
Η Arval είδε τον στόλο της να αυξάνεται σε μέγεθος το 2024.
Καθώς η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επανήλθε σε κανονικούς ρυθμούς, τα κέρδη μειώθηκαν, αλλά το οικονομικό περιθώριο και το περιθώριο υπηρεσιών αυξήθηκαν. «Είμαστε έτοιμοι για την επόμενη φάση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Alain van Groenendael σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο FleetEurope.
FleetEurope: Αυξημένο μέγεθος στόλου κατά 5,6% σε 1,8 εκατομμύρια οχήματα, 10,3% χαμηλότερο ακαθάριστο λειτουργικό εισόδημα συμπεριλαμβανομένων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αλλά αύξηση του οικονομικού περιθωρίου και του περιθωρίου υπηρεσιών. Κύριε van Groenendael, πώς πρέπει να ερμηνεύσουμε τα αποτελέσματά σας;
Alain van Groenendael: «Σε ένα πλαίσιο σταδιακής ομαλοποίησης των τιμών των μεταχειρισμένων οχημάτων, που ήταν σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα τα τελευταία δύο χρόνια, η απόδοσή μας ήταν πολύ καλή, με αύξηση του στόλου και αύξηση των εξόδων που είναι χαμηλότερη από τα έσοδα και την αύξηση του στόλου μας, γεγονός που δείχνει πόσο υγιής είναι ο οργανισμός μας.
Επίσης, τα λειτουργικά μας έξοδα είναι καλά υπό έλεγχο, καθώς αυξήθηκαν μόνο κατά 4,3%, σημαντικά πιο αργά από τον στόλο, λόγω της αποτελεσματικότητας και των σημαντικών μέτρων ψηφιοποίησης. Η μείωση των κερδών έχει να κάνει με την ομαλοποίηση των τιμών των μεταχειρισμένων. Το ακαθάριστο λειτουργικό μας εισόδημα, εξαιρουμένου του αποτελέσματος των πωλήσεων αυτοκινήτων, αυξήθηκε κατά 14,7% με το περιθώριο των συμβολαίων μίσθωσης να αυξάνεται κατά 18,5% σε σύγκριση με το 2023. Νομίζω λοιπόν ότι πρέπει να είμαστε περήφανοι για αυτό, αλλά πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι πετύχαμε τους στόχους μας και κάναμε μεγάλα βήματα στο στόχο μας να είμαστε μια εταιρεία βιώσιμης κινητικότητας».
FE: Αυτοί οι στόχοι ήταν μέρος της στρατηγικής Arval Beyond 2020-2025. Ποια είναι η συνολική κατάσταση;
AvG: «Ολοκληρώνουμε τη στρατηγική Arval Beyond, στην οποία η βιωσιμότητα ήταν βασικό στοιχείο. Το γεγονός ότι είμαστε αναγνωρισμένοι από την EcoVadis Platinum, που σημαίνει ότι είμαστε στο κορυφαίο 1% των παγκόσμιων εταιρειών όσον αφορά τη βιωσιμότητα, δείχνει ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο. Επίσης, μόλις κερδίσαμε το Βραβείο για την Εξαιρετική Συνεισφορά στις Λύσεις Βιώσιμης Εταιρικής Κινητικότητας – Ευρώπη 2024 που χορηγήθηκε από τα μέσα ενημέρωσης Cfi (Capital Finance International, επεξεργασία.)».
FE: Πώς εξελίσσεται η στροφή στο να γίνετε ενεργειακή εταιρεία;
AvG: «Πέρυσι, κάναμε 7.800 ημέρες παροχής συμβουλών για την ηλεκτροκίνηση και τη βιωσιμότητα του στόλου. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει ανάγκη στην αγορά για συμβουλές σχετικά με το πώς να λειτουργήσει η ηλεκτροδότηση, ως μέρος της ευρύτερης ενεργειακής μετάβασης. Επιταχύνουμε τις δυνατότητές μας από όχημα σε δίκτυο και έχουμε συνεργασίες με προμηθευτές σημείων φόρτισης για να έχουμε 700.000 σημεία φόρτισης προσβάσιμα στην Ευρώπη. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα κυριότερα σημεία. Η ενέργεια είναι βασικό στοιχείο της βιώσιμης κινητικότητας και ο τρόπος με τον οποίο έχουμε να διαδραματίσουμε βασικό ρόλο στην οικοδόμηση γεφυρών μεταξύ του κόσμου της Ενέργειας και του Στόλου αποτελεί μέρος του μακροπρόθεσμου οράματός μας».
