιτάχυνση της ανανέωσης των στόλων οχημάτων και την αντίστοιχη δραστική μείωση εκπομπών CO2», αναφερόμενος στην σημαντική οικονομική στήριξη που απέτρεψε την οικονομική κατάρρευση της Δυτικής Ευρώπης αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
  • Πρόσφατα, ο Oliver Blume, CEO του Volkswagen Group, δήλωσε πως «δεν είναι λογικό να πληρώνει πρόστιμα ο κλάδος όταν δεν συντρέχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις αύξησης ηλεκτρικών οχημάτων».
  • Και πριν από λίγες ημέρες, ο Oliver Zipse, Πρόεδρος και CEO της BMW AG, δήλωσε ότι η εταιρεία του «πιστεύει πως είναι απαραίτητη η πλήρης αναθεώρηση της νομοθεσίας της ΕΕ για το CO2 στόλων».

Από το 2025 – δηλαδή σε λιγότερο από 10 μήνες – η ΕΕ θα απαιτήσει οι εκπομπές των νέων αυτοκινήτων στόλων που πωλούνται στην Ευρώπη να μειωθούν κατά 25% σε σύγκριση με το 2021.

Ανεδαφικός στόχος

Στους κατασκευαστές που δεν συμμορφώνονται θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 95 ευρώ ανά ταξινομημένο στην ΕΕ όχημα, πολλαπλασιαζόμενο ετησίως επί τα υπερβάλλοντα γραμμάρια CO2.

Οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες εξακολουθούν να κατασκευάζουν κυρίως οχήματα εσωτερικής καύσης, πιστεύουν ότι αυτός ο στόχος είναι ανέφικτος, υπό τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι κυβερνήσεις μειώνουν τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, με αποτέλεσμα, να έχει υποχωρήσει η ζήτηση και οι πωλήσεις τους να είναι στάσιμες σε πολλές αγορές, γεγονός που καθιστά δυσκολότερη την επίτευξη των αναφερθέντων στόχων.

Πλήρως δεσμευμένοι

Στην πρόσφατη έκκλησή του αναθεώρησης των εκπομπών, ο κ. Zipse επεσήμανε ότι η ηλεκτροκίνηση έγκειται στην «ελεύθερη επιλογή εκατομμυρίων πελατών. Δεν είναι σαν την ενεργειακή υποδομή, όπου μπορείς να απενεργοποιήσεις κάτι και να συμβεί κάτι άλλο αυτομάτως».

Αλλά φυσικά, η αγορά δεν αποτελείται μόνον από ιδιώτες καταναλωτές, των οποίων η προτίμηση μπορεί να αλλάξει από μια ιδιοτροπία. Οι εταιρικοί στόλοι έχουν δεσμευτεί πλήρως για τη μετάβαση από την κινητικότητα ορυκτών καυσίμων σε βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις, συχνά με πολυετείς στρατηγικές απανθρακοποίησης και ηλεκτροκίνησης.

Οι εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον προσεχή Ιούνιο μπορούν κάλλιστα να αναδείξουν ένα συμβούλιο πιο δύσπιστο για την κλιματική αλλαγή και δεκτικό σε εκκλήσεις όπως αυτές, που θα επιβάλει ηπιότερη ηλεκτροκίνηση μεταφορών. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, ποιές επιπτώσεις θα υπάρξουν στις φιλοδοξίες των εταιρικών στόλων;

Φωτογραφία αρχείου: ACEA

Προηγούμενο άρθροΗ Coral – Shell Licensee στηρίζει το “The Love Van”
Επόμενο άρθροJ.D. Power: έρευνα ικανοποίησης από τα ελαστικά των EV