Το ευνοϊκό οικονομικό κλίμα στην Ολλανδία οδήγησε σε μια ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία για τις νέες ταξινομήσεις. Από το συνολικό αριθμό των βαν στη χώρα αυτή, εκμισθώνονται πάνω από 900.000 ή περίπου το 16% του συνόλου. Αν και ο αριθμός αυτός δεν είναι πραγματικά αξιοσημείωτος, είναι, ωστόσο, το γεγονός ότι τουλάχιστον το ήμισυ του συνόλου των νέων φορτηγών – ηλικίας 1 έως 5 ετών – βρίσκεται σε σύμβαση leasing. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο ολλανδικός κλάδος του leasing αναπτύσσει γρήγορα εξειδικευμένα κανάλια van-lease.
Η επικείμενη άφιξη στην αγορά νέων ηλεκτρικών LCV θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τις leasing ταξινομήσεις. Η έλλειψη εξοικείωσης με τη νέα τεχνολογία και η αβεβαιότητα σχετικά με την υπολειμματική της αξία, είναι πιθανό να οδηγήσουν τους ιδιοκτήτες στόλου στην επιλογή λύσεων λειτουργικής μίσθωσης για τα καινούργια ελαφρά επαγγελματικά τους οχήματα.
Οι εταιρείες leasing φαίνεται ότι προβλέπουν μια τέτοια εξέλιξη. Η Alphabet υπέγραψε αποκλειστικό συμβόλαιο με την εταιρεία ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων StreetScooter. Η LeasePlan ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει το ηλεκτρικό Maxus EV80 στην Ευρώπη, ενώ η International Car Lease Holding ανακοίνωσε ότι θα μετατρέψει τις J&T και Van Mossel Lease-brands σε κέντρο εξειδίκευσης για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, με ιδιαίτερη έμφαση στα ηλεκτρικά βαν.
Μια μελέτη της Topsector Logistiek σχετικά με τη χρήση βαν, έδειξε ότι η αγορά χρηματοδοτικής μίσθωσης έχει σημαντική επίδραση στην ταχεία ανανέωση του συνολικού στόλου LCV, γεγονός που είναι σίγουρα μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη, δεδομένων των ολοένα αυστηρότερων προτύπων εκπομπών. Τα παλαιότερα βαν διανομής συμβάλλουν σημαντικά στην ατμοσφαιρική ρύπανση. Το 8% των χιλιομέτρων που διανύονται από οχήματα διανομής, ανταποκρίνονται στα προηγούμενα πρότυπα Euro 0, 1 και 2 και αντιπροσωπεύουν το 9% των εκπομπών NOx και το 40% των εκπομπών σωματιδίων από ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, σύμφωνα με την ίδια μελέτη.