FE: Και η τεχνολογία παίζει σημαντικό ρόλο στη στρατηγική σας ανάπτυξη;
AvG: «Μάλιστα. Μαζί με τη Ridecell, χτίζουμε ένα Fleet Marketplace. που είναι ένα διαδικτυακό πιλοτήριο που επιτρέπει σε κάθε όχημα του στόλου να ενεργήσει πολύ νωρίτερα σε περίπτωση ασυνήθιστου συμβάντος (επισκευή σε 10 ημέρες, εάν σε 12, σήματα), αξιοποιώντας το χρόνο λειτουργίας. Ως εκ τούτου, γινόμαστε ένας αξιόπιστος συνεργάτης για εταιρείες logistics και παράδοσης ηλεκτρονικού εμπορίου».
FE: Τρίτον, υπάρχει ο στόχος να είναι ένας πάροχος λύσεων κινητικότητας, άρα όχι μόνο τα αυτοκίνητα. Πώς εξελίσσεται αυτό;
AvG: «Έχουμε σχεδόν 10.000 μισθωμένα ποδήλατα και ποδήλατα φορτίου. Πέρυσι, παρουσιάσαμε το Arval Mobility Pass που επιτρέπει την άμεση πληρωμή μέσω τηλεφώνου για πολλαπλές λύσεις κινητικότητας. Το σύστημα έχει 60.000 χρήστες, συμπεριλαμβανομένων σχεδόν 50.000 εντός οντοτήτων του Ομίλου BNP Paribas, και θα επεκταθεί ακόμη περισσότερο.
FE: Και τι γίνεται με το car sharing; Για πολλές εταιρείες αυτό δεν είναι μια κερδοφόρα δραστηριότητα.
AvG: Για εμάς είναι, και ήταν πάντα επειδή προσφέρουμε την υπηρεσία κοινής χρήσης αυτοκινήτου μόνο σε εταιρικούς πελάτες. Έτσι, έχουμε ένα στοχευμένο κοινό που χρησιμοποιεί τη λύση για συγκεκριμένες περιπτώσεις χρήσης, για παράδειγμα μειώνοντας τον αριθμό των pool cars.»
FE: Επιστροφή στα οικονομικά αποτελέσματα. Το μέγεθος του στόλου αυξήθηκε κατά 5,6% σε 1,8 εκατομμύρια οχήματα. Προβλέπετε ανάπτυξη και φέτος και σε ποιους τομείς;
AvG: «Η ανάπτυξη ήταν 5,6% το 2024 (+5% εταιρικές και +10% στις ΜΜΕ). Αναμένουμε ανάπτυξη ξανά τα επόμενα χρόνια. Βλέπουμε περισσότερους ιδιώτες πελάτες να κινούνται προς λύσεις χρηματοοικονομικής εξωτερικής ανάθεσης και χρηματοδοτικής μίσθωσης. Ειδικά για τα BEV, η χρηματοδοτική μίσθωση είναι μια πολύ καλή επιλογή, καθώς προσφέρει άνεση στις υπηρεσίες και απομακρύνει το άγχος σχετικά με την ανάγκη μεταπώλησης του EV μετά από 4 ή 5 χρόνια.»
FE: Μιλώντας για ανάπτυξη: Το Athlon λέγεται ότι είναι προς πώληση – θα μπορούσατε να σας ενδιαφέρει;
AvG: «Καταλαβαίνετε ότι δεν σχολιάζω εικασίες. Με την Arval εστιάζουμε στην οργανική ανάπτυξη και εάν υπάρχει η ευκαιρία να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας μέσω εξαγοράς, θα το εξετάσουμε, αλλά δεν είναι το επίκεντρό μας. Έχουμε πραγματοποιήσει σημαντικές εξαγορές στο παρελθόν και γνωρίζουμε πολύ καλά πόσο δύσκολο θα μπορούσε να είναι. Θέλουμε να εστιάσουμε στην εξυπηρέτηση των πελατών μας».
FE: Λέγεται ότι η συγχώνευση μεταξύ της Leaseplan και της ALD στην Ayvens έκανε επίσης τους πελάτες να επιλέξουν άλλες εταιρείες μίσθωσης. Πιστεύετε ότι επωφεληθείτε από τη συγχώνευση με αυτή την έννοια;
AvG: «Αυξάνουμε με παρόμοιο ρυθμό τα τελευταία τρία χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι η ανάπτυξή μας είναι σταθερή. Δεν μπορώ να πω αν άλλα γεγονότα του κλάδου επηρέασαν την ανάπτυξή μας πέρυσι. Το πιο σημαντικό είναι ότι μπορέσαμε να αναπτυχθούμε ξανά».
FE: Με ποιον τρόπο οι συνεργασίες αποτελούν μοχλό επιτυχίας;
AvG: «Η επιτυχία στην Arval δεν είναι μόνο από εμπορική άποψη αλλά και από τις συνεργασίες μας, για παράδειγμα με ΚΑΕ. Σήμερα, έχουμε 80 συνεργασίες λευκής ετικέτας με 15 κατασκευαστές. Και η μακροχρόνια συνεργασία μας με την εταιρεία διαχείρισης στόλου Element έχει πολλαπλασιάσει τον αριθμό των διεθνών πελατών επί τρεις. Σήμερα, οι στόλοι όλων των μελών της Συμμαχίας αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 4,5 εκατομμύρια οχήματα σε 55 χώρες. Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια αυτής της συνεργασίας».
FE: Αναφέρετε ότι η ομαλοποίηση της αγοράς μεταχειρισμένων έχει τεράστιο αντίκτυπο στα αποτελέσματα. Μπορείτε να αναφέρετε λεπτομέρειες;
AvG: «Το χαμηλότερο κέρδος στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν οφείλεται στη μεταβλητότητα των υπολειμματικών τιμών BEV. Πέρυσι, μόνο το 5% περίπου των πωληθέντων οχημάτων μας στην αγορά μεταχειρισμένων ήταν BEV, επομένως ο αντίκτυπος είναι περιορισμένος. Αυτά τα οχήματα παραγγέλθηκαν το 2020-2021, εν μέσω της πανδημίας και της έλλειψης chip.
Είναι αλήθεια ότι οι υπολειμματικές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων είναι χαμηλότερες από αυτές που περιμέναμε. Αλλά τώρα που οι όγκοι αυξάνονται ξανά και έχουμε επίσης περισσότερη εμπειρία με τα EV, θα είναι ευκολότερο για εμάς και τη βιομηχανία να προβλέψουμε και να ορίσουμε σωστές υπολειμματικές τιμές. Τα EV είναι πλέον πολύ πιο ολοκληρωμένα από ό,τι πριν από πέντε χρόνια. Μην ξεχνάτε ότι το αποτέλεσμα μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ήταν πολύ υψηλό τα τελευταία τρία χρόνια λόγω των ελλείψεων και του πληθωρισμού. Τα 800 εκατομμύρια ευρώ είναι σημαντικά αλλά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος, λόγω της ομαλοποίησης της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων».
FE: Είναι παρόμοιος ο ρυθμός ανάπτυξης του στόλου σας στην Ευρώπη και στο Latam;
AvG: «Η ανάπτυξη στη Λατινική Αμερική εξαρτάται από τη χώρα, καθώς υπάρχουν διαφορές στην οικονομική κατάσταση μεταξύ των χωρών στο Latam. Αλλά είναι μια στρατηγική περιοχή για την υποστήριξη των διεθνών πελατών μας. Οι πελάτες εκεί αρχίζουν να εξετάζουν επίσης την ηλεκτροκίνηση, και το θέμα των EV γίνεται όλο και πιο παρόν με νέες μάρκες EV και νέες επενδύσεις. Για παράδειγμα, η BYD ανοίγει εργοστάσια στην περιοχή».
FE: Και τι πιστεύετε για το ευρωπαϊκό σχέδιο επένδυσης σε μια πιο πράσινη αλλά ανταγωνιστική ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου;
Α: «Όλοι αναζητούμε σταθερότητα, κανονισμούς και κίνητρα που είναι βιώσιμα και δεν αλλάζουν πολύ συχνά. Είναι δύσκολο να οικοδομηθεί μια στρατηγική με αλλαγή κανονισμών. Το τελευταίο τρίμηνο του 2024, το μερίδιό μας BEV για νέες εγγραφές ήταν 24,4%. στο σύνολο της αγοράς ήταν 16,2%. Έτσι κι εμείς, όπως και ολόκληρη η αγορά leasing, συμβάλλουμε πολύ στην ηλεκτροκίνηση. Για να συνεχίσουμε να το κάνουμε αυτό, χρειαζόμαστε σαφείς κανονισμούς.
FE: Ποια θα είναι η στρατηγική για τα επόμενα χρόνια;
AvG: Το επόμενο μακροπρόθεσμο σχέδιο στρατηγικής της Arval θα καλύπτει το 2027-2030. Ενδιάμεσα, θα συνεχίσουμε τη σπουδαία δουλειά με την Arval Beyond που έχουμε επεκτείνει λίγο. Η εστίαση είναι στην εδραίωση όσων κάναμε και στην προετοιμασία για την επόμενη στρατηγική.
FE: Επιτεύχθηκαν όλοι οι στόχοι από το Beyond 2025;
AvG: Επειδή έχουμε επεκτείνει το πλάνο μας για 1 έτος και ότι έχουμε πετύχει τη συντριπτική πλειοψηφία των προηγούμενων στόχων μας, νέοι ή ενημερωμένοι στόχοι έχουν τεθεί να επιτευχθούν στο τέλος του 2026. Το όριο των 2 εκατομμυρίων μισθωμένων οχημάτων θα επιτευχθεί σε αυτήν την περίπτωση. Όλοι μαζί, τα πάμε καλά. είναι ένα σημαντικό επίτευγμα όλων των εργαζομένων. Θα έλεγα: η αποστολή ολοκληρώθηκε, τώρα ας ετοιμάσουμε το νέο κεφάλαιο».
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2024:
- Ακαθάριστα λειτουργικά έσοδα εξαιρουμένων των αποτελεσμάτων πωλήσεων αυτοκινήτων: 1,8 δισεκατομμύρια (+14,7% έναντι του 2023)
- Αναλογία κόστους-εσόδων: 57% (2023: 63%).
- Περιθώριο συμβολαίου: +19%
- Κέρδη προ φόρων: 1,5 δισ. ευρώ συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων μεταχειρισμένων (-21%).
- Μέγεθος στόλου 1,8 εκατομμύρια οχήματα (+5,6%)
- Ακαθάριστο λειτουργικό εισόδημα: 2.606,5 εκατ. ευρώ, ή -10,3% σε σύγκριση με το 2023
Ακαθάριστα λειτουργικά έσοδα εξαιρουμένων των αποτελεσμάτων πωλήσεων αυτοκινήτων: 1.780,6 εκατ. ευρώ ή +14,7% σε σύγκριση με το 2023 - Καθαρό εισόδημα: 1.129,9 εκατ. ευρώ (-19,2% σε σύγκριση με το 2023 Σταδιακή επιστροφή στα κανονικά των τιμών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μετά από δύο χρόνια το 2022 και το 2023 σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα
- Λειτουργικό Αποτέλεσμα: 1.525,0 εκατ. € (-18,5% σε σύγκριση με το 2023)
- Αποτέλεσμα πωλήσεων αυτοκινήτων 825,8 εκατ. ευρώ το 2024 (2023: 1.353,6 ευρώ